@Flavourlicious Jij reed toch ook met een ander stuur op je TX-base? Hoe groot precies? ik heb de Ricmotech adapter besteld en ook verlengde shifter-paddles, maar ik twijfel nog tussen 300mm of 330mm (350 heb ik in mijn auto, dus die kan ik ook nog altijd proberen). Suggestie(s)?
@asjemenou75 rijdt met het Ferrari 599XX EVO stuurtje. Die heeft ook een grotere diameter dan het 458 en het GTE stuurtje.
Heb ik over getwijfeld en misschien is het ook wel een goed alternatief. Maar als ik dan tot de conclusie kom dat ik 300mm nog steeds te klein vind, moet ik alsnog voor 100,- zo'n adapter en pedals kopen. Ik ben nu 100,- op stap en dat wordt dus zo'n 170,- inclusief een stuurtje met 70mm diameter patroon. Enige wat ik dan moet doen is een gat boren in mijn stuurtje voor de D-pad. No Problem!
KOOP. BMW M3 touring car uit '91 voor €200.000 BMW 3 Series van de E30-generatie worden met de dag zeldzamer en - overmijdelijkerwijs -begeerlijker. Als de E30 M3 (Evo) de unicorn van de generatie is, dan is deze touring car het exemplaar met de gouden hoorn. Deze specifieke M3 deed dienst als circuitwapen van Tim Harvey in het BTCC-kampioenschap van 1991. Eerlijk gezegd kennen we Harvey niet, hij eindigde dat jaar op een middelmatige 8e plaats, maar wist wel de laatste race op Silverstone te winnen. Het is zijn auto waar het ons om te doen is: een M3-racer met een dik 300 pk sterke 2.0 viercilinder onder de kap. Geen slouch, met een gewicht van slechts 960 kg. https://www.autobahn.eu/4477/koop-bmw-m3-touring-car-uit-91-voor-eur200-000/
Stond vorig jaar ook te koop, waarschijnlijk ergens anders aangezien hij nu een goed stukje duurder is geworden. https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-btcc-bmw-m3-is-supersmeuig-92650
300mm heb ik. Voor mij perfect aangezien alle kampioenschappen die ik doe F2000 en GT3's zijn. Maar kan misschien een beetje klein zijn als je andere auto's gaat rijden.
Het liefste heb ik deze: Is van Asher Racing, werkt alleen op pc en je bent gelijk 500+ Euro kwijt. https://www.ascher-racing.com/product-category/steering-wheels/ Dat doen we maar even niet, dus ik heb deze gekocht, daar het stuurtje van af gehaald en een 3d geprinte ring gekocht om het patroon om te zetten van Thrustmaster naar de normale die door QSP wordt gebruikt. Dan hou je dit over: Op die manier heb ik ook gewoon alle knoppen tot mijn beschikking, op de d-pad na. Dit is nog net groot genoeg met een 300mm stuurtje. Maar als je naar 330 gaat dan worden de flippers iets te klein.
Thx, ik ben dus, omdat ik de D-pad wil houden, voor de Ricmotech adapter gegaan. https://www.ricmotech.com...ctCode=RMT-TM-WA&CartID=1 Met deze shifters: http://www.ricmotech.com/Full_Size_Paddles_for_Thrustmaster_Wheel_Hubs_p/rmt-tm-fgp.htm
Mijn kolomboor gaat tot 49mm, dus dat moet kunnen En mijn zusje is goudsmid, die mag het dan mooi afwerken.
Ik ben zeker content met die alcantara BMW, (voorheen Ferrari EVO) en de diameter. Net ff wat meer kwaliteit dan het origineel bijgeleverde speelgoed stuurtje. En ik was van mening dat als ik naar een nog grotere diameter zou gaan dat mijn rotatiesnelheid minder zou worden. Wat mij verder wel opviel is dat de FFB en dan met name de rumble minder te voelen is in het stuur t.o.v. het 458 stuurtje, maar dat zal te maken hebben omdat het stuur iets zwaarder is......Succes Kimi en balen van je stuur. Ik heb trouwens nog een 2e hands reserve TX liggen die je voor de nieuwprijs mag overnemen !
Kom je nu mee, mijn bestelling is gisteren thuis afgeleverd. Enige wat ik nog moet regelen is dat ik zelf weer naar huis mag . De draaisnelheid maak ik mij niet zo'n zorgen om, wat ik fijn vind wel. Want in een echte auto vind ik een 300 / 330mm echt te klein.
ik weet niet of het het juiste topic is, maar hier zitten toch de ervaringsdeskundigen. Ik heb tweedehands een thrustmaster TMX gekocht. Gisteren een steun gebouwd en gaan racen. was even wennen, maar ging al snel erg goed. Nu merk dat het stuur soms erg rammelt, daar bedoel ik mee dat als de force feedback erop gaat bij, bijvoorbeeld, te hard remmen of optrekken uit een bocht het heel snel van korte tikjes links/rechts maakt. Als ik het stuur beweeg als het niet aangesloten zit of in het pauzemenu dan zit er een klein beetje speling op. Dus voordat ik de weerstand van de motor voel kan het stuur een klein beetje vrij draaien...hoort dat? of is dat de oorzaak van het probleem. Er zit nog garantie op.
Ik weet niet hoe erg het is? Ik heb hetzelfde stuurtje en wat je beschrijft heb ik ook wel maar niet storend. Maar goed het is ook wel een soort van een budget stuurtje. Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk