Ook even gespeeld vannacht. De physics zijn echt een serieuze stap voorwaards. Door de verbeterde gewichtsverplaatsing doet de auto meer wat je zou verwachten waardoor het makkelijker wordt. Het enige dingtetje is dus idd de grip aan de achterkant. Als de achterkant wat looser wordt dan is het perfect. Voor nu gewoon wat left foot braking toepassen en dan komt de achterkant ook prima om.
Steam reviews zijn niet geweldig, ik wacht het nog even af. Merk wel dat veel mensen het met Dirt Rally vergelijken in de reviews, maar die vond ik juist minder tof. Veel simulatie instellingen, veel (lange) rondes met dezelfde auto, niet echt het gevoel krijgen dat je elke keer iets unlocked. Heb dan liever dat speelse van Dirt 2 en 3. Hoop dat deze dat ook heeft.
Grafisch vind ik het trouwens ook sterk hoor, maar dat is op ultra op m'n PC. Geen idee hoe consoles ingesteld staan. Wat me ook opvalt is dat een aantal die zeggen dat het te makkelijk is gewoon niet hard genoeg rijden (uitgaande van de leaderboards). Auto rijden is ook niet moeilijk, en een rally auto is ook maar gewoon een auto. Het wordt pas moeilijk als je echt tot de limiet pushed en daar voorbij.
Heb gister wat streams zitten kijken op de Xbox, en ben niet onder de indruk. Weet niet wat het is met Codemasters, maar ze krijgen die belichting gewoon niet lekker voor elkaar. Daar hebben de F1 games ook al last van (dat bijvoorbeeld wel de zon schijnt, maar dat als de wagen 180° draait, de belichting op het stuur/interieur totaal niet veranderd). Wordt een nogal neppe en platte bende daardoor. Heeft de PC ook last van.
Laat dat nou net een dingetje zijn waar ik niets om geef.. Het gaat mij om de rij ervaring en gevoel en idd de grens opzoeken.. Als ik te diep in zo'n game zit heb ik niet eens de tijd om nog maar een beetje op mee draaiende schaduwen en zon reflectie te letten Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Realistische graphics dragen bij aan een realistischere ervaring. Als andere racers laten zien hoe het tegenwoordig ook kan, mag je best kritiek hebben als een grote dev dat niet voor elkaar krijgt.
Realistische graphics dragen ook bij aan een brakke framerate Al laat bijv Turn10 met Forza (Horizon) zien dat het een het ander niet perse hoeft te bijten.
Dat lees ik nou ook op steam al die slechte reviews, dat een stap achteruit zou zijn t.o.v. Dirt Rally.
Zoals ik zei, mensen vinden het makkelijker dan DiRT Rally en daarom dan maar minder realistisch. Maar DiRT Rally is juist de minder realistische game. En dat is gelijk die game moeilijker maakt. De auto doet daar soms dingen die je niet verwacht waardoor je soms de auto volgt ipv controleert. Zo vind ik bijvoorbeeld een rFactor 2 makkelijker dan een Project Cars, puur omdat de auto's in rFactor 2 precies reageren zoals het hoort en mijn input 1 op 1 wordt vertaalt, waar Project Cars er soms vandoor gaat met de auto.
Ik vind hem leuk tot nu toe! Graphics op Ultra zien er zeker niet verkeerd uit, daarnaast ook lekker hoge framerate. Heb bewust voor de 'fun' handling gekozen en het speelt lekker met controller Uiteraard de Polo GTI gekocht Had net een race waarbij er dikke mist was, dan moet je wel effe heel goed luisteren naar wat voor aanwijzingen hij geeft Ik had hem hier gekocht voor 29, net was ie 30 en nu opeens 31, gaat weer omhoog