Episode 5 en 6 gezien. Onderstaande spoilers van episode 6:
Shit ging zelfs voor GoT begrippen echt te ver. Worp van die speer op één van Dany der draken kan ik nog inkomen, maar het hele idee dat dat beest nu een walker is, is gewoon kut. Stuk op het schip tussen Jon en Dany, waarbij Jon weer bijna dood was, was echt kut. The Cringe tussen die twee, allemachtig.
Episode 5 vond ik echt beter sinds ik terug ben van vakantie. Arya daarentegen was wel erg vet, dreigde Sansa te vermoorden. Maar goed, overall is de inspiratie bij de makers van HBO echt op. Kut Martin had best wel tempo mogen maken met het laatste boek, maar daar zeggen we verder niets over. Je weet nu direct al dat seizoen 8 echt een clusterfuck aan gevechten gaat worden, net als de seizoensfinale volgende week zondag, als HBO hem niet eerder op sites zet.
Gekte, totale gekte episode 6, ook al was The Fellowship of the Jon wel bad ass voor het gevecht met de walkers en de NK. Allemaal met zijn alleen op Drogon vliegen ging dan weer veel te ver, net als die reistijden. Hoily shit zeg, gaat echt nergens meer over. Cijfer episode 6? 6/10 maximaal en daar ben ik niet zeker van.