[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, vervelend dat Xbox 1 de betere mogelijkheid niet heeft.
     
  2. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Dat is de reden dat ik een PS4 heb gekocht. Net als de exclusives die ze hebben denk aan een " the last of us "
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, maar voor mij zou het dan betekenen dat ik alleen voor PES een PS4 koop; andere spellen speel ik niet op console.
    De andere spellen die ik speel zijn allemaal PC-games, zoals Civilization, om er maar eentje te noemen.
     
  4. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Ja dat kan ook. Ben benieuwd wanneer de eerst reviews verschijnen
     
  5. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    ja maar jij bent echt een pes fanaat Han. Ik zou daarom een goedkope ps4 slim op de kop tikken. Pes op de PS is echt het fijns, van oudsher al.
     
  6. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja maar is de hardware goed genoeg om PES vol te draaien?
     
  7. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Dan kunde beter wa geld bijleggen en een pro halen @HanTerp jij helemaal als PES fanaat dan haal je er het maximale uit;)
     
  8. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik twijfel nog Niels. De Pro is inderdaad niet veel duurder dan de Slim, maar toch is €395 voor alleen PES 2018 wel een beetje duur.
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik heb denk ik nu, tegen een maatje van me, in totaal zo'n 30 potjes gespeeld. Er zijn een aantal negatieve punten die me opvallen;

    - Te vaak doet een speler een hakje
    - Spelers stoppen soms met lopen wanneer zij een bal toegespeeld krijgen
    - L1 + driehoek passjes (LB + Y) zijn zwaar overpowered, gaan vrijwel nooit uit en altijd perfect in de loop
    - Keepers mogen wat mij betreft beter, vaak eindigen potjes in 3 á 4 goals aan beide kanten
    - Er is vrijwel áltijd een speler die buitenspelval opheft bij een hoge steekpass, vaak een back
    - Continu een herhaling moeten kijken bij een schot
    - Formatie aanpassen in de demo niet mogelijk
    - Tenue wisselen laden duurt erg lang
    - Lobjes erg overpowered wanneer je dicht op de keeper komt
    - Scheids geeft best vaak geeneens geel bij een zware overtreding

    Daarbij heeft het spel ook natuurlijk positieve punten;
    - Speler animaties zijn sterk verbeterd
    - Schiet animaties ook, al heb je af en toe nog weleens een onrealistische animatie
    - Voorzetten zijn heerlijk
    - Geen scripted bal
    - Gezichten blijven goed
    - Het passen en rondspelen voelt ook prima

    Voor mij hierom geen reden om PES 2018 aan te schaffen. Ik ga de demo van FIFA ook een kans geven en omdat ik toch meer een FIFA speler ben zal ik die waarschijnlijk halen, al kom ik wel uit het tijdperk dat PES 5 en 6 dé shit waren destijds.
     
  10. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Zonde man ik ben juist meer PES gaan spelen speelde t altijd wel maar de laatste jaren veel en veel meer als FIFA xd
     
  11. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    mocht er iemand vanaf vandeweek potje online of coop ofzo willen doen op PS4 voeg me toe Cypraxx_ ;)
     
  12. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
  13. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    poeh, de PS4 PRO is duidelijk veel beter dan de slim, maar het is ook wel afhankelijk van welke game die je speelt in combinatie met de soort tv die je hebt. Nou daar komt ie....

    ik heb een ps4 Pro en een OLED 4K HDR tv. Voor sommige games (bijv Horizon Zero Dawn en Uncharted 4) is die combi super omdat die games dan (speciaal voor de ps4 PRO) in een 4K (weliswaar geupscaled) versie met HDR schieten. HDR is geweldig, ook voor films, maar dan moet je dus wel een dure 4k tv hebben die HDR ondersteunt. Voor info over HDR: http://www.televisies.nl/tvpedia/wat-is-high-dynamic-range/

    Bij sommige games (bijv. Tomb Raider) kan je zelf kiezen (mits je een ps4 PRO hebt). Tomb Raider ondersteunt geen HDR, maar wel 4k. Je kan kiezen 1080p (dus gewoon HD) 60 fps, 1080p met ultra details 30 fps, of 4K standaard details in 30 fps. Heb je geen 4k tv dan valt die laatste optie af, maar kan je ondanks je standaard HD tv door de ps4 PRO versie toch kiezen.

    Bij PES is het zo dat de PS4 PRO twee voordelen oplevert (overigens helaas ook geen HDR mode). Hij is native 4K op de pro (dus echt 2160p) en loopt op 60 fps.

    Nou ben ik een pesfan van het eerste uur en heb hem altijd op de ps4 gespeeld. Je snapt dus wel dat ik met mijn tv en ps4 pro en pes 18 erg blij ben.

    Heb je geen 4k tv, dan is het de vraag of je een ps4 pro moet kopen, omdat pes 18 in HD (1080p) naar verwachting net als pes 17 op 50 - 58 fps ongeveer zal draaien. de ps4 pro (zonder 4k tv) heeft t.o.v. de slim als voordeel dat hij in 2k en 4k op steady 60 fps loopt, ook de replays and highlights.

    60 fps is voor mij een must voor een voetbalspel, maar 55 fps (gemiddeld) is natuurlijk ook prima. veel minder (bijv 30 fps) vind ik niks.

    Kortom: ik zou als geld echt een rol speelt, voor de slim gaan, zo niet, dan voor de pro.

    zie voor achtergrond info nog:

    https://www.gamereactor.eu/news/489023/This is what PES 2017 looks like in 4K/

    en zie (pes 17 ps4 slim (geen pro) framerate test):

     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2017
  14. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    En @han voor wat betreft PS plus. je hebt soms aanbiedingen ps plus voor een jaar 35 euro, maar normaal is dat 49 euro. dat is nodig om online te kunnen gamen en je krijgt allerlei kortingen op games en 4 gratis games per maand (bijv nu net oa Infamous second son gratis). Je maakt gewoon een NL account aan en je koopt een NL ps plus abbo.

    Je kunt daarnaast allerlei accounts aanmaken (ik heb bijv een US account, een Jap account en Nieuw Zeeland account), zodat je demo's (bijv pes 18 demo) vaak eerder kan downloaden, daar heb je geen ps plus abbo voor nodig namelijk.

    US account heeft verder nog als voordeel dat de meeste games die hier 69 euro zijn daar 59 dollar kosten (omgerekend ongv 53 euro). Die kan je gewoon met je US account kopen, en op je NL account spelen, MAAR: games die je online speelt moet je in NL store kopen, omdat sommige US games, waaronder PES, andere servers gebruikt dan de NL versie.
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Dank je voor alle uitgebreide info! Voor jouw info: Ik heb een Sony Bravia TV KDL-40W705C
    Dat is bij mijn weten een 'gewone' HDTV. Dus begrijp ik jou goed dat ik hiermee beter een PS 4 Slim kan kopen i.p.v. een PS 4 Pro?
    Trouwens, krijg je bij aankoop van de slim of de pro ook een gratis PS plus abbo? Zoiets doet de Xbox namelijk wel als je die koopt...
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2017
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    PES2018 deze week bij de MM 55(!) Euro. Beetje teleurstellend vergeleken met eerdere jaren, toen ze vaak onder de 50 euro zaten.
    Ga hem zelf toch niet halen op launch (aangezien ik deze week naar Hong Kong ben, waar de game sowieso wel goedkoper zal zijn), maar beetje jammer wel.

    Zit trouwens wel een PES horloge bij, voor de mensen die dat boeiend vinden.
     
  17. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Ik vind het verschil tussen een pro en een slim minimaal. Vaak krijg je wel 3 maanden plus bij een ps 4 slim Han. Check even de deals bij de aanbieders zoals mediamarkt
     
  18. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    hoi han, bij de omschrijving van je tv zie ik staan: 'maximum resolution 1920 x 1080' dat is idd HD aka 2K aka 1080p.

    ik zou zeker voor de slim gaan (en over 2 jaar voor de ps5 ;) en niet voor de dure pro.

    Niet omdat, zoals Ruben zegt, de verschillen minimaal zijn met de PRO (zie mijn post op de vorige pagina), maar icm met jouw tv en vooral omdat je het meeste PES speelt, is de Slim prima voor jou.

    je krijgt ps plus erbij maar zeker niet voor een jaar.

    intertoys had kort geleden nog mooie aanbieding: ps plus voor 34 euro, ff goed kijken op internet.
     
  19. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    @han: krijg net berichtje van PES Universe

    'ATT Members: PES 2018 OF release date targeted for worldwide release, Sept 14th.
    Thank-you for your support'.

    mocht je voor de ps zijn gegaan, dan zal ik 'm met je delen.
     
    HanTerp vindt dit leuk.
  20. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ja, ik koop de PS 4 slim :) Wat kost me die OF? ;)

    Ik woon op 300 meter van een Media Markt winkel, dus ik ga daar vanmiddag maar eens kijken.
    Er zit niet een ethernet kabel bij, dus die moet ik los kopen. Ik neem tenminste aan dat je ook een gedrade verbinding kan maken...
     

Deel Deze Pagina