De nieuwe game van de makers van Heavenly Sword, Enslaved en DMC. Is al een tijdje geleden aangekondigd, maar er is nog geen topic op XBW. Ninja Theory is maar een klein team en Hellblade is zodoende een timed-exclusive voor de Playstation 4. Tot dusver is de titel enkel aangekondigd voor de PS4 en de PC, maar een Xbox One versie zal op termijn geheid volgen. Maar goed, dit is wel één van de titels waarom ik een PS4 heb gehaald. Hieronder de E3 en Gamescom trailers: Voor de rest verwijs ik naar www.hellblade.com Op YouTube staan inmiddels ook 12 video's van de ontwikkelaar waarin ze praten over de ontwikkeling van de game. Ook hierin zijn gameplay beelden te zien.
Niks ergs hoor, zeker niet met de game zelf. Stukje gaat vooral over het concept "misinformatie" en "internet".
Hoop inderdaad dat Hellblade naar de Xbox One komt... Helaas is mijn PC niet krachtig genoeg. En om nou een PS4 te kopen na ja, Detroit: Become Human komt er ook nog aan. Ninja Theory maakt goede games, heeft deze titel meer weg van Heavenly Sword dan Enslaved? Lijkt vast niet op DmC
Het is weer een totaal nieuwe ervaring. Uiteindelijk meer hs dan enslaved, maar dit is voor mij sws de beste van ninja theory (dmc geskipt). Voor mn gevoel waren hs en enslaved een leuke poging, maar hellblade is echt een geslaagd product.
Erg genoten van het eerste stuk t/m de eerste boss. Op naar de tweede boss. Er wordt veel aandacht aan de main character besteed, aan haar achtergrond en haar geestesziekte. Erg intrigerend allemaal gedaan. Staat bij mij op 60 Hertz (fps) modus.
Tweede boss verslagen! Structuur is als volgt: verhaal, combat, verhaal, puzzle, verhaal, combat, verhaal, puzzle, verhaal etc. Dus veel verhaalelementen t.o.v. combat/puzzle. En juist de verhaalelementen zijn zo goed gedaan in deze game. Ik hou van mooie verhalen in games, ondersteund met goede gameplay. Hellblade biedt dit. This is something else. In de (middeleeuws aanvoelende) wereld van Sennua bestaat nog geen psychiatrie/psychologie. En dus is Sennua betiteld als shaman door haar clan, want zij is geraakt door de "darkness", een psychose in onze wereld. Sennua verliest haar clan aan raiders, verliest haar levenspartner en gaat op zoek naar zijn redding. Zijn wederopstanding. Want hij was de belangrijkste reden om door te gaan in dit leven. Maar is deze zelf opgelegde questee de zoveelste illusie in Sennua's hoofd om orde aan te brengen in deze chaostische en droevige wereld, of gaat zij daadwerkelijk Dillion uit het land der doden laten herrijzen? VET.
Net de eerste baas verslagen. Super vette game? Vooral met een goede headset op zit ik hem met al die stemmen af en toe goed te spacen Morgen verder! Sent from my MI 5s using Tapatalk
De atmosfeer in deze game is echt fenomenaal! Het lijkt daarentegen alsof ze de gameplay er slechts in geplakt hebben om niet als walking simulator betiteld te worden. Dat zijn slechts saaie onderbrekingen voor het verhaal.
Niet helemaal mee eens. Combat en gameplay is niks mis mee.Het is alleen dat de verhaal elementen zo sterk zijn uitgewerkt dat de rest duidelijk naar de achtergrond valt. Verhaal heeft focus in deze game. Het "waarom", niet "wat" je doet. Koptelefoon +1. Nog beter dan surround set.
Persoonlijk (en ik ben niet de enige) vind ik de combat en ook de "puzzels" enorm eentonig. Er is hier en daar wat variatie, maar het voelt alsof dat een afterthought is. Maar dat is uiteraard een kwestie van smaak. De presentatie van de game is echter fenomenaal en een koptelefoon is een must!