1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Help! Ip address error!

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Naomi, 30 apr 2017.

  1. Naomi

    Naomi New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen. Ik wil zo graag GTA Online spelen.
    Dit is mijn probleem: Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn Xbox 360 doormiddel van alleen een ethernet kabel voor het internet. Verder heb ik helemaal geen router of modem. Ik heb het netwerk gedeeld op mijn computer. En ik speel de games zeg maar op mijn televisiescherm, dus niet op de computer. Ik gebruik de computer alleen maar voor de wifi. Maar als ik de Xbox Live Connection test dan geeft hij aan dat ik een Ip Adress error heb.

    Ik heb al geprobeerd om daarna mijn Console uit te zetten, maar dat werkt niet. Ook heb ik geprobeerd om alleen mijn ip adress in te vullen, maar dat werkt ook niet. Ik heb ook al alle stappen gevolgd op de site van Xbox en dat had ook geen succes. En ik heb ook vele filmpjes gekeken van mensen die dit ook hadden, maar deze mensen gebruikten allemaal een router of modem.

    Heeft iemand ideeën hoe ik wel deze connectie probleem op kan lossen?
     
  2. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Je zegt wifi te gebruiken voor je laptop, maar hoe krijg je dit signaal binnen dan? Dan moet je toch een (wi-fi) modem of router hebben. Als dit draadloos is (bijvoorbeeld via een netwerk van de buren) dan kun je een draadloze adapter kopen voor je Xbox 360 en hiermee een draadloze verbinding maken.

    Verder is een IP adres uniek per systeem (dus je PC, mobiele telefoon, console, etc. gebruiken allemaal een unieke nummering). Je kunt dus niet handmatig het IP-adres van je laptop invullen op je Xbox 360 en zo een verbinding verkrijgen.

    Ondanks dat je aangeeft de stappen van de Xbox website gevolgd te hebben, heb je ook deze pagina bekeken?
     
  3. Naomi

    Naomi New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat signaal van een router die bij ons in huis staat van Ziggo.

    En die pagina heb ik ook al bekeken. En die stappen allemaal gevolgd met ook het invullen van het handmatig invullen van ip adres en gateway. En ik heb dat dan gedaan met de cijfers die daar op de site staan.

    Ojaa en ik heb het ip adress verkregen door op internet te zoeken wat mijn ip adress is.
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Als je het externe ip adres gebruikt dan krijg je natuurlijk een ip adres error.
    Je moet een intern ip adres nemen.
    Op je laptop doe je windows key plus de R toets. (Run commando) in het venster wat opent tik je cmd en dan run.
    Opent er een dos box, daar typ je ipconfig /all en klik op enter.
    Dan ze je je huidig ip adres van je laptop en van je default gateway (je router dus).
    Als je een vast ip adres op je xbox wilt dan kies je uit die range een ip adres.
    Als je gateway dus 192.168.2.254 is kun je je xbox een ip geven van 192.168.2.100 en als default gateway het adres van je router. 192.168.2.254
     
  5. Naomi

    Naomi New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dankjewel. Ik heb de gateway, ip adres en subnet mask ingevuld. Maar moet ik dan bij DNS Settings ook nog handmatig de DNS Servers invullen? Ik heb er namelijk 2 verschillende.

    Ik heb het net geprobeerd, maar hij geeft weer aan dat ik een ip adres error heb. Ik heb het geprobeerd met alleen handmatig ingevuld en ook de DNS Servers. En zonder de DNS Servers. Maar het lukt nog steeds niet.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2017
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Maar heb je een vrij ip adres genomen?

    DNS servers kun je ook invullen. Van Ziggo zijn het volgens mij dee twee.
    1. 213.51.129.37
    2. 213.51.144.37
     
  7. Naomi

    Naomi New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je? Ik heb een ip adres van bv 192.168.176.108. Ik heb dan op de xbox bij ip adres 192.168.176.100 ingevuld.
    En de DNS Servers van Ziggo zijn bij mij 89.101.251.228 en 89.101.251.229
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    welkom op xbw :$
     
    AntraXxX vindt dit leuk.
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Koop een ethernet switch en een 2 losse ethernet kabels.

    Probleem opgelost.

    Internetkabel van je laptop in de switch, utp kabel 1 naar je laptop. Utp kabel 2 naar je spelcomputer.


    https://www.coolblue.nl/zoeken/prijs:-30?query=Switch


    Het kan uiteraard goedkoper.
    Oh wacht. Gebruik je nou WiFi van je laptop en deze dan doorlussen naar je spelcomputer?
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Dat laatste volgens mij ja @AnubisNefer

    Je kunt toch gewoon een router kopen, die via wifi laten verbinden met je router van Ziggo en met je Xbox zo connecten? Lijkt me dat dit met de laptop een veels te moeilijke optie is.
     
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou een switch lijkt mij een goed idee. Scheelt een hoop gedoe.
     

Deel Deze Pagina