Ik kijk erg uit naar Pcars2. Asetto Corsa lonkt ook erg naar mij maar ik wil geen meerdere sim racers hebben. Dus ik denk dat ik het bij Pcars2 ga houden en misschien Rally Dirt. Ik heb nu al veel te weinig tijd over om te racen. Laat staan als ik er 3 zou hebben. GT Sports is mij erg tegengevallen. Heb de closed beta gespeeld. Ziet er mooi uit maar het rijden is toch geen Pcars. En waarschijnlijk wil ik niets anders meer als ik AC geprobeerd heb maar mijn hart ligt bij Pcars.
Helpt natuurlijk ook niet mee dat we nog geen reet weten over Forza 7, dus grafisch geen idee, tracks geen idee, etc. Als Forza 7 er bijvoorbeeld eindelijk weer die gigantische schitterende Japanse berg in gooit, dan wordt het wel erg aantrekkelijk. Ik neem aan dat er nu ook dynamisch weer en licht enzo in zit. Project Cars 2 heeft dan nog die verschillende seizoenen, wat ook wel een flinke meerwaarde is. Persoonlijk trekt Forza 7 me meer, want wat toegankelijker en dus LEUKER (voor mij) om te spelen, maar tegelijkertijd is Forza altijd schuldig aan DLC gemelk, en daar hou ik nou juist weer niet van.
Thanks voor de antwoorden boys. Ik moet alle games maar gewoon gaan proberen denk ik, en op die manier erachter komen welke game het beste bij me past. Heb zelf overigens nog nooit met een stuurtje gespeeld, misschien dat ik dat ook maar eens moet gaan proberen.
Klinkt als een duur grapje voor 'even proberen' omdat er tegenwoordig nauwelijks demo's zijn? 4*EUR 50 (games) + stuurtje (EUR 300?), of kun je ze bij iemand anders proberen?
Inderdaad duur grapje.. Stuurtje zou ik meteen kopen als je van racen houdt. Geen vergelijk met een controller. Sommige spelen toch liever met een controller maar geef mij maar een stuurtje. Veel meer het idee van echt rijden en ik score beter met een stuur dan met een controller.
Nouja, tegenwoordig kan je een game nog wel voor minder kopen, en bevalt het niet lukt het meestal nog wel om hem kort na de release voor iets minder te verkopen. Stuurtje is voor mij geen must overigens. Wist niet dat die dingen zo prijzig waren
Mwah, ligt eraan. Voor Project Cars wel, maar als hij uiteindelijk voor Forza gaat is een stuurtje echt geen must.
Nou vind ik niet. Ook forza is fijner met een stuurtje. Natuurlijk kun je alle racegames met controller spelen. Toch vind ik persoonlijk racegames veel fijner en leuker met een stuurtje..
Sim's zijn imho aanzienlijk lastiger om 'echt' met controller te spelen, dan arcade-racers. Sims zijn ook primair gebouwd op/voor stuurtjes, waar ik het gevoel heb dat arcade-racers veel meer gebouwd zijn met controllergebruikers in gedachten. De 'grens' qua waar sim eindigt en arcade begint ligt denk ik bij de Forza Motorsport serie.
Ow maar dat geloof ik meteen. Maar het gaat mij erom dat ik het leuker met stuur vind dan met controller. Dirt is ook prima met een controller te spelen.. maar leuker vind ik het niet..
Het is ook leuk, maar geen must. 't Is duur en het verneukt het design van je woonkamer. Forza werkt prima met een controller en je brengt daar ook nog eens veel tijd door in de menu's/tuning/auto's kijken dus voor zo'n spel vind ik het geen noodzaak. Heb zelf een TX Leather Edition, maar die trek ik echt alleen maar uit de kast voor sims. FH3 speel ik momenteel gewoon met controller en chase cam.
Ik zeg ook nergens dat het een must is, ik geef alleen aan dat ik het persoonlijk fijner vind met een stuurtje..
Hopelijk weten ze deze keer het verschil tussen GTE en GT3 te simuleren, en ze niet weer gewoon op een hoop te gooien.
Ik weet niet eens het verschil tussen GTE en GT3 buiten de E en de 3. Zo'n auto fanaat ben ik.. Maar het blijft leuk. Ik geniet met Pcars echt van de GT3.
Nope GT3 is compleet anders dan GTE. Zie het als GP2 en Formula 3.5. Vergelijkbare open wheelers maar wel andere specificaties. GTE is de hoogste en snelste GT klasse die er is en is eigenlijk de opvolger van de GT2 klasse. Ze zijn iets groter, hebben meer aero en zijn zo 2 tot 4 seconde sneller per lap. GT3 is meer een gentlemans klasse, het is iets toegankelijker. Waar GTE alleen een beetje traction control heeft heeft GT3 heel veel traction control standen plus nog eens ABS. GT3 auto's zijn ook wat goedkoper waardoor het een populaire klasse is. Neem eens een kijkje naar het IMSA kampioenschap. Daar rijden ze met GT3 (onder de naam GT Daytona), GTE (onder de naam GT Lemans) en LMP2 (onder de naam Prototype). Ze hebben ook een tragere LMP3 achtige klasse maar die was er niet op Long Beach