COD 1 t/m 3 waren WO2. Daarna kreeg je World at War. 1 game in de Vietnam periode en daarna is het, geloof ik, allemaal inderdaad future meuk geweest. Sure, ik heb wel trek in een WO2 game maar dan zie ik liever niet een complete "rehash" van World at War. Er zijn maar een aantal opties die je kan doen in WO2 stijl. We zien wel Alles is beter als dat irritante gezweef.
Gast nee man. Je had na World of War toch nog Modern Warefare 2? Black Ops, Black ops 2, Modern Warfare 3? Dat was allemaal heden sheriff. Anyway, World at War is alweer uit 2008... En was vooral Pacific. Dus laatste vette WWII shooter is CoD3 uit 2006! Gewoon prima timing dus.
MW1 = COD4 = legendarische COD. MW2 is hedendaagse meuk ja, maar wel goede meuk. Prima sequel op 5. World at War was toch WO2? Beetje all-round. MW3 was een kut game. NEE. NEE. Hou op met je vreselijke logica World at War speelde zich overal af tijdens WO2. Dus WO2. Ben heel benieuwd hoe deze dan word. Ik hoop met Aliens.
CoD1: United Offensive - Bazenspel was dat!! Beetje online spelen, beetje rondjes rijden met tanks of met die kut-auto's rond dat grote eiland met die berg(met dat kasteel erop). Gruwelijk! CoD2 - Geweldig! Wij spelen dit nog soms met de kameraden. MW1 - Ook gaaf, vooral Killhouse was gaaf! Rest was eigenlijk maar ruk.
CoD1: UO (en CoD2) zijn ook zeker mijn favoriete delen, maar ondanks dat ik erg blij ben dat CoD weer een WWII deel krijg denk ik dat we hier helaas nooit meer iets van terug zullen zien bij CoD. Voeg grotere maps en voertuigen toe en men zeikt weer dat ze richting Battlefield gaan, maar als er te weinig vernieuwing plaats vindt (soort WaW 2.0) denk ik dat het ook weer niet goed is. Ben benieuwd hoe dit uitgewerkt zal worden.
De kans dat ik nog een Call of Duty koop is toch 0,0 Na die flop dat ze de Remaster van COD4 enkel verkochten bij de volledige game, en daarnaast ook nog 15,- durfden te vragen voor de zelfde DLC die bij COD4 10,- kostte maakt het voor mij onmogelijk om die mensen nog serieus te nemen. 75,- betalen voor een remaster van CoD4 gaat mij gewoon te ver.
Bij het zien van het het eerste Exo-skelet in de trailer van een CoD, had ik de keuze al gemaakt het spel niet te kopen. Ik heb helemaal niets met futuristische spellen.
Ik dénk dat ze hun lesje wel geleerd hebben na het fiasco van IW en het succes van Battlefield. Ben benieuwd hoe ze deze shit gaan aanpakken. Laatst nog CoD2 gespeeld en dat was toch weer erg lekker. Zo simpel ook... je kon niet eens 'rennen' toen
Ook afgelopen jaar was CoD weer het best verkochte spel hoor. Alleen het gat tussen CoD en andere spellen was veel kleiner.
Was het best verkochte spel overall idd. Maar een stuk minder dan de vorige delen en verkocht die ook veel omdat die al redelijk snel een discount had.
Maar als ze de community nou eens serieus namen, zouden ze dan niet nog veel meer verkopen? Ik en velen met mij zijn allang afgehaakt, terwijl dit anders niet zo zou zijn denk ik.
Probleem schijnt te zijn dat ook deze games jaren ontwikkelingen vragen, ondanks dat ze ieder jaar met een nieuw deel uitkomen. Je kunt dus niet zomaar switch naar een nieuw format. Zeker niet als je persé ieder jaar uit wilt komen. Tel daar eventuele trage besluitvorming bij op en je pist jaren naast de pot (in dit geval naar verhouding dan, want in absolute aantallen doen ze het nog steeds prima).
De 'community' is ook maar relatief natuurlijk. Een bepaald deel van de doelgroep/community laat zich horen via fora, social media etc., maar een groot deel van de doelgroep (11-16 jarigen bijvoorbeeld) denkt gewoon 'oh een nieuwe CoD = kopen'.
Update: Zowel Eurogamer als IGN zeggen bronnen te hebben die bevestigen dat Sledgehammer's Call of Duty inderdaad Call of Duty: WWII gaat heten. Eurogamer zegt daarbij dat de gelekte artwork inderdaad afkomstig is van de game