Kill Switch gezien. Ze zullen wel gedacht hebben als we 90% van de film in first person filmen komt het helemaal goed. Niet dus. Slaapverwekkend. Kutfilm.
Son of Saul gaan zien dan. Volg je ook alleen maar de hoofdpersoon. Verder een flink depressief makende film over een man die arbeid verricht in een concentratiekamp. Schindler's List is er niets bij qua drama. Camera is erg gericht dus op de hoofdpersoon. Zelf vond ik dat wel erg storend, maar misschien is het wat voor je, als je hem niet al gezien hebt.
Als die Kill Switch al slaapverwekkend vindt laat Son of Saul dan maar helemaal links liggen. Zaten interessante en heftige stukken tussen maar merendeel was zo traag en de soms aparte camerastand verergerde dat alleen maar.
True, het irriteerde mij ook, maar het een half uur de kans geven kan geen kwaad. Na een half uur weet je ook al heel erg goed hoe de rest van de film is. Na dat half uur heb je het ook wel gezien eerlijk gezegd. Ik geef qua films van dat type liever de voorkeur aan SL, ook al heb ik er een hekel aan dat de Duitsers Engels spreken en soms zijn in SL. Fiennes is wel erg goed in de film, maar de meester alle oorlogsfilm is nog altijd The Longest Day, punt. Kill Switch ken ik niet en zo te lezen kan ik die beter links laten liggen.
VOLGENDE WEEK WOENSDAG 18U TRANSFORMERS LAST KNIGHT @ PATHE ARENA 2 KAARTJES GEWONNEN VIA FACEBOOK LETSGOOOOOO
No Mans land scene. Zoveel emoties. Super film idd. Kan wel wat nitpicken. Maar het zit overal zo goed in elkaar en Gadot is Wonder Woman nu. Zet ook een sterke rol neer van grappig naïef tot een bad ass vechter.
Wonder Woman was echt geweldig, beste super heldenfilm in jaren. Voor de Doutzen fans onder ons: http://www.omropfryslan.nl/nijs/725352-kin-doutzen-har-mjitte-mei-grutte-pier-yn-wonder-woman (m'n Friese review)
De Slag om Duinkerke, tevens bekend als de evacuatie uit Duinkerke, was een militaire operatie in de omgeving van de Noord-Franse stad Duinkerke tussen 27 mei en 4 juni 1940. Komt van Wiki, dus zelfs nog vreemder dat ze film niet in deze periode hebben uitgebracht. Het stuk in de kalender is er groot genoeg voor.