1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Forza Motorsport 6

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 13 jan 2015.

  1. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    die track vs truck is wel lachen!! Gister de heledag gespeeld en ga zometeen denk ik ook nog maar ff wat truckracen :)
     
    Bidle vindt dit leuk.
  2. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Zijn er nog een beetje mensen die online groepen/competities maken? Speel de laatste tijd best veel Forza 6 maar online is het soms flink deprimerend. Dat je elkaar eens aantikt, te laat remt of een stuurfoutje maakt kan natuurlijk gebeuren maar ik kom alleen maar mensen tegen zonder remmen.
     
  3. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    ik Ken forza online niet Anders.. Elke keer maar weer de vraag of je de eerste bocht door komt + de rest van de race natuurlijk.
     
  4. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, waardeloos he? Het is zo jammer want ik vind het serieus een leuk spel. Jaren geleden leuke competities met Forza en Gran Turismo gedaan via een autoforum maar dat is allemaal niet meer zo actief, vandaar dat ik hier even ging kijken. Als ik hier echter in het competitie gedeelte kijk lijkt het ook allemaal een beetje dood te zijn helaas.
     
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    ik heb forza Lange tijd niet gespeeld.. Voor paar weken terug de NASCAR dlc gehaald en afgelopen week de turn 10 pack.. Kon eerst met stuurtje ook niet wennen in forza.. Nu gaat dat wel beter maar voelt nog niet helemaal lekker.. Teveel pcars gespeeld denk
     
    Insane/Erret vindt dit leuk.
  6. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Mij bevalt het juist beter dan Project Cars, grappig :) Misschien ook gewenning en na iRacing was ik de echte sims eventjes beu moet ik eerlijk zeggen.
     
  7. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Gebruikt iemand toevallig ook een elite controller met Forza 6? Ik wil graag schakelen met de flippers en ben benieuwd voor controller setup een beetje bruikbaar is.
     
  8. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355

    Rijd soms wel met een controller maar niet met de flippers. Met name omdat het gewoon handiger is met de knoppen ivm de plaatsing van de koppeling op a :)
     
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik neem aan dat je dit ook gewend bent van eerdere Forza's? Zou je niet eventueel de clutch op LB kunnen doen en dan 1 flipper links/rechts of aan één kant boven/onder voor up/down?
     
  10. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Ik rijd meestal met stuur, maar klopt wat je zegt. Kan natuurlijk, maar het is makkelijker met de knoppen omdat je dan met je duim 1 beweging maakt voor het schakelen.
     
  11. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Zouden jullie wat meer feedback kunnen geven over het racen met force feedback??

    De reden dat ik dit vraag is dat sinds kort heeft Dan Greenawalt mij toegevoegd op twitter nadat ik een opmerking plaatste op twitter over de force feedback, daarop stuurde hij mij een DM met wat er niet goed aan was en welke game wel goed voelt met stuur en met welk stuurtje ik race. Nu heb ik mijn feedback gegeven maar hoe meer punten ik kan aangeven des te beter, hij neemt dit mee naar de designer/developer. Thanks in advance
     
    AntraXxX vindt dit leuk.
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Forza 6 is Free to Play de komende dagen.

    [​IMG]
     
    Arno S. vindt dit leuk.
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Recent ook eindelijk eens begonnen aan Forza 6, na deel 5 overgeslagen te hebben.
    Wat ik bij 4 en mindere mate bij 3 al had, is met Forza 6 nog wat meer toegenomen. Carrière gevoel is compleet weg. Je gaat van race naar race, waarbij je al snel in dikke bakken aan het scheuren bent, in plaats van langzaam opbouwend van slome naar snelle klassen.

    Geen gevoel dat ik een kampioenschap aan het rijden ben. Win een race, krijg m'n credits en ga door naar de volgende, tot het event is afgelopen. Geen idee wat er gebeurt als ik niet win (op minder credits/xp denk na).
    Eerste ronde is chaos en zijn drivatars vlot. Dan beuk je je al snel een weg naar voren en als ik vooraan rijd, blijf ik op m'n gemak vooraan, zelf met slordig rijden (above average skill).

    Met de plassen zijn ze een beetje doorgeslagen. Flinke plassen waarin je bijna stilvalt en die verdwijnen ook niet (ok, kan ik me nog iets bij indenken). Vind nachtraces ook niet zo chill, op sommige stukken zie je amper wat.

    Challenges nog niet echt gedaan. Een keer M4 bowling. Dan voltooi je het event en heb je iets van 'ok, geen idee of het goed was of niet'.
    Vind laadtijden best lang overigens.

    Maar buiten m'n gezeik om, en het feit dat ik de eerste paar delen eigenlijk het leukste in de serie vond, is het wel vermakelijk. :p
     
    Ypuh vindt dit leuk.
  14. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ben het grotendeels wel met je eens hoor. Nog voordat je begonnen bent heb je al de beschikking over auto's die 1 of 2 klasses onder de F1 zitten. Buiten het feit dat het een 'racegame' is en geen casual game, vond ik dat in NFS: Underground en Juiced 2 zo vet dat je je helemaal van tokkie op moest werken tot professioneel coureur. De leukste races vind ik altijd die in een 205 GTI of Golfje 2 GTI. Buiten dat deze auto's totaal niet competitief zijn (een fully upgraded VW hippy van of leger Jeep uit het jaar 0 zijn een stuk sneller) kun je maar 1 van de 5 volumes in deze auto's rijden. Van een echte carriere is verder ook geen sprake zoals je al omschrijft, gewoon race na race na race (dit vond ik bij FH2 niet veel beter).

    Nu kun je zeggen dat sim racers niet voor mij weggelegd zijn, maar NFS, Horizon en The Crew zijn het om verschillende redenen ook net niet. Van mij mag het ook allemaal wel wat rustiger, minder auto's, minder snelle progressie, minder nadruk op alleen top 3 finishen om door te gaan naar de volgende race. Liever rustig reputatie opbouwen, contract afdwingen, beginnen met straat/regionale races, minder (snel) nieuwe auto's, meer doen met brand loyalty/garages/upgrades, meer verhaal, meer character etc. Veel daarvan zou mogelijk moeten zijn binnen Forza (want een echte simracer is het toch niet).
     
  15. Gekkuhhuis

    Gekkuhhuis Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Forza Motorsport 6 speel ik sinds hij uit is toffe game.
    Alleen met de mensen waar ik mee rijd man veels te snel
    Maar blijf het proberen
    Racen jullie ook online in de lobby's of met eigen vrienden?
    Mijn Gt=Gekkuhhuis

    /Mod Ik heb zojuist een 7-voudige dubbelpost van je verwijdert. Op die manier ga je je FB groep nooit aan de man krijgen. ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2016
  16. Gekkuhhuis

    Gekkuhhuis Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Sorry had ik ff niet door
     
  17. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Zo, eindelijk ook maar overgegaan op aanschaf van XboxOne. Vermaakte me nog altijd prima met een voorraad 360-games waar ik nooit de tijd voor had te spelen (nog steeds niet gedaan), maar mijn grote voorliefde voor Forza Motorsport begon toch echt grote kriebels te veroorzaken. Forza 6 aangeschaft, geweldige game. In 4 reed ik met alle hulp uit, handgeschakeld, AI op zijn moeilijkst. Die setting in Forza 6 is toch wel iets te pittig, heb het moeilijkheidsniveau maar teruggeschroefd naar Expert. Auto's breken erg snel uit en gevoelsmatig is het remmen wat erg direct (ik reed altijd zonder ABS, ook nu). De 'triggers' va de controller lijken ook een korter bereik te hebben, wellicht dat het daardoor komt. Ik mis ook de mogelijkheid om simpelweg te Hot Lappen, ik game puur voor de single player en met Forza 4 heb ik mij daar tientallen uren kunnen vermaken. Ik kan wel een proefrit maken met een gehuurde auto, maar dan kan ik de kleur weer niet aanpassen. Misschien moet ik e.e.a. nog uitvogelen. Tot nu toe vind ik het een topgame.
     
  18. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Ik vind deel 6 ook een leuke game die lekker wegspeelt.

    Ik vind FM2 nog de beste uit de serie. Ik mis in 6 de mogelijkheid om tegen je eigen ghost te racen om zo nieuwe record tijden neer te zetten. Ik mis de leaderboards die in deel 2 zaten. En ik mis de auction house. Ik heb in deel 2 honderden miljoenen verdiend in de auction house. Was echt balen toen ik erachter kwam dat dat niet in deel 6 zit.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2017
  19. Gekkuhhuis

    Gekkuhhuis Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Voor mensen die van Competitie houden ik rij met een groep van 10 tot 15 op zondagavond!
    Geen gebeuk gewoon racen en elkaar de ruimte geven!
    Heb je daar zin in of denk je lijkt mij wel leuk stuur ff berichtje!
    Mijn Gamertag =RTH Gekkuhhuis
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    We hebben hier ook een Racing-forum op XBW, misschien leuk om daar even een kijkje te nemen. Hoewel we niet echt met Forza bezig zijn, vooral Project Cars (2) en Assetto Corsa. :)
     

Deel Deze Pagina