1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne & W10] Forza Motorsport 7

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 12 jun 2017.

  1. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Nee, gewoon stock, vreselijk. Horizon 3 doet het beter wat betreft audiomixen. Ik kan FM6 echt niet aanhoren af en toe, het lijkt net alsof er een distortion versterker is aangesloten waarbij alles extra aangedikt en hard moet klinken waarbij het zijn vorm verliest.

    En dan hebben we het nog niet eens over die turbo blow-off geluiden gehad die je echt niet hoort in het echt op de modellen waarbij je hele tijd PSJSTTTT hoort in FM6.
     
  2. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Lastige vraag. Bij de Porsche vond ik het geluid wat schrel/luid maar die GT2RS klinkt in het echt iets voller/dieper. Het zat er dan beetje bij in de buurt maar vond het niet heel mooi ingame maar dat kun je al beetje gehoord hebben in de demo van de e3. Wel vet was de manier hoe de tunnel het geluid erg aanpast en echos doorkomen. Wel incockpiut view hier vergeten om de turbo te checken : (
    De Nismo GTR klonk naar mijn smaak tamelijk realistisch en kende naar mijn idee niet veel rare opsmuk om dat rauwe geluid te laten klinken waar jij op doelt. In Forza 7 was ik wel vrolijk geworden van het geluid van deze auto.
    Ik ergerde me ook altijd aan mijn eigen auto (scirocco) die in diverse Forza's heel ruw overdreven klinkt en niet lijkt op de werkelijkheid. Ik kan me ook nog herinneren dat het bij de eerste delen zo tof was dat het zelfs scheelde of je stock, sport of race exhaust pakte. Steeds was het geluid per auto dan iets anders. Dat heb ik in latere delen helaas niet teruggezien. Geen idee hoe dat nu is. Maar afgaande op de race met de GTR en de Porsche en de geluiden die ik van tegenstanders hoorde was ik postief over het idee van de sounds.
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Damn man, dat was in FM2, good times! Ik weet nog als je een tubi exhaust op een Ferrari zette..... maannnnn!!! Sinds FM3 geen unieke uitlaat custom geluiden meer, erg suf.

    De enige game die mij kippenvel geeft door het geluid vandaag de dag is Assetto Corsa, dat geluid is gewoon erotisch van die Porsche 911 en GTR. Het klinkt precies zoals het moet zonder aan te dikken en overdreven geleuter.
     
    apoc vindt dit leuk.
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Suzuka van een stream.

     
    Bidle vindt dit leuk.
  5. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik weet niet wat het is met Forza, maar als ik dan GT sport ernaast zie, dat ziet er gewoon meer lifelike uit op een of andere manier. Ik denk dat het de cartoony kleuren zijn van Forza en het meer natuurlijke kleurenpalet uit GT sport, persoonlijk geef ik grafisch dan toch de voorkeur aan GT sport, ook qua geluid.
     
  6. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Als ik daar op in mag gaan. Toevallig speelde ik nog wat meer games afgelopen dinsdag waaronder GT sport. Heb deze met VR getest maar moest me na vijf minuten laten bevrijden omdat ik voelde dat ik enorm ging zweten en een kotsgevoel op begon te komen. Ik blijk gevoelig te zijn voor motion sickness maar het hielp ook niet mee dat de game in VR er zeer matig uitziet. Net iets boven PS3 niveau en ik overdrijf niet. De performance helpt dan niet mee om motion sickness tegen te gaan. Maar goed ik heb de game ook kunnen checken (zonder zelf te sturen) in zn normale bedoeling zonder VR. Inderdaad is de game gewoon erg fraai maar trust me de game is echt niet mooier dan Forza 7. De omgevingen in GT zijn veel kaler en hebben minder detail vooral bij de bomen goed te zien. Wellicht heb je een 4k scherm thuis staan en dan raad ik je aan de weliswaar wat gecomprimeerde YT filmpjes in 4k van Forza 7 te checken. Kijk dan niet naar die van Dubai want die is iets minder. De Suzuka stream is zelfs niet in HD al kun je wel opmaken hoe fraai het zou kunnen zijn denk ik.

    Het geluid durf ik nu nog niet te zeggen maar als je een purist bent dan moet je knettergek zijn geworden van de oude GT's want daar heb ik me altijd kapot aan gestoord. Afgaande op de video's van Shirrako die veel Gt Sport behandeld heeft lijken ze het nu wel te snappen. Ik was impressed maar of het beter is dan Forza 7 is te vroeg voor mij om nu te zeggen. De nismo gtr n24 die ik gebruikte in GT sport in de VR sessie klonk bijvoorbeeld goed maar minder dan de Forza 7 GTR Nismo (is weliswaar niet exact dezelfde auto).
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2017
  7. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Net nog eens even vergeleken en getest, het geluid van GT sport beluisterd via Youtube.

    Als voorbeeld heb ik in FM6 de Lamborghini Huracan genomen, dat ding klinkt net alsof je aan het luisteren bent door kapotte speakers, echt zoveel distortion zit eroverheen. Eigenlijk is dat super zonde, want de geluiden op zich zijn goed, maar die distortion layer verkloot het helemaal.
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Bij een racegame is en blijft voor mij het belangrijkst dat het:
    1) lekker rijdt
    2) genoeg opties heeft om online fatsoenlijk een lobby op te starten
    :cool: framerate stabiel (en bij voorkeur 60fps) is
    4) een aantrekkelijk aanbod van auto's en tracks (waarbij meer niet altijd beter is), wat moet ik met 700 random auto's...

    Graphics en geluid komen ver daaronder :)
     
  9. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Dat zal per persoon iets schelen denk ik. Ik vind punt 1 uiteraard ook de belangrijkste maar zou zelf eigenlijk geluid en aanbod auto's op een gezamenlijke 2 zetten. graphics er kort onder. Customization is voor mij ook een heel belangrijke om diversiteit te creeeren. Aanbod auto's liever groter dan kleiner uiteraard maar de spoeling dient voor mij wel breed te zijn.
    Maar zo heeft ieder zn voorkeuren want punt 2 is voor mij als soloracer iets minder van toepassing maar begrijp het voor de meer online racende speler natuurlijk wel dat dit zeer belangrijk is.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Voor mij is track-design en aanbod het belangrijkste. Ik heb liever iets.meer tracks dan weer 100 extra auto's ofzo. En ik hou meer van fictieve tracks dan van bestaande circuits, toch vaak leeg en saai zijn qua omgeving, en we ze vaak ook al hebben gezien en gespeeld in andere racegames.

    Doe mij maar zoiets als Driveclub. Leuke afwisselende locaties, en tracks die geweldig blijven om keer op keer op keer te spelen.
     
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Hier sluit ik me volledig bij aan. Geluid is immersie en beleving.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
     
    Arno S. vindt dit leuk.
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb je het op Gamescom gespeeld? Want de Beta is niet meer speelbaar op de PS4 toch? Ik kan in ieder geval niet meer racen.
     
  14. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik vind die nieuwe view echt tof, dichter bij je dashboard.
     
    Bidle vindt dit leuk.
  15. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    Ja klopt dinsdag op de Gamescom in de VR booth die Sony had. Daarnaast was er verderop nog een GT sport area met playseatopstellingen.
     
    Rivanov vindt dit leuk.
  16. Bidle

    Bidle Bidle

    Berichten:
    3.686
    Leuk Bevonden:
    355
    Hoop enkel nog dat die achterlijke laadtijden beter worden. Met name bij het kopen van een auto,......
    Even drie auto's kopen,... man, waar ben je daar lang mee bezig.
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Weet je wat ik nou echt mis in iedere forza game, dat je offline je a.i. tegenstanders kunt uitkiezen welke auto ze rijden. Soms heb ik helemaal geen zin om tegen dezelfde klasse te rijden. Dan vind ik het gewoon leuk om in een snellere auto een slome a.i te overtaken hele tijd. Of bijv RS4 vs M3, kan allemaal niet...
     
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Kon in forza 4 of 5 wel namelijk
     
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Volgens mij in 2 met een offline lobby toch? Volgens mij niet in 4 en 5 want daar liep ik toen ook al over te klagen.
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046

Deel Deze Pagina