Ik ben er dan denk ik ook rond half 9. Ben nu opzich 'klaar' maar tot half-8 is wat kort nu dan doe ik nog snel wat andere dingetjes eerst.
Hier kon ik @hillss niet meer ontwijken Had met een gele vlag natuurlijk ook van m'n gas af kunnen gaan, maar dat is een ander verhaal De bende komt even langs vliegen: 98% van de tijd werd er serieus geraced, maar tijdens die races heb ik niet de 'tijd' om een filmpje op te nemen natuurljk. Op momenten als deze wel
Om even terug te komen op de running costs van een Porsche Cayman, bij autotrader geven ze dit aan bij 15.000 km/j (niet dat ik dat haal) Wegenbelasting 57,- Brandstof 259,- Onderhoud 30,- Banden 14,- 360 euro's p/m + 54,72 aan WA + beperkt casco verzekerd maakt 414,72 per maand.
Ik zou niet teveel op dat lijstje letten. Onderhoud en banden zullen echt véél duurder uitkomen dan dat. Tenzij je er een setje Wanli's onder legt, maar ik neem aan dat je onder een Porsche wel wat grippier rubber wil hebben.
Eens met Dex. €14 per maand aan banden is 168,- per jaar aan banden. Goed setje banden kost al gouw 150,- per stuk. (dus 600,-) Dan zou je dus, als van dat lijstje uitgaat 3,5 jaar met een setje banden doen (of 52500 km) Dat gaat je echt niet lukken. Porsche Centrum Gelderland geeft voor de Boxter de volgende prijzen: Grote beurt - €949,- Kleine beurt - €649,- Jaarbeurt - €299,- Remvloeistof (in combinatie met onderhoud) - €239,- Dus die 30,- per maand (360 per jaar) vind ik behoorlijk optimistisch.
Ik ken geen Boxster/Cayman eigenaren, maar wel een paar 911 rijders en die geven allemaal aan dat Porsche rijden wat betreft kosten echt iets anders is dan een gemiddelde auto. Al helemaal als er iets buiten het standaard onderhoud valt. En doe je research wat betreft de eigenschappen van specifieke modellen, want Porsche is niet zo betrouwbaar als men wil denken. En dan loopt het echt in de papieren.
Ik zit met de OPC in 2 jaar tijd nu al op zo'n 2,5k onderhoud (incl. een setje rubber van 880,-). Als je dat soort funcars gebruikt waar ze voor ontworpen zijn dan vreet je gewoon door je banden en stuurkogels heen, en dat soort zooi laten vervangen is nu eenmaal niet goedkoop. Als de zomerbanden er straks weer onder gaan laat ik ook m'n voorremmen doen en de schijven + blokken daarvan zijn ook weer zo'n 700 euro... Dat zal bij een Porsche niet minder zijn ben ik bang. Als je het met 360,- per jaar kan doen ben je een gelukkig man
Dan laat je je goed naaien, 700€ is echt veel te veel voor wat schijven en blokken. Tel daar wat remvloeistof en uurloon bij op en dat ga je nog lang niet aan de 700€ komen. Overigens is ATE geen prul merk maar een zeer degelijke OEM leverancier. Zelf vorige week ook een setje binnen gekregen.