Duidelijke taal. Van Ghostbusters had ik sowieso echt geen verwachtingen, trailers zagen er al immens triest uit. Ik hoef die ook gewoon echt niet te zien. Zeer jammer over Bourne, had wel gehoopt dat die op zijn minst aight zou zijn. Zeker omdat Paul Greengrass erachter zit, maar ja.
Thor Ragnarok Synopsis. "In Marvel Studios’ “Thor: Ragnarok,” Thor is imprisoned on the other side of the universe without his mighty hammer and finds himself in a race against time to get back to Asgard to stop Ragnarok — the destruction of his homeworld and the end of Asgardian civilization — at the hands of an all-powerful new threat, the ruthless Hela. But first he must survive a deadly gladiatorial contest that pits him against his former ally and fellow Avenger — the Incredible Hulk!"
Is er nog steeds geen aparte Marvel/DC topic? True Grit (2010) Oi, het origineel was een best vermakelijke western dus was ik best benieuwd wat de magistrale Coen Brothers hier van zouden maken. Het is echter wel snel duidelijk dat ze erg dicht bij zowel het boek als de eerste film blijven. Het verhaal is nagenoeg gelijk al gooien de Coens er natuurlijk wel iets meer zwart doorheen. Visueel gaat de film er natuurlijk wel op vooruit. Er wordt gekozen voor een rustig kleurenpakket met veel grauwe tonen, en dat doet de film best goed moet ik zeggen. Acteerprestaties zijn niet slecht, Bridges doet het prima, maar de kleine Hailee Steinfeld is toch wel het beste. Vooral Matt Damon, die eigenlijk alleen in Mr. Ripley een beetje goed rol had, wordt er weer finaal uit geacteerd door dit broekkie. Pijnlijk, die Damon is dan ook wel de meest overgewaarde acteur van de laatste decennia. Al met al dus prima western, maar had iets 'anders' verwacht. Sfeer is echter top. The Great Raid (2005) Wow. Tegenvaller zeg. Onderwerp heeft alle ingrediënten om een boeiende film af te leveren, maar dat lukt allesbehalve. Je komt er gewoon niet in. De karakters zijn vlak, eendimensionaal, worden niet goed ingeleid en uitgelicht, stom romantisch plotje er in en geen aantrekkelijke plaatjes. Alleen het laatste halfuurtje is eigenlijk te behappen.
Room (2015) Origineel verhaal met een uitwerking die toch ietwat tegenviel. Een gekidnapte opgesloten vrouw heeft in de tijd van haar gevangenschap een kind gekregen met als gevolg dat het kind nooit de buitenwereld heeft gezien. De film laat (deels) het leven van moeder en zoon in de kleine ruimte zien. Persoonlijk had ik veel meer van het leven daar willen zien en de bijbehorende emoties, maar er moest duidelijk meer snelheid in de film komen na ongeveer de helft van de film. Toch nog steeds een goede film.
The Boy Psychologische horror met Lauren Cohan (Maggie uit TWD) die gewoon haar ding doet in deze film en dat vervelende nep accentje uit TWD is nergens te bekennen en dat is fijn. Ik vond dat er genoeg spanning in zat en de film bleef boeiend van begin tot eind en de twist zag ik zelf niet aankomen.
ja was ook niet mijn film idd , ik had ook gehoopt op minder moderne tijd. Why Him ? ook gezien en die vond ik wel leuk , was een tijd geleden dat ik in een zaal zat waar iedereen zat te lachen.