Je moet in deze echt niet laat proberen te remmen. Ik rem in de GT3's meestal voor de 100m bordjes en dan ook nog met pompend remmen zodat je minder snel blokkeert. Als je op de PCars manier remt omdat je ervan uitgaat dat de ABS alles wel oplost zul je toch nog vaak blokkeren en je rempunt missen. Op Monza, na het rechte stuk is het zelfs voor de 150m.
Na 35 jaar chase-cam view met race-games is het echt moeilijk aanpassen voor mij. De chase-cam view is echt kansloos voor deze game. Camera zoomed in bij aanremmen, wat de timing en nauwkeurigheid niet ten goede komt. Als de private lobbies toch komen dan doe ik wel mee hoor voor een XBW-cup. No worries.
De grap is, ik reed altijd bonet of cockpit view. Chase cam kon ik nooit mee overweg. Nu heb ik al een tijdje geen wheel meer en speel pcars met de chase cam. En dat is toch echt wel heel erg leuk. Je hebt een gevoel van speed, het geluid vind ik echt tof en je ziet meer van het pacours..
in Project Cars is de chase camerapositie ook prima bruikbaar. Zelf ook een tijdje gebruikt (vooral om ongewild contact te vermijden). In Assetto Corso is het inderdaad volledig onbruikbaar, door de constant veranderen positie van de camera.
Ja maar ik kon er "vroeger" echt niet mee overweg. Auto slingerde alle kanten op. Met pcars, en drive club ook, gaat het nu wel heel goed. Maar persoonlijk vind ik de cockpit cam altijd het meest echte gevoel geven.
Hieronder wordt geschreven over een (simpele) UDP-app voor AC die naar verluid werkt voor de PS4, en misschien ook voor de XB1: http://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/udp-app-working-with-assetto-on-ps4.43366/
Deze app ansich niet nee, maar het is wel nieuws dat er (blijkbaar) wel UPD-ondersteuning vanuit AC-console-versies bestaat, zodat we in de toekomst wellicht ook nuttige(re) apps kunnen tegemoetzien!
Hier nog een keertje B Tender (Nissan GT-R GT) tegen @Racerblade01 (Glickenhaus GT) EDIT: De race eindigde heel abrupt toen bij ons allebei gelijktijdig de benzine op was. Bijzonder, aangezien de Glickenhaus een rondje in de pitstraat had gestaan om schade te repareren.
Terugkijkend was het inderdaad opzet... TOMMY DAVISON45 die mij, en later ook Racerblade van de baan tikt (tegen de richting in rijdend, kan Racerblade bevestigen). https://account.xbox.com/nl-NL/Profile?GamerTag=TOMMY DAVISON46 Toevallig post ik hier z'n profiel... mochten er nog mensen in een report-achtige-bui zijn... Van dat soort types kun je er nooit te weinig hebben in je lobby.