Als ik daar op in mag gaan. Toevallig speelde ik nog wat meer games afgelopen dinsdag waaronder GT sport. Heb deze met VR getest maar moest me na vijf minuten laten bevrijden omdat ik voelde dat ik enorm ging zweten en een kotsgevoel op begon te komen. Ik blijk gevoelig te zijn voor motion sickness maar het hielp ook niet mee dat de game in VR er zeer matig uitziet. Net iets boven PS3 niveau en ik overdrijf niet. De performance helpt dan niet mee om motion sickness tegen te gaan. Maar goed ik heb de game ook kunnen checken (zonder zelf te sturen) in zn normale bedoeling zonder VR. Inderdaad is de game gewoon erg fraai maar trust me de game is echt niet mooier dan Forza 7. De omgevingen in GT zijn veel kaler en hebben minder detail vooral bij de bomen goed te zien. Wellicht heb je een 4k scherm thuis staan en dan raad ik je aan de weliswaar wat gecomprimeerde YT filmpjes in 4k van Forza 7 te checken. Kijk dan niet naar die van Dubai want die is iets minder. De Suzuka stream is zelfs niet in HD al kun je wel opmaken hoe fraai het zou kunnen zijn denk ik.
Het geluid durf ik nu nog niet te zeggen maar als je een purist bent dan moet je knettergek zijn geworden van de oude GT's want daar heb ik me altijd kapot aan gestoord. Afgaande op de video's van Shirrako die veel Gt Sport behandeld heeft lijken ze het nu wel te snappen. Ik was impressed maar of het beter is dan Forza 7 is te vroeg voor mij om nu te zeggen. De nismo gtr n24 die ik gebruikte in GT sport in de VR sessie klonk bijvoorbeeld goed maar minder dan de Forza 7 GTR Nismo (is weliswaar niet exact dezelfde auto).
Laatst bewerkt: 24 aug 2017