[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

1. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    HanTerp, sorry maar dit is niet waar.
    Er is een team verantwoordelijk voor de game (die weliswaar uit verschillende eiland ontstaat, Menu, spelers, gameplay, kits, teams, gamemodus etc) maar als de game ongeveer 90/95 af is dan gaat de beta online (selectie groepje), hierin wordt feedback gegeven, vervolgens komt er een demo voor het publiek en deze is echt gemaakt door een team..

Op basis van de laatste demo worden er misschien nog wel wat tweaks gedaan maar niet veel, meestal is dit gewoon het product wat vandaag of maandag goud gaat.. en eventueel met een update op release worden nog wat dingen verbeterd worden..

Wat wel eens voorkomt is dat een DLC door een andere groep wordt gemaakt, maar een demo is gewoon een verkapte versie van het hoofdproduct wat vrijgegeven wordt en gesneden wordt door Konami.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903

Goaltje van de zoon van mijn vriendin...

3. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Werkt niet.
    "Deze video is privé"

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Changed

5. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Onzin en dat zeg ik als ontwikkelaar. Natuurlijk heb je devs die met de engine en AI bezig zijn (seniors/leads) en devs die juist de bugfixing doen (mediors/juniors). Echter is de demo echt niet door een ander team gemaakt en zelfs dan... het is niet zo dat ze dan maar even wat belangrijke zaken wegmoffelen. De core engine is hetzelfde, al is die codebase misschien van begin augustus (PES World Tour Mexico).

Dit is gewoon al zo goed als de final version. Er gaat echt weinig tot niets meer veranderen.

Overigens zeiden we van PES 2017 tzelfde over de AI en agressiviteit.

Zumpelvelder en Mallakai vinden dit leuk.
  6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    We zullen het zien als de retail-versie verschijnt ;)

7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Hoe wil je dat precies gaan zien dan? dat er een compleet andere game is? of dat er veranderingen zijn? want die zijn er in de loop der jaren alleen maar geweest, dat een keeper bijvoorbeeld in demo erg goed was en in de release waanzinnig slecht.
    Nu gaan ze zeer waarschijnlijk de scheidsrechter tweaken (wat al 100x gebeurt is) en dan met de day 1 patch komen ze uit.

Zegt dus helemaal niets dat er een apart team is voor de demo en een apart team is voor de hoofdgame.

8. rubenpol007

rubenpol007 Active Member

Leuk Bevonden:
    72
    Speelt heerlijk!!

9. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Maar als het spel op bepaalde onderdelen opeens lekkerder speelt, of als je merkt dat de snelheid anders is, dan kan je dat op die manier zien.

10. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Zou het niet komen door de feedback die ze krijgen vanuit de beta/demo's ? al die dingen die jij nu opnoemt worden meestal nog snel even getweaked voor Patch Day One. (of iets later na de release).
    Demo is 99% (soms wel 100%) van wat je te zien krijgt in het eindproduct wat gemaakt is door een en hetzelfde team.

11. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ja, precies wat je zegt. Er wordt dan vergelijk gemaakt van de gamers die hun feedback vanuit de demo geven. Ik weet nog van twee jaar geleden dat de demo fantastisch was en na de feedback het spel minder dan de demo was. Daar was dus een groot verschil. Toegegeven, mogelijk hebben ze toen de wijzigingen direct overgezet naar de retail versie en verder de demo buiten beschouwing gelaten. Dat was dan een fout van Konami, die beter de demo had kunnen releasen.
    Wat ik denk dat met de huidige demo zou kunnen worden veranderd is de verdediging.

Hier zie je bijvoorbeeld de slechte verdediging: De tegenstander kan er fluitend doorheen wandelen.
    Als de verdediging dus opeens beter is dan hebben ze het vanuit de demo verbeterd. Als namelijk aldoor al de verdediging beter was in de komende release-versie dan kan je je afvragen waarom Konami feedback wil hebben!?

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben het met Han eens. De demo speelt vaker niet zials het eindproduct. Een paar kleine tweaks kunnen grote verschillen maken. Ik wacht het even af, maar heb nog wat hoop. Demo is niet denderend.

13. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Er dient veel meer te veranderen aan de game, zoals gezegd worden er te vaak door de scheidsrechter niet gefloten terwijl er toch echt een overtreding is, en helaas breekt dat dan af van de realisme.
    Het probleem is dat Konami dit elk jaar wel flikt.. scheidsrechters is al zo lang een drama.. of de keepers maken de meest rare fouten... dit soort dingen heb je gewoon een jaar de tijd voor om te programmeren en in elkaar te zetten.
    Nu weer de verdediging wat gewoon niet in orde is, ik vraag me af of ze uberhaupt wel communiceren daar met elkaar.

Iedere keer is het in de demo net iets anders dan in de eind product.. iets wat goed is wordt slecht, en iets wat slecht is wordt goed.
    Ja zou kun je ieder jaar wel games uit blijven brengen.

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    PES 2017 is de beste footie ever. Qua gameplay offline that is. Ze moeten niet steeds het wiel opnieuw willen uitvinden. Dat nekt ze, veranderen uit angst.

Wij willen 2017 minus wat irritante elementen en wat kleine tweaks. Snappen ze niet daar.

Ik zit niet te wachten op 600 passes, buitenkantje voet per wedstrijd. Die lukken omdat elke speler dat kan en de AI defence brak is.

Ik wil agressieve tegenstanders, overtredingen mee, moeite hebben om erdoorheen te komen, eens per paar wedstrijden die gruwelijke goal of pass. Niet elke twee seconden al die ruimte zien waarin ik als pro speler elke pass zie lukken.

Laatst bewerkt: 2 sep 2017
  15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570

Het was een goede footie, en ze hoeven van mij ook echt niet alles opnieuw te doen, precies wat je zegt de tweaks..
    Alleen was ik PES 2017 zo snel zat, en dat kwam meer door de aankleding van de game, ik speel veel ML en vond dat gewoon niet meer realistisch, die menu's waren gewoon zo kak, en de sfeer in de stadions etc het deed me niets.
    Op voorhand zeg je dan gameplay boven alles, maar dat is voor mij echt niet meer het geval, al het andere wat erbij hoort is ook erg belangrijk.

Met name de sfeer in de stadions, zorg gewoon dat er wat meer stadions zijn, niet dat ik weer in de zelfde cyclus van de stadions val

Zumpelvelder vindt dit leuk.
  16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Met sfeer is inderdaad wel wat te doen. Chants, zoals de Engelsen dat noemen. Ik hoor echter zo nu en dan echt geluiden die op oerwoud-geluiden lijken. Kijk, dat is het verkeerde soort sfeer dat je dan creëert. Meer stadions? Dan kom je te zitten met dezelfde soort problemen als club-licenties. Ook voor stadions moet Konami betalen, dus dat zal wel een probleem zijn...

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik zeg niet dat gameplay boven alles gaat, maar dat PES 2017 de beste footie is qua gameplay.

Alles eromheen is een stuk minder, en ook voor mij is dat onderdeel best van belang. Alleen, ik speel veel tegen mensen, offline. Dan boeit de entourage me niet zoveel. Ik heb niks met de ML en ook nooit gehad. Maar ik speel weleens een competitie, en dan patch ik de boel. Maar de chants en sfeer is heel, heel slecht. En ik snap niet waarom.

18. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Het hoeft niet perse stadions te zijn die aan clubs gebonden zijn, want waarom was de Stadion Editor eruit gehaald? zou al heel wat schelen als die erin zou zitten.
    Gooi anders een 40 fictieve stadions extra erin.

@Cyrax, ik doelde meer dat de algemene opinie is dat gameplay boven alles is.;)

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het is ook gewoon kut dat pes online gewoon niet lekker werkt. Tegen vrienden speel ik namelijk 90% vd tijd online en dat is gewoon niet te doen met pes. Alleen daardoor is het al instant fifa voor mij bv. Zonde dat Konami maar in het verleden blijft hangen.

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Dyonko, hoe liep online dan bij jou in de beta? Had jij dan zulke slechte verbindingen? Echt, ik had nergens last van. Misschien speel jij PS4 en ik Xbox 1?

Deel Deze Pagina