PCARS RMTC - Renault Megane V6 Trophy Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 28 nov 2016.

?

Opzet van RMTC V6

Peiling gesloten op 8 dec 2016.
  1. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar AAN

4 stem(men)
    28,6%
  2. Tuning AAN - Schade AAN - Safetycar UIT

4 stem(men)
    28,6%
  3. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar AAN

1 stem(men)
    7,1%
  4. Tuning AAN - Schade UIT - Safetycar UIT

5 stem(men)
    35,7%
  1. sv3nnie

sv3nnie Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ja hij het dus nog wel en gaat om de veer die onder het rempedaal zit. Die klikt/schuurt tegen de metalen behuizing aan. Dat hoor je klikken. Heb het dus geprobeerd terug te duwen maar heeft maar voor 1 rem actie nut helaas :mad:.

Net opengeschroeft maar kan er zelf ook niks mee. Dus gok dat het een ervaringtje RMA wordt van Logitech.

2. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met de Thrustmaster T3PA-pedalen. Was in mijn geval opsturen en laten repareren inderdaad.

Ik had toentertijd wel gelezen over iemand met hetzelfde probleem en die vervolgens instructies kreeg van Thrustmaster om het zelf te repareren, was volgens mij een kwestie de veer opnieuw monteren. Bij mij werden die instructies niet gegeven, maar je kan Logitech support vragen of je het misschien van huis kan repareren.

sv3nnie vindt dit leuk.
  3. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Wordt er nog gereden vanavond om te oefenen? :)

4. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik niet helaas... :confused:

5. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Ik was sowieso van plan om mijn zooitje klaar te zetten vanavond dus ik ben er wel.

6. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Mannen, slecht nieuws. Ik zal niet in de mogelijkheid zijn de laatste 2 races bij te wonen/organiseren.
    - 22 Januari zit ik in Brussel voor de Auto/Motor Salon van 2017
    - 29 Januari zit ik in Oostenrijk om te genieten van (hopelijk veel) sneeuw.

Is er iemand die de lobby-hosten en dergelijke voor die 2 races op zich wil nemen? zo niet, ben ik genoodzaakt de races uit te stellen.

7. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Normaliter zou ik dat zeker doen, maar ik zal ook niet alle races aanwezig zijn deze cup, dus dat lijkt mij niet zo handig.

8. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Gelijk twee wijzigingen doorvoeren.

22 januari rijden we op Watkins Glen

29 januari rijden we op Watkins Glen Short

Ik durf nu niet te zeggen of ik er bij ben. Misschien kan ik later wel iets toezeggen.

Kimi NL vindt dit leuk.
  9. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Niemand?

Raceday!

Ben alleen beetje ziek zwak en misselijk dus als jullie vanavond de #2 Megane langs de weg zien staan dan heeft de coureur zelf even een pitstop waarschijnlijk.

10. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Raceday!!!!!!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben bang dat ik vanavond niet in de gelegenheid ven om mee te rijden.

mooie race gewenst!

12. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Jammer! Vorige race met 15 man was weer ouderwets gezellig.

13. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    dan word het vanavond niks want ik ga het ook niet redden ben ik bang.....veel suc6 allen en hou het er beetje netjes.

14. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Van wie mag ik een setup kopen? :+

Althans, ik ga er uiteraard vanuit dat het daar aan ligt :whistle:

hillss vindt dit leuk.
  15. hillss

hillss Active Member

Leuk Bevonden:
    164
    Heren was weer gezellig soort van lekker mee gedaan vanavond. Race 1 geen idee wat er gebeurde. Maar iemamd met de replay kan vast zien dat ik een bocht of 3 voor mijn incidentje al liep te kl++ten|:-. (Dus hoeft van mij niks mee gedaan te worden hoor)Race 2 met zweethandjes de laaste 3 ronden gereden. _O_:+ Alleen maar achteruit kijkend ronden tijden kijken. Tsja en dan houd het snel op:D

Kimi NL, GoldPwnageNL en Rossi46 vinden dit leuk.
  16. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Zo. Was ff bijkomen :p

Race 1 gebeurde er niet zo gek veel. Kon Svennie en Loyall op tempo niet pakken, maar dankzij foutjes van Svennie gewoon 2de geworden.

Race 2 was een ander verhaal. Mayhem bij de start waarbij ik 1ste rang zat:

Had een SC niet erg gevonden, maargoed. Ik zat vanaf plek 1 na laatst ineens lekker in de wedstrijd. Tot in diezelfde ronde dit nog gebeurde achter @Rossi46:

Ehhh, wtf? :9

Ik dacht even dat mijn race verloren was, maar op hoog tempo naar voren gereden en in de slotface het gat met P1 (Loyall) gedicht. Poging 1 om de leiding te pakken ging niet helemaal vlekkeloos:

Poging 2 daarentegen wel (voor mij althans :whistle:)

2de en 1ste. Goed avondje :D

17. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Banden waren op. Spinde 2× in dezelfde bocht bij verdedigen.
    Geen grip meer bij exit en remmen.

Laatst bewerkt: 9 jan 2017
  18. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat er gebeurde is dat ik te hard inremde waardoor ik in een niet te corrigeren overstuur situatie terecht kwam. Op het moment dat jij mij raakte stond ik al zowat haaks op de baan. Maar jouw replay laat iets heel anders zien :confused:

19. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Nou, ik zit op kantoor. Ochtendspits achter de rug en klaar om de gegevens van de Races te verwerken!
    Ik wacht er even mee, want ik heb het idee dat er nog wel mensen zullen zijn die wat te melden hebben qua rijgedrag etc.

Onder andere de actie in het eerste filmpje van Dex lijkt mij een dingetje. En er is in de slotfase van Race 1 iets gebeurd tussen Beltoon en Rossi.

@Beltoni @loyallronin @Rossi46 @Crookk @ColdzeroNL @hillss @sv3nnie @GoldPwnageNL @ruud_p @Dex
    Als er iemand is die protest wil aantekenen of een situatie bekeken wil hebben, graag melden via PB voor morgenvroeg.

Even recap van mijn races:
    Race 1:
    Drama, gewoon drama. Geen constante lijnen, geen constante tijden, wel constant gezeur met de FFB van het stuur (te licht, maar daar hadden er meer last van). Banden slijtage was een dingetje (links voor). Van 10e naar 4e gereden en in de laatste 6 ronden 2x van de 6e plek naar P4 geknokt om door mijn eigen fout weer terug te vallen naar P6.

Race 2:
    Kon heel goed merken dat de baan niet zo veel grip had als Race 1, hele rommelige start en vooral door veel fouten van anderen naar P4 kunnen rijden. In de laatste 2 ronden door fouten van anderen P2 binnen geharkt. ik = tevreden met race 2.

Ik wil trouwens bij deze 3 mensen nomineren voor de "Held van de avond" award:
    - Hills - Lekker tempo pik! Gaat de goede kant op zo!
    - Sv3nnies - Lekker tempo knul!, voor mij de grootste verassing van gisteravond.
    - GoldPwnage - Hele practise de discussie over hoeveel brandstof mee te nemen niet meekrijgen, race 1 met te weinig brandstof starten en moeten tanken om de race uit te kunnen rijden. De extra practice vervolgens verklooien en race 2 weer starten met te weinig brandstof. Respect! :p

Voor iedereen die Gold niet heeft ontmoet tijdens het karten, hier is een foto van Gold :p

Iets met een ezel en een steen :p

Geintje Gold! Kusje!

B Tender, GoldPwnageNL en Rossi46 vinden dit leuk.
  20. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ja zonde man. Je had ronde 3 en 2 voor het einde nog wel aardig tempo te pakken. Je maakte een foutje waardoor ik in 'slipstream range' kon komen, maar anders had ik niet meer kunnen aanvallen denk ik.

Ah oke, vandaar haha. Vond het al zo vreemd. Kon hier ook niet op anticiperen.

Deel Deze Pagina