1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3/PS4] Persona 5

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 24 nov 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Dit is totaal iets anders WT.

    ....

    GA VOOR DIE SJIT
     
    Mallakai en WorkingTitle vinden dit leuk.
  2. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Dit spel duurt ongeveer 105 uur gemiddeld om uit te spelen, dus het is wel ff iets anders in dat opzicht :p.
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  3. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Je moet wel echt tegen die typische Japanse wazige dingen kunnen als je een Persona game speelt, dus als je dat niet trekt, niet kopen. Kun je daarwel tegen, REN!
     
  4. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Voor de mensen die niet zoveel haast hebben:

    Bij YGZ.nl is de steelbook versie te bestellen voor €50 incl icm code: geefmijmaarkorting (en nee is geen 1 april grap :p).

    Code is geldig t/m morgen.

    Levertijd is wel 3-5 werkdagen. Dus je hebt hem waarschijnlijk pas over een week.
     
  5. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Het is totaal niet als Fallout 4 en Horizon.

    Persona 5 is 50% school/social simulator 50% dungeon crawler....

    Het is meer verhaal dan gameplay (tot nu toe in ieder geval). En daar moet je van houden.

    Gisteren even gespeeld, en je wordt vanaf minuut 1 meegezogen in het verhaal....na een tijdje wou ik saven en zag ik dat ik al 5 uur aan het spelen was. Terwijl ik voor mijn gevoel pas 1 of 2 uur bezig was. Dat is alleen meer positief.

    Als je van story-driven games houdt, en van de Japanse cultuur. Dan kan ik deze game zeker aanraden.

    Het menu ziet er trouwens damn slick uit. Beste menu die ik ooit in een game heb gezien. Voor de rest loopt alles erg soepeltjes; vrijwel geen laadtijden, als je een gesprek hebt gemist kan je op log klikken zodat je alles op je dooie gemak terug kan lezen of luisteren.

    Moet zelf alleen even wennen aan de turnbased combat. Nooit zo'n groot fan van geweest. Vond het altijd boring !! Actie georiënteerde RPGs zijn voor mijn gevoel meer skill based. Bij een turn-based RPG zie je in een menu allemaal aanvallen en skills en daar druk je dan op, vervolgens wordt de betreffende aanval uitgevoerd door de computer (maar zelf doe je geen ene reet). En je kan tijdens turn-based gevechten in principe lekker gaan schijten. Want als jij aan de beurt bent doet de vijand toch niks.

    Turn-based is meer strategisch. Een actie-georiënteerde RPG is gewoon real time knallen. Waarom voor slow-paced, boring combat gaan terwijl het ook anders kan ?

    Ach ja, hopelijk ga ik door Persona 5 anders over turnbased RPGs denken.

    Eerste impressie is in ieder geval erg positief. Alles aan deze game is met zoveel passie en liefde in elkaar gestoken. En dat merk je meteen..
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  6. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb er nu flink wat uurtjes inzitten.. man man man wat een topgame!
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Het voelt weer net als Zelda, goh laat ik even Persona spelen... 5 uur verder, ffs...

    Heerlijke game, grafische een pracht en wat is de ui geniaal.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Je geeft het antwoord zelf al. Omdat turn based combat veel meer strategische mogelijkheden geeft en dat past helemaal bij deze serie. Daarnaast kost het bouwen van goede FPS mechanics ook projecttijd; dit gaat van de tijd af van het bouwen van een goede RPG. En niet ieder bedrijf is vaardig in het bouwen van goede FPS mechanics.
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2017
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Eventjes gespeeld en de game heeft me gelijk al, het verhaal is boeiend, de gameplay..

    Echt super tof!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Lijpe Mocro vindt dit leuk.
  10. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Heb de eerste dungeon nu af, 10 uurtjes gespeeld denk ik (13 op de teller maar meerdere keren in slaap gevallen ivm slaaptekort/kater, niet de game zelf :+)

    Het is eigenlijk alles wat ik had gehoopt van de nieuwe persona. Dungeons die niet meer random zijn en meer verhaal hebben, het springen om langs afgesloten plekken te komen en hiden om te ambushen. De dungeons hadden de grootste ruimte te verbeteren en dit is ook allemaal aangepakt.
    De praat met monsters mechanic van SMT weet ik nog niet wat ik van moet denken. Ene kant wel een geestig idee, maar het voelt een beetje random of je het ding ompraat of niet. Het enige irritante aan de dungeons/vechten is dat een gewone attack op kruisje meteen aanvalt ipv dat je eerst een enemy kan selecteren, maar bij persona attacks wel gewoon je target kan selecteren. Heeft me al een hoop frustratie opgeleverd.

    De sim zijde is exact hetzelfde als 4 voor zover ik tot nu toe merk. Hier viel naar mijn mening dan ook weinig aan te verbeteren. Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat het niet zo overdreven gezellig is als dat 4 dat was, maar de sfeer en aangesneden onderwerpen in 5 zijn ook wel heel dik hoor. Prettig is ook dat het deze keer wat sneller van start gaat en je er meteen middenin zit. Tenslotte is natuurlijk de hele stijl van de game met UI en muziek (ik mis 'reach out for the truth' wel) om door een ringetje te halen.

    Zometeen snel weer verder. _O_
     
    Daz, Maddmonkey en Zifnap vinden dit leuk.
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind het juist best wel tof dat je op die manier extra persona's krijgt, ook omdat je soms te laag level bent of de verkeerde opties kiest en ze dan weglopen of je slechts een item geven. Daarnaast is het best wel chill dat wanneer je geld nodig hebt, je daar ook weer voor kunt kiezen.
     
  12. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Bij mij staat er net geen 8 uur op de klok nu ik de eerste dungeon heb uitgespeeld! :)

    Erg tof allemaal, al moet je imo wel fan zijn van turnbased combat want er zitten heel erg veel battles in. Gelukkig hou ik er zeker van.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Steelbook besteld bij YGZ (dank tip ES). Titel zal vooral een tijdje in de kast liggen vanwege andere games die ik nog eerst op de PS4 wil spelen. Maar voor zover ik jullie reactie lees is dit gewoon een JRPG topper. Uniform positief. Diepgang in gameplay, in combinatie met snazzy graphics en muziek. Wat wil je nog meer? Van P5 ga ik zeker mijn tijd vrij maken. <3:thumbs:
     
  14. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Klopt. Het speelt zo ontzettend vloeiend en snel in de combat dat het me niet hindert.

    In 4 had je geen sleep spells volgens mij toch? Die maakt het wel een stukje makkelijker, alhoewel de (dark/holy)1hk attacks van enemies wel vaker lijken te raken.

    Oh ja, en het is echt superchill dat je nu niet meer drie verschillende physical attacks hebt (slice, bash en piercing) maar gewoon 1 fysieke en schieten wat de strengths en weaknesses wat overzichtelijker maakt.
     
  15. VapoChill

    VapoChill Active Member

    Berichten:
    744
    Leuk Bevonden:
    188
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Nooooo, Igor heeft een andere Engelse voice actor.

    Omg, eerste keer lopen in Shibuya Station. VIBES. Feels like de real deal.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2017
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Haha. Ik had dat filmpje draaien en dacht van: "Dit zijn helemaal niet Steven en Emiel!" 8)
     
  20. Porchmonkey

    Porchmonkey Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    6
    Gamekings :').

    Maar wat een spel!
     

Deel Deze Pagina