Vandaag mijn eerste talneck beklommen. Erg gaaf gedaan allemaal zeg.. moet nu ondertussen wel mijn wapens gaan upgraden naar de paarse varianten. Begin nu toch te merken dat ze te weinig effect hebben op de beestjes..
Paars heeft niet zoveel effect afgezien van meerdere ammo types. Het gaat allemaal om de mods. Paarse mods zijn zooo sterk en leren te CC'en en welke enemy kwetsbaar is voor welk effect/critpoints zijn een stuk belangrijker. Dat vind ik het mooie aan dit spel. De combat blijft vet en uitdagend. Je kan niet opeens powerhousen (afgezien van de speciale armor)
Maar je kunt paarse mods toch alleen op paarse wapens zetten? Of zie ik dat verkeerd? Ben nu iig voor die skill aan het sparen waarmee je de mods kunt hergebruiken. Moet nog twee points..
Hoe zit dat bij bijvoorbeeld de Bellowback. Als ik het goed begrijp kan hij niet goed tegen vuur maar als ik met vuurpijlen op zijn weak spots schiet dan doet dat nauwelijks tot geen damage
Ik vind tear ammo echt chillste wat er is. Lekker armorplaten en wapens van vijand eraf knallen + extra loot. Die sticky bommen zijn ook super chill vooral tegen vliegend gespuis. Gebruik ook steeds vaker override vooral als ik tegen een groep machines moet vechten. Machines die je override zijn beresterk en zorgen dat je zelf meer tijd hebt om traps e.d. te plaatsen. Gisteren voor eerst in Meridian aangekomen en meteen shitload aan nieuwe side missions. Ben ook blij dat ik sinds het begin alle HUD elementen heb uitgeschakeld. Geeft mooie dimensie aan het spel aangezien je echt de omgeving moet checken op machines en of ze je wel of niet spotten.
Hunterbow doet maar weinig fire damage. kan je boosten met mods, maar beter is om die elemental sling te pakken met vuurbommetjes of tripwires met vuur. Weakspots hebben weer een andere weakness. In het geval van de bellowback is dit gewone damage (hardpoint of sniper arrows werken zeer goed)
Thx dacht dus juist dat die tankjes op z'n rug vatbaar varen voor vuurpijlen maar dat is dus juist de rest van z'n "lichaam"? Heb ze verslagen door ze met (shock?)wires te laten trippen en er dan gewoon op inhakken Het kan aan mij liggen omdat ik dit soort games normaal niet speel maar kwam er pas gisteren achter dat je ook gewoon potions zelf kunt maken waar door je minder damage door bijvoorbeeld fire krijgt. Kan zijn dat ik nog niet ver genoeg ben maar dat wordt nergens echt uitgelegd volgens mij
Haha aahgerm beestje ik heb hier 2 honden dus same here maar ik zet m elke x optijd uit om dat te voorkomen haha xd
Gisteren aangekomen in Meridia en Damn ziet het er vet uit zeg. Ook eindelijk mijn eerste paarse wapen gekocht. Spoiler Ook cool dat de stranded items het logo van Kojima productions is.
Wat is tear ammo? Nog een vraagje, dat overnemen, wanneer kun je de wat grotere machines overnemen? Of wat moet je ervoor doen om dat te kunnen?
Tear ammo heb je onder andere bij de sharpshot bow. Bij impact explodeert de pijl wat ervoor zorgt dat armor en wapens van de machines afvallen en ze dus minder damage kunnen aanrichten en zelf kwetsbaar worden doordat ze minder bescherming hebben. Meeste gele onderdelen (zie je als je R3 ) inhoudt zijn gevoelig voor tear. Om machines over te nemen moet je cauldrons vrijspelen. @Tim in notification menu kun je per onderdeel van elke machine zien wat hun sterke en zwakke punten zijn.
Weer een hele dag werken en wachten om verder te gaan.. ik wil exploren en items zoeken.. deze game is raar. Het doet heel veel hetzelfde als wat we al jaren van bv ubi gewend zijn maar op een een of andere manier word het nooit oud in deze game.. blijft ontzettend leuk.
Op een gegeven moment is alles al eens uitgevonden natuurlijk. Dus wat dat betreft is het niet gek dat je vaker hetzelfde doet. Maar hoe ze dat gemaakt hebben is gewoon erg mooi. Deze game klopt gewoon. De looks, de besturing, het verhaal etc...
Ja daar kwam ik gisteren ook achter. Dacht dat de fire Bellowback niet tegen vuur kon maar dat blijkt dus freeze te zijn wat opzich ook een stuk logischer is
Het doet idd veel wat Ubi ook doet, maar dan goed, heel goed. Alles klopt gewoon, de machines zijn echt tha bomb, die stelen de show wat mij betreft. Ubi games, ik hou er totaal niet meer van (alleen Rainbow Six Siege), en ik heb geen moment het idee dat ik een Ubi game lookalike zit te spelen bij HZD.
Ik heb helemaal nog geen freeze ammo gevonden.. ook niet gezien bij die gasten die verkopen.. Maar heb wel een redelijke uitleg gevonden betreft de wapens en ammo in HZD. http://mashable.com/2017/03/01/horizon-zero-dawn-weapons-ammo-guide/#gjEmQpxpOuq0
Ik heb kaarten gekocht van Metal Flowers en andere artefacten. Toch wel spijt van: het is wel erg makkelijk zo en ik vond het verkennen met de Focus juist wel tof.
Kwestie van niet op de map kijken Kwam gisteren bij een mini oerwoud, stonden 2 rode dingen in de grond aan weerszijde van mijn pad. Het leken bommen maar ik had geen idee wie ze daar had neergezet. Toen ik dichterbij kwam begon het een geluid te maken zoals een gillende keukenmeid. Niet veel later stonden 2 stalkers naast me. Voor ik het echt door had was het al te laat.