Ik ben vooral gek op de shots uit de film. Eén shot, het eerste van dat enorme open grote boerenveld, deed me denken aan toen de Prometheus uit de gelijknamige film de hoek om kwam zetten op de planeet en daar in het grote open terrein terecht kwam. Het begin was sterk omdat het meteen de toon van de film zette en die wist het ook tot het einde vast te houden. Het einde was tof omdat het een redelijk ingewikkeld plot was, waarbij je in het ongewisse werd gelaten over het leven en dood verhaal van de film.
Het stuk met de Chinese Generaal vond ik erg sterk geacteerd en Jeremy Renner had gelukkig een serieuzere houding, zeker richting het einde toe. Ik keek niet meer naar hem als Hawkeye uit The Avengers, dat zou ook ketterij zijn. Hij en Amy Adams zouden, als je Arrival mag geloven ook een prima koppel samen kunnen zijn. Ze waren gewoon goed op elkaar ingespeeld en dat merkte je eigenlijks bij de hele cast wel.
Ook de plottwisten, zoals dat redelijk onverwachte vuurgevecht als Amy en Renner in het schip zitten, konden mij zeker bekoren. Je voelde gewoon de spanning, maar ter gelijkertijd wist de film ook een verhaal met een boodschap te vertellen. Weet niet of deze film Oscars heeft gewonnen, maar na Interstellar wel mijn favo SF film van de afgelopen jaren. Interstellar blijft mijn topper, maar deze film verdiend ook wel een 8/10 zoals jij al aangeeft.