Unboxing Farpoint + AIM ... running impressions
23:15
- Game is aan het installeren
- AIM gepaired aan PS4
- AIM is tof. Vind hem helemaal niet kiddy. Size een beetje als een SMG. Compact. Voelt al bruut aan, zoveel meer dan bv DS4
...
Na 1 uur spelen
- Intro is nice
- Walking gaat prima (geen motion sickness meer voor mij)
- Game omgeving gevoel (en gfx) is Halo 1 achtig (maar Halo heeft meer story power)
- Gameplay/Enemies voelt idd aan als 'Dat heb ik vaker gezien'
- ... Maar het is allemaal in echt VR!!
Tussenconclusie: Farpoint + AIM maken een paar reuzenstappen zonder dat je het door hebt, want het voelt allemaal gelijk enorm vertrouwd aan. Wat doet Farpoint + AIM dan nieuw? (en wat valt tegen?)
- Free walking (ipv stand-in-place of teleporting)
- AIM controller (ipv move/ds4)
- AIM (en hoe dit ingame is) ... Dit is echt ubertof. Echt NEXT GEN stuff. AIM is de ster bovenop VR
- En dit in full VR(!) t.o.v. alle traditonele CoD/BF/Halo/Destiny games
- Het bewegen is ok, maar moet nog soepeler kunnen (kan aan mij liggen, moet wennen aan bewegen in full VR)
- Tsja, de story en enemies ... een kleine studio kan natuurlijk geen big budget story eruit gooien. Het is al tof wat ze hebben gemaakt. Absoluut een voorbeeld waarop anderen (of Farpoint 2) op kunnen voortborduren
- Qua shooters is Farpoint + AIM verreweg het best wat er te krijgen is in VR. Een trendsetter
- Vergelijken met Halo/CoD/etc heeft geen zin. Halo/CoD zijn niet in VR, zo simpel is het. Wil je production values, speel dan HZD, maar dan heb je geen VR
... later meer
- VR/AIM destroys alle andere controllers. AIM markeert het einde van keyboard/mouse versus controller. Ein-de-lijk
2e sessie. 13u 18-5.
- Feeling BADASS
- No HUD
- No auto aim (neem ik aan, waarom zou je ook, nu je een echte gun in handen hebt)
- Het probleem kan zijn dat je de game gaat vergelijken met andere games. Mag, maar je praat jezelf het graf in. Als je toch wilt vergelijken dan adviseer ik dan maar gewoon die andere game te gaan spelen (be it Battlefield, HZD of Destiny, etc) want Farpoint gaat dat nooit winnen namelijk. Het eerste vliegtuig was ook niet alles. Als we toen hadden gezegd, 'dat wordt nooit wat', ik blijf wel op mijn paard of ga met de boot/trein dan kom je niet ver. Farpoint kan je niet vergelijken met andere games, omdat er geen andere games zijn. Zo simpel is het.
3e, 4e, 5e sessie
- Game is gruwelijk
- Net een sniper gun gekregen. Da's ook gaaf in VR
- Hieronder Boss Level fight (wel een aantal keer moeten proberen). Heftige stuff in VR. Boss is hoog als een gebouw.
Tot slot:
Source: https://maxqubit.wordpress.com/2017/05/20/farpoint-aim-instant-classic-1010-game-for-psvr/
Laatst bewerkt: 21 mei 2017
Olijke Poffer vindt dit leuk.