Stuk of 6-8 potjes gespeeld, maar kan niet zeggen dat ik hier blij van word.... helaas.
- Erg blurry, vooral in de replays. Vind de bal ook iets moeilijker te volgen tijdens de gameplay.
- Replays in een hele rare snelheid, beetje sneller dan normaal, slechte animaties.
- Passing erg wisselvallig. In PES2016 gewoon prima, bal kwam vaak gewoon waar je hem wilde hebben, maar hier de ene keer erg zacht, dan weer zeer hard, soms compleet de andere kant op, etc etc.
- Keepers veel beter dan 2016, al weet ik nog niet of dat daadwerkelijk een verbetering is, of dat je nu niet meer normaal kunt scoren...
- Qua refs weet ik nog niet of het beter is. In die 6-8 potjes maar 2x een vrije trap meegekregen, maar ook vaak genoeg duels waar je het idee hebt dat er een overtreding gemaakt werd en scheids laat doorspelen.
- Andersom lijkt de scheids voor zo'n beetje iedere sliding te fluiten, dus al paar keer een rode kaart weten te pakken terwijl dat in 2016 verdomd zeldzaam is, en dan vaak ook bij slidings waarbij je zelf het idee hebt dat ze redelijk op de bal waren...
- Ik vind dat er nogal wat vertraging zit tussen het moment dat je op je knoppen drukt, en de uitvoering door je speler. Schijnbewegingen zijn op die manier dus vrij nutteloos, of voelen in ieder geval niet echt instinctief aan.
- Bij vrije trappen vind ik de lijn die je doorgaans ziet voor de baan van je schot minder duidelijk/overzichtelijk dan in 2016.
Al met al ben ik hier echt niet tevreden mee. Ik vind 2016 eigenlijk uitstekend spelen en hoopte dat 2017 dus gewoon de minpuntjes van die game weg zou poetsen en verder op dezelfde voet door zou gaan, maar dat lijkt helaas geenzins het geval te zijn. Het voelt trager (in de uitvoering), het ziet er blurry en minder strak/goed uit, de passing is erg wisselvallig waardoor je simpelweg niet gewoon kunt vertrouwen op zaken die normaal gesproken heel simpel zouden moeten zijn, keepers maybe TE goed (kan ik nog niet goed beoordelen), scheidsrechters ook nog even afwachten voor ik een definitief oordeel geef.
Geen idee waarom ze de demo in deze vorm zouden releasen, eerlijk gezegd. Het voelt als een erg vroege versie, en niet bepaald een goede versie. Waar ik bij 2016 vooral gewoon FUN had, voelt dit weer als een game waar je je na verloop van tijd gewoon ontzettend aan gaat lopen irriteren doordat het niet doet wat je wilt dat het doet, terwijl je voor je gevoel wel de juiste knoppen en richtingen gebruikt...
Dit is wat mij betreft gewoon een paar stappen achteruit. Jammer.
Klik om te vergroten...