1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E3 2017

Discussie in 'Algemeen' gestart door Reckuuza, 16 feb 2017.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Je houdt een IP weg door een zak geld te geven, prima dat moet kunnen, maar ga dan niet zitten zeuren dat de concurrent een strike, een wapen weghoudt. want de Xbox krijgt toch gewoon de game? je mist alleen een wapen en een strike? kun je daardoor de game niet spelen?

    En volgens mij kregen de Xbox spelers toch ook een jaar later toch weer de wapens en strikes etc? zelfde concept.. boeiend dan krijg je het wat later.

    Daarom is Phil hypocriet is hij de laatste die zijn mening over mag geven, aangezien Xbox het ook doet met hele games.

    Btw hoe zit het met Fifa legends? naar mijn weten nooit verschenen op de PS4..
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2017
    Daz vindt dit leuk.
  2. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Er zit wel degelijk een verschil tussen ingame content weglaten of de hele game niet kunnen spelen voor een jaar ;)
     
  3. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Zoals met Fifa legends op de PS4 en Xbox One..
    Dude, geef mij maar een State of Decay 2 zonder bepaalde wapens en op de PS4 dan de hele game maar niet of een jaar later. (maar goed ga hem toch wel halen op de S)

    Maar goed deze man is al een beetje de weg kwijt, vergelijkt de Pro ook met een Xbox One S ten opzichte van de Xbox One X.
     
  4. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik speel geen FIFA dus weet niet wat daarmee was. Ik gaf alleen aan dat ik de scheidingslijn die aangegeven werd wel kon begrijpen :)

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  5. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Daar werd ook content weggehouden voor de Playstation gamers.. ik snap zijn punt, maar het staat haaks op wat er in de game industrie gebeurt en dus ook bij MS, aangezien het met Fifa precies hetzelfde gebeurde
    En zelfs nog in een ergere vorm aangezien deze helemaal niet verscheen sinds de release hiervan.

    Phil is bij mij echt afgezakt van op zich een coole gast naar een bedenkelijk niveau.
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    @Maddmonkey omdat jou een jaar later Tomb Raider spelen niks doet, begrijp je het wel.;)

    Maar @Mallakai heeft gelijk; het is behoorlijk hypocriet.
    Hoe of wat maakt niet uit; MS heeft net zoveel meegedaan, ze zijn er zowat mee begonnen.
    Of het nou een paar maanden, een complete game of 1 item is; het is allemaal even kut.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Phil Spencer is pas na het XBOX ONE debacle ingestapt en ook hij is tegen het exclusive-gezeik wat er nu speelt.
    Alle deals die daarvoor zijn gemaakt heb je aan zijn voorganger te danken. (Je weet wel, die mongool met z'n "always-on") ... die debiel wou van de XBOX een veredelde media box maken. Gelukkig zijn ze nog enigzins op tijd geweest met damage control. Maargoed, een maand "exclusive" t.o.v "een heel jaar" is wat mij betreft not-done.

    FIFA Legends. Tja, daar valt wat van te zeggen. Maar het "breekt" een game niet.
    Destiny. Een jaar lang van mappen, strikes, wapens en gear gebruik maken. Dat terwijl je als XBOX gebruiker evenveel betaald voor een game (en DLC) maar uiteindelijk niet hetzelfde mag gebruiken.
    COD. Maandje lang DLC. Daar valt nog mee te leven.

    Again, hier kan Phil weinig meer aan doen. Sony heeft (terecht) een grote zak geld gegeven aan studio's om hun platform te gebruiken. De schade is Microsoft heeft opgelopen met de aankondiging van de One is bijna niet meer terug te draaien.

    Wel geinig dat Microsoft nu met Nintendo een Cross-Play functie gaat starten. Nog geiniger is dat Sony het als plicht ziet om zulke games gewoon niet beschikbaar te maken voor Cross-Play omdat ze bang zijn voor kinderen die stout zijn.
     
  8. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Jij vind er geen verschil in zitten? Met Destiny is het overigens zelfs tegenwerkend voor het platform dat de content wel heeft sinds het een mp game is en dus strikes nooit de nightfall konden zijn. Dat is dan niet anders dan timed exclusive voor een hele game? Wat jij wil jongen.

    Mensen die op de pc Destiny 2 gaan spelen, gaan hier ongetwijfeld ook over klagen.

    Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
     
  9. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dit dus.
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Volgens mij was Spencer aan het hoofd toen de deals in onderhandeling waren, ik weet dat Maverick een zooi er van heeft gemaakt, maar again dit is een trekpop net als Spencer.

    Destiny en Fifa zijn juist hetzelfde vergelijkbaar, op beide ontbreekt gewoon content, Legends wordt veel gebruikt bij Fut, Fifa is volgens mij nog een grotere francise dan Destiny..
    je houdt content weg bij een andere console, ook bij een Destiny breekt het een game niet.
    Maar beide games zijn nog prima speelbaar hoe ze geleverd worden, kun je Destiny spelen zonder al die exclusieve bullshit? Ja zeker? Kun je Fifa spelen zonder al die exclusieve bullshit jazeker.

    Kan ik Dead Rising 4 spelen op de PS4? Nee... Kan ik Nioh spelen op de Xbox One? nee

    Komt bij nogmaals dat Phil Spencer geen fan is van exclusive shit? Heb denk ik in een show nog nooit zo vaak exclusive gehoord, al dan niet helemaal, al dan niet launch exclusive.. fuck dat geloof er geen reet van dat Phil geen van is van exclusive shit, behalve als het niet in zijn straatje past.
     
    Daz vindt dit leuk.
  11. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat was een vreemd keuze wat betreft het achterlaten van content, toen de tijd werd er "beloofd" dat dit alsnog later zou verschijnen... Maar daar is niks van gekomen en er werd geen woord over gerept. Dan is het wel een punt dat content achterhouden, al dat niet timed schadelijk kan zijn. Bungie heeft nog steeds met Sony een goed contract getekend, maar eigenlijk zou het ipv een jaar maar een paar maanden moeten zijn.

    Het zou mij niks verbazen als EA een vergelijkbaar iets met Anthem gaat doen, al verwacht ik het niet. Maar je weet maar nooit welke kant het op kan gaan...
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328

    Uhm.
    Ja.

    Je haalt nu dus 2 dingen door elkaar.

    Console exclusive games en DLC.

    Het boeit me werkelijk geen zak dat een God of War, Forza, Dead Rising of Horizon Zero Dawn enkel te spelen zijn op de Playstation of XBOX. Sony of Microsoft hebben al het recht om hun eigen games te maken en exclusief te houden. Dat is al 100 jaar zo. Dat is hetzelfde als je afvragen waarom Nintendo Mario niet uitbrengt op de XBOX.

    DLC is erger. Met een maandje valt nog te leven maar een jaar iets exclusief houden is gewoon belachelijk.
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570

    Als je het gesprek vanaf het begin mee pakt, kun je zien waarom ik het daar over heb.. DLC als Console games die exclusief zijn, exclusief is exclusief.. content die achtergehouden wordt maar de game wel speelbaar is is gewoon net kwalijk als games die niet verschijnen op een console, misschien is dat laatste wel kwalijker.

    Dat jij Mario erbij pakt, geef al aan dat je er geen hol van begrijpt, Mario wordt gemaakt door eigen studio's', God of War ook eigen studio's, Forza wordt ook gemaakt door eigen studio's waarom je dan in godsnaam een Dead Rising vergelijkt met een God of War begrijp ik dus helemaal niets van, aangezien het niet met elkaar te vergelijken is.

    Games als Tomb Raider, Dead Rising 4 worden gewoon weggehouden voor de Playstation, hetzelfde geldt als Nioh, die wordt gewoon weggehouden voor Xbox gamers..
    Ben het met je eens dat een maandje wat realistischer is, en wat mij betreft hoeft dat ook allemaal niet, maar Phil moet niet zo hypcriet doen alleen omdat het in zijn straatje past.

    Want waar was hij met Fifa? en omdat meneer Destiny speelt vind hij het maar vervelend, had hij dit ook gezegd als hij Destiny niets vond? don't think so.
    Laat hem maar zich lekker exclusief bezig houden met de Xbox One X.
     
    Daz en Tyrant vinden dit leuk.
  14. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    Klopt, maar wat mij nog altijd ergert is namelijk gelijk bij de release DLC uitbrengen. Dit zou bij de game zelf ingegrepen te zitten, tenzij het content is dat is achtergelaten omdat de ontwikkelaar wat meer tijd nodig had. Een addon voor game is geen probleem, het verlengt de speelbaarheid maar bij de release even DLC brengen voor wat nieuwe wapen of characters. Dat gaat mij altijd te ver. Hier valt niks aan te doen en het zal wel altijd zo blijven.

    Dit jaar vond ik ook dat het aantal games bij Microsoft wat gevarieerder was dan Sony. Beide hadden echt een goede show met veel sterke content en titels. Volgend jaar wordt een top jaar qua games, dus daar zal het niet aan liggen. Ik verwacht de grote drie nog dit jaar nieuwe titels zullen bekend maken op eigen events. Dit zullen dan waarschijnlijk ook veelal exclusieve titels worden zoals The Last of Us 2, die deze presentatie afwezig was om de highlight aan het standalone deel van Uncharted te geven.
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Begrijp jij het wel?

    Je zeurt over het feit dat een Dead Rising (XBOX Exclusive) of Nioh (Sony Exclusive) niet naar andere consoles gaan. Dat is toch hetzelfde waarom Mario console exclusief is? Een console heeft nu eenmaal selling-points nodig en dat werkt niet als alle games op alle consoles te spelen zijn. Mensen kopen specifiek een console zodat ze een game als God of War, Horizon Zero Dawn, Forza of Dead Rising kunnen spelen. Zo werkt de marketing nou eenmaal. DLC achterhouden voor een maand vind ik prima te doen. Nu hebben we echter DLC die na een jaar nog steeds niet beschikbaar is. Destiny 2 komt 6 september en na die datum zal er geen hond meer deel 1 spelen. Dat terwijl er nog zat achter een exclusive-periode zit. Dus waar trek je de grens?

    Anyway ... exclusiviteit voor een game op een console is begrijpelijk. Exclusiviteit voor een DLC tot op zekere hoogte ook.


    Overigens doet Ome Phil helemaal niet hypocriet.
    Enig idee hoe contracten werken tussen studio's? Iets wat voor 10 jaar afgesproken word = 10 jaar. Simpel. Kan Phil, nogmaals, niets aan doen.
     
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik denk dat de discussie ophoudt, als jij het verschil niet weet tussen een Mario en een Dead Rising / Nioh dan houdt het op.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik vind het raar dat jullie vinden dat als bedrijven een beetje exclusiviteit willen het kut is maar als ze volledige exclusiviteit willen is het logisch.
    Zo'n tijdelijke exclusieve deal op een klein deel van de game vinden jullie dus erger dan een compleet exclusieve deal op een gehele game.


    Vreemd.

    Dat is toch ook gewoon marketing of niet? Als jij een PS4 en Xbox hebt staan, maar je weet dat PS4 de exlusieve DLC rechten heeft koop je de PS4 versie lijkt mij.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En toch werd dat niet gedaan ;) dat is geen doorslaggevende factor.

    PC versie komt nu voor Destiny 2. Denk je dat mensen die op de PC spelen en toevallig ook een PS4 hebben staan dan de playstation versie halen?
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ohja, dit al gezien :+ ?

     
    Cypher vindt dit leuk.
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Mario = Nintendo
    Dead Rising = Microsoft
    Nioh = Sony

    Wat is het probleem? Wat is het verschil? Game komt toch enkel op 1 console?

    DLC als tijdelijke exclusive is prima. Echter vind ik een jaar erg lang. Persoonlijke mening.

    Waarom zou ik? Ik had een 360 en PS3. Kocht God of War voor de PS3 en daar kon ik me prima mee vermaken. Was echter niet zo dat ik er COD op kocht. Dat deed ik dan weer op de 360. Puur omdat ik de meeste vrienden daar op had zitten. Anyway, het hele DLC verhaal doet me weinig. Vind het alleen jammer en een jaar erg lang.
     

Deel Deze Pagina