1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Xbox one games downloaden. Hoe?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ROBERT17040, 10 feb 2014.

  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Om even terug ontopic te gaan i.p.v. het nog langer over genitals (ik zag trouwens gewoon een "insert coin" gif, tot ik je spoiler zag;p) te hebben, het is ondertussen gelukt. Misschien even een kleine how to aangezien gewoon paypal blijkbaar niet lukt, maar moet nu via omweg van gift cards:

    Wat?
    Xbox spellen goedkoper op buitenlandse xbox marketplace aankopen d.m.v. verschil in waarde van de lokale munteenheid en taxes. Blijkbaar kan je niet gewoon meer een Amerikaans of ander buitenlands xbox account aanmaken en koppelen aan je paypal en zo direct goedkoper een game/content/... aankopen, je krijgt dan volgende error "Use a different way to pay Your purchase can't be completed with this payment option. Try a different or new way to pay."
    Niet getreurd, je kan dit nog wel maar via een tussenstap van het eerst aankopen van een giftcard, die te redeemen en dan in de betreffende xbox store je aankoop te doen.

    Hoe?
    Vergelijk, bv. op deze site http://www.digitalgamesprices.com/xboxone.php, de prijzen van games. De goedkoopste variant zal vaak in de Braziliaanse, Russische, Singaporese, etc. store zijn i.p.v. de Amerikaanse of Europese stores, zeker nu de EUR zwakker staat t.o.v. de USD.

    1. Koop een MS xbox gift card aan van het betreffende land*
    2. Ga naar xbox.com, sign in met je account, ga linksonderaan de pagina naar change locale en verander in het land waarvan je de xbox points gekocht hebt
    3. Klik rechtsboven op je profiel > Microsoft Account > Payment & Billing > Payment Options > Redeem a code or gift card
    4. Geef de codes in die je ontvangen hebt van je seller en ga terug naar store.xbox.com, controleer linksonderaan dat je locale nog steeds staat op die van de gewenste store
    5. SHOP! Kies een game, selecteer de digitale editie en klik buy now, selecteer dan i.p.v. je paypal of CC (die een error gaan geven) de xbox points die op je account zijn toegevoegd > download > done
    *Je kan dit afh. het land dat je zoekt doen via verschillende 3th party sites (e.g. https://www.livecodes.nl/xbox-gift-cards/rusland) maar ook gewoon via de lokale xbox store van dat land met je gekoppelde CC of paypal account (e.g. Xbox store SG). Dit lukt nog wel gewoon. Ga weer gewoon naar de lokale xbox store (m.b.v. change locale links onderaan de pagina), en zoek op gift card, selecteer de gewenste hoeveelheid en double check de munteenheid.

    Opgelet: Controleer dat de munteenheid van je gift card zeker overeenkomt met die van de store waarin je iets wil kopen. Ze zijn nl. niet over te zetten.

    FAQ:
    • Kan ik wel gewoon iets kopen in een andere store en gebruiken op mijn nederlandse xbox? Ja, de games zijn op zich regio vrij.
    • Kan ik het spel na het aankopen van de punten gewoon downloaden via de xbox marketplace? Waarschijnlijk moet je dan wel eerst je xbox regio veranderen naar het betreffende land. Je kan nadien wel gewoon zonder probleem terug switchen en spelen. Veel gemakkelijker is om de aankoop te doen en download te starten via de xbox.com store site van het land in kwestie.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
    X-Seventeen-X, Hybrid en vanDulken vinden dit leuk.
  2. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Die vergelijkingssite is awesome. Ik deed het alleen als ik het toevallig las (MGS V voor 35 in HK volgens mij), maar nu zal ik er actief naar opzoek gaan. Thanks!
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    In navolging op bovenstaande post; vervolg op goedkoop downloaden van xbox games op de marketplace met behulp van VPN.

    Dit hoeft niet veel moeilijker of omslachtiger te zijn dan de methode van andere land gift cards kopen, maar is soms noodzakelijk omdat sommige xbox marketplaces geen gift cards (meer) aanbieden (voorbeelden zijn Zuid Afrika en Argentiniƫ).

    Stap 1: download VyprVPN
    • Ga naar VyprVPN en sign up voor een gratis account (500MB/maand is meer dan genoeg)
    [​IMG]
    • Download de VyprVPN client
    Stap 2
    Stap 3
    • Ga naar de lokale xbox store pagina van het land waar het spel het goedkoopst is en log in.
    Stap 4
    • Gebruik je normale credit card gegevens behalve postcode en het telefoonnummer (gebruik deze van het land waarvan je koopt, e.g. google een hotel of ambassade in dat land)
    Stap 5
    • Zet je Vypr Client aan, log in, selecteer het land waarvan je het spel wil kopen, en connect!
    [​IMG]
    • Om zeker te zijn dat je IP ge-route is naar het land waarvan je wil kopen kan je even googlen naar een van de tientallen 'What is my IP' sites, als het goed is zal deze het land in kwestie aangeven.
    • Ga naar je browser waar je op de pagina bent om het xbox spel te kopen en druk op de groene koop nu knop. (prijs is in lokale munteenheid en zal afhankelijk van je credit card provider om- en aangerekend worden) (vanaf nu kan je ook de VPN client terug disconnecten/afsluiten)
    [​IMG]
    Stap 6
    • Downloaden (afhankelijk van je xbox one instellingen automatisch of zoek het in de marketplace en begin de download, je moet op je console geen landsinstellingen veranderen!) & dan gamen maar.

    FAQ:

    Wat heb je nodig?
    - Een creditcard (en VPN client)​
    Hoelang duurt het ?
    - 15' eerste keer, daarna 5'​
    Is het legaal?
    - Ik denk dat dit het best een 'legal grey zone' te noemen is. Technisch is het enige dat niet waarachtig is normaal je buitenlands telefoonnummer en postcode, ook laat Microsoft het gewoon technisch toe om het spel in een ander land te downloaden na aankoop en daarenboven zijn er nog nooit gevallen boven gekomen van mensen die gebanned zijn voor die reden. Zoiets zou ook niet onder de radar blijven omdat wel meer mensen zich hier 'schuldig' aan maken. IMO, de huidige prijsstrategie en de mogelijkheid om dit (momenteel) te doen met enkel behulp van een VPN maakt dit zeer verdedigbaar.​
     
    Laatst bewerkt: 18 apr 2016
    Santino en AnubisNefer vinden dit leuk.
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Fantastische post.

    @DiaL
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Thanks;)
     
  6. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    En dit is nog steeds legaal allemaal? :+
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Is het legaal?
    - Ik denk dat dit het best een 'legal grey zone' te noemen is. Technisch is het enige dat niet waarachtig is normaal je buitenlands telefoonnummer en postcode, ook laat Microsoft het gewoon technisch toe om het spel in een ander land te downloaden na aankoop en daarenboven zijn er nog nooit gevallen boven gekomen van mensen die gebanned zijn voor die reden. Zoiets zou ook niet onder de radar blijven omdat wel meer mensen zich hier 'schuldig' aan maken. IMO, de huidige prijsstrategie en de mogelijkheid om dit (momenteel) te doen met enkel behulp van een VPN maakt dit zeer verdedigbaar.
     
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Volgens mij staat er nergens ter wereld bescheven dat je alleen games mag downen uit het de store van het land waar je woont.
     
  9. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik denk ook dat MS het wel prima vind
    Anders hadden ze het wel veranderd zoals het op de 360 was.

    verstuurd via Tapatalk
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Iemand die weet welke store credit allemaal gekocht kan worden naast HKO, brazil en US?
     
  11. tuk

    tuk Handelaar

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog meer mensen problemen momenteel?
    Ik heb vorige week nog Dead Rising in de Canadese store gekocht, maar krijg nu bij India en Hong Kong een foutmelding. Cross region risk wordt aangegeven. Het lijkt alsof ze via mijn creditcard aan het feit komen dat ik niet uit het juiste land kom. VPN werkt wel verder goed, dus daar zit het hem niet.
     
  12. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    Sinds 2 weken een xbox one naast mijn ps4 nu ben ik van plan om mijn console op us regio te zetten ivm aanbiedingen etc.

    Loont het nog steeds om dit te doen?

    Betalen, kan dit naast us prepaid/ gift cards en us? Paypal ook met mijn nederlandse credit card? En hoe dan?

    Op bijvoorbeeld cdkeys.com zie ik ook games staan met een voordelig prijsje maar ik ben niet bekend met deze site, is deze site betrouwbaar? (Excuses als dit niet in dit topic hoort) en is het dan nog van belang of ik mijn xbox op regio nl of us zet? Games staan wel op regio free?

    Bvd
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Cc weet ik niet, maar PayPal werkt niet helemaal goed. Beste is om prepaid kaarten te halen. Is nog steeds het meest voordelige ja. Zeker door de achterlijke prijzen in de nl Store. Cdkeys kan soms spellen goedkoop aanbieden, maar beste is om bij een van de vele sites (offgamers bv) gewoon 50-100 dollar te kopen
     
  14. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik wil graag mijn US adres verwijderen uit mijn adress book op MS.com. Daar staat nog een fake adres dat ik destijds aangemaakt heb om games te kunnen kopen met PP/CC in de US store. Daar waar het nu mogelijk is om gewoon een US giftcard aan te schaffen zonder een US adress in te vullen. Voelt toch niet helemaal lekker om een adres van iemand anders hiervoor te gebruiken, en om daar nou een gok voor te gaan nemen voor de langere termijn nee. Dus zou ik dit adres graag willen verwijderen, maar ik kan nergens op de site zien hoe dat zou moeten... ?
     
  15. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Je moet een US account hebben met adres wil je gebruik maken van US giftcards

    verstuurd via Tapatalk
     
  16. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Nou nee dus, je kunt je xbox gewoon op US als location zetten en US giftcards kopen via bekende websites waarbij je dus geen fake/USA adres hoeft of te geven. Ik wil gewoon graag mijn opgegeven US adres geheel verwijderen maar dat lijkt helemaal niet te kunnen?! Er zijn vast wel meer mensen hier die het via de "oude" weg doen (fake/USA adres opgeven) en dan je tegoed kopen op MS.com/Amazon etc.. Niemand van jullie die het opgegeven US adres verwijderd heeft?!
     
  17. locoboy

    locoboy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    27
    Kan geen giftcards meer kopen in de microsoftstore van Singapore met CC met VPN.
    Zijn ze het nu helemaal aan het dicht timmeren dat kopen in het buitenland?

    Lees ook al op sites dat sommige die wel giftcards hebben van Singapore,maar deze niet kunnen redeemen.
     
  18. Xandorra

    Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    554
    Ik heb van de week nog Dollars gekocht bij Cdkeys.com en kon ze prima redemen op de xbox

    verstuurd via Tapatalk
     
  19. locoboy

    locoboy Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    27
    Dan werkt dat met dollars misschien nog wel.Koop eigenlijk nooit iets in de US.
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Normaal kan je ook (nog) via account.live.com redeemen of account.microsoft.com/billing/redeem# , iemand die kan bevestigen met recente ervaring misschien? In elk geval werkt het redeemen op de console wel nog steeds (hoeft je regio daar niet voor te veranderen).
     

Deel Deze Pagina