[Multi] Assetto Corsa

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 3 jun 2015.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Heb er alleen problemen mee soms als ik instant on gebruik van de One, moet dan even het spel opnieuw opstarten of de controller uitschakelen maar dat is niet anders in PCars
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    hebr eigenlijk totaal geen last, nooit eigenlijk.

    zou het kunnen dat wat je voelt gewoon de bedoeling is? Heel zwaar als je met (de rand van) grip rijdt, en (plots)heel licht zodra je begint te glijden? Dan lijkt t misschien of de ffb wegvalt.
     
  3. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Volgens mij is dat meer een TX kwaaltje.. Heb het idd bij pcars ook wel gehad.. En ook wel bij forza en dirt rally.. Game opnieuw opstarten en stuurtje ff opnieuw aansluiten werkt voor mij het beste..
    En wat @B Tender kan ook nog wel eens kloppen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    ooh dat wel inderdaad ja, maar dat heb ik inelke racegame heel soms. Met name als ik beetje slordig heb aangemeld geloof ik (game gestart/geactiveerd met controller ipv stuur).
     
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    In AC nog geen enkele keer gebeurd bij mij. Maar zou goed aan instant-on kunnen liggen inderdaad, een hele hoop games hebben daar moeite mee.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik had wegvallende FFB in elke game op de Xbox One toen, maar nooit instant om gebruikt. Op de pc helemaal nooit last van dus welicht is het de manier waarop de Xbox de stuur koppelt in het systeem aan de API of zo. Maar dan zou iedereen er past van moeten hebben.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het is inmiddels opgelost. Na 2x mijn xbox gereset te hebben en de stuursettings van Assetto gereset te hebben naar default, had ik weer FFB.

    Het weekend niet heel veel gespeeld (denk 3-4 uurtjes). Maar ik kan de volgende conclusies inmiddels wel maken:

    Pro's:
    -
    Het speelt best wel oke. Vind vooral de GT3's bijna makkelijk rijden ten opzichte van de GT3's in PCars. (ben er nog niet uit of ik het fijner vind)
    - Het verschil tussen wegauto's en raceauto's is erg goed merkbaar.
    - AI is best wel sterk qua snelheid. Qua inhaalacties zijn ze niet altijd vlekkeloos (zijn ze ook niet in andere spellen), maar heb mij er nog niet aan geërgerd.
    - Driften is een stuk lastiger als op FM6


    Con's:
    -
    Wie heeft in vredesnaam de goedkeuring gegeven voor die menu's. Man man man wat een kut menu's qua vormgeving, beleving en navigatie.
    - Waarom kan ik de knoppen op mijn stuur niet instellen? Dat kon ik in DTM Racedriver 2 al wel op mijn oorspronkelijke Xbox. (De handrem zit nu op X, en dat vind ik gruwelijk irritant)
    - Waarom moet je in vredesnaam, na het afronden van een race eerst op B (Back) drukken, voordat je moet Quitten (wat heel raar is voor mijn gevoel) om terug naar het menu te komen.
    - Online in telkens het zelfde riedeltje. Je kwalificeert met 12 man, in de eerste ronde van de race leaven er 3 door een kutstart. Om in de 10 ronden erna nog 4 mensen te verliezen door tegenvallende resultaten.
    - De stagiair die het penaltysysteem bedacht heeft, mag van mij ook gewoon 3 zweepslagen krijgen.

    Ik spon in de laatste bocht van Catalunya, waardoor ik achterwaarts de bocht uit gleed. Omdat je naast de baan komt, krijg je 10 seconden "Slow Down". Dit betekend dus dat je 10 seconden je gas niet mag aanraken. Ik rolde dus achterwaarts weer de baan op, dus wilde ik mijn auto aan de kant zetten zodat de rest er geen last van hebt. Begint die timer weer opnieuw, omdat ik het gaspedaal aan raak. Inmiddels sta ik dus midden op de baan, vlak achter de bocht en op het rechte stuk stil.

    De timer telt van 10 terug naar 1, althans, dat dacht ik. Na de 1 komt nog de 0. Geef je dus gas terwijl die op de 0 staat, dan krijg je weer 10 seconden penalty die je moet afwachten. Uit frustatie de auto maar van de baan gereden om daar mijn 10 seconden te wachten, worden het er 20.

    In totaal dik 50 seconden stil gestaan op de baan door een simpele spin.

    Bij deze wil ik dus naast de voorwaarde "Private lobbies", voordat we overstappen naar Assetto voor het cupracen, uitbreiden met het feit dat de penalty optie ook uit moet gezet kunnen worden in lobbies. (misschien kan dat nu ook al hoor, maar wat een rot systeem).

    Ik denk wel dat ik plezier ga beleven met deze game.
     
  8. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Daarom is het leuker om als groepje te spelen.. Dan ben je in de laatste ronde tenminste niet met 2 a 3 man over.. Afgelopen week waren we ook met 6 of 7 man van xbw en dat was best leuk racen.. Beetje klooien onderling en op elkaar wachten als er 1 af schiet


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    B Tender vindt dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Aankomend weekend maar even proberen dan!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat heb je in elke (public) racegame, van Burnotu Paradise tot RFactor (public).
    Ik vind het eigenlijk wel meevallen? Okéé, soms zijn de penalties érg heavy (Monza 25 sec), en soms juiset relatief licht (5 sec op Imola die je zonder noemenswaardig tijdverlies kunt inlossen), maar het fenomeen dat je zelfstandig ergens in je rondje naar goeddunken een straf moet inlossen vind ik best oke. En de grens tussen wat wel 'strafbaar' is qa afsnijden en wat niet vind ik opzich eigenlijk ook best redelijk?
     
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik vind het penaltysysteem van AC zoveel beter dan PC. Dat je zelf mag beslissen waar je het doet is al een stuk beter dan PC waar je midden op de racelijn opeens 50 km/u rijdt en het bidden is dat iedereen achter je het op tijd doorheeft.

    Het aantal seconden lijkt wel wat random af en toe. Zoals @B Tender zegt kan je hem op Imola veel te makkelijk inlossen, op de ene track is 10 sec zwaarder dan op de andere track. Maar ik heb nog maar heel weinig gehad dat ik een penalty kreeg en hem niet verdiende. Ook prima dat die in kwalificatie strenger is dan in de race.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  12. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Bij PCars moeten de penalty's ook gewoon uitstaan. Die zijn daar echt verschrikkelijk. Bij AC krijg je ze sowieso minder snel en daarnaast heb je de vrijheid om ze op een veilig punt in te lossen. Veel minder kans op een hinderlijke situatie dus. Penalty in de laatste bocht weegt wel een stuk zwaarder dan aan het begin van een ronde maar daar houd je dan rekening mee.

    Op sommige tracks levert een 5" penalty inderdaad nauwelijks tijdverlies op. Daarna volgt echter een 20-25" penalty, die voel je wel. Een drive through penalty zou ook geen slecht idee zijn.
     
  13. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb net een update gekregen, 1,3 GB. Porsche Pack 3 is nu speelbaar en volgens de News-sectie zit de game nu in v1.12. Begrijp er geen kut van omdat Kunos heeft gezegd dat het vertraagd was, maar ach. :+

    Edit: Volgens Kunos zou de update morgen komen. Nou, niet dus.
    Edit2: Servers zijn nog niet geüpdatet helaas, dus nieuwe auto's nog niet online speelbaar.
    Edit3: Gofferdomme, wat is die 917K een vette bak. En wat een geluid. 908 ook gaaf, maar lijkt niet mee te kunnen met andere in die klasse.
    Edit4: 911 Cup is een stuk lastiger dan ik had gedacht. Wel leuk.
    Edit5: GT3 rijdt fucking fabulous. :D Kon met de AI mee met de GT2's, dus die stond te laag, maar qua handling is die prima.
    Edit6: 911R en 911 Turbo S zijn leuke rivalen voor de GT3 RS. :) 911R is het meest 'speels' van de 3, Turbo S het meeste vermogen, maar ook duidelijk de zwaarste en ietwat log in de bochten. Lijkt me leuk die drie eens een keer te racen op Mugello oid, kan close worden. :)
    Edit7: 919 Hybrid had niet echt gehoeven. Merk eigenlijk geen verschil met de 2015-versie, maar 2016 zal ongetwijfeld sneller zijn. Dus RIP 919 Hybrid 2015. :+
    Edit8: Macan is kansloos underpowered vs Panamera en Cayenne. Betere match met de Levante. Op zich wel een leuke beukauto.
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2017
    HRT WietHoK NL, B Tender en LapjeNL70 vinden dit leuk.
  14. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Hoeveel edits komen er nog hahaha.. Zal later vandaag ook ff kijken


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Supercool! Net als 'in het echt' dus. Van wat ik lees over 'in het echt' moet de GT3 RS toch net wat sneller zijn dan de 911R, met betere downforce/aero, PDK, en bredere banden, maar de 911R 'leuker'. De 911r heeft wel een iets láger zwaartepunt en een iets gunstigere pk/kg verhouding geloof ik. De Turbo S is van de drie het meest de 'tank' maar kan met z'n dikke vermogen en vierwielaandrijving nog een leuke outsider zijn. Ik hoop van harte dat er een (public?) lobby komt waar je deze drie tegen elkaar kunt gebruiken!
     
  16. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ben nu klaar! :D
    Tof dat ze dat zo goed weten over te brengen, want ik heb precies dezelfde indruk zonder dit van tevoren te weten. :) 911R breekt wat sneller uit aan de achterkant, maar is nog uitstekend te controleren, dat maakt hem wel leuker om te rijden. Heeft hetzelfde aantal pk als de GT3 RS, maar is 50 kilo lichter, dus dat klopt inderdaad. Als ik mijn geld moet zetten over welke er sneller over de Nordschleife gaat, zou ik toch de GT3 RS zeggen, denk ik.

    Servers zullen snel wel weer helemaal overhoop worden gegooid, maar het zou me heel erg verbazen als ze niet alledrie in de Super Track Day server komen. In singleplayer zitten ze ook allemaal in dezelfde klasse. Anders is er altijd nog de 'Porsche'-server. :D

    Hier nog die brulbak van een 917K:
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    [​IMG]




    1.12 changelog: (bron: https://www.reddit.com/r/assettocorsa/comments/5u02hf/112_changelog/)
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2017
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  18. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
  19. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Laat ons bidden
     
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    De kans dat God antwoord geeft is groter dan dat je binnenkort in een private lobby zit :lol:
     
    Bidle en Kimi NL vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina