1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple iOS - iPhone, iPad, iPod Touch [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

  1. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Hi!

    Sinds kort ben ik in het bezit van een Iphone SE. Uiteraard ben ik gaan rondspeuren wat bepaalde functies inhouden, waarvan één de iCloud Drive is. Hierover heb ik dan ook een vraag. Zodra je via instellingen -> iCloud -> iCloud Drive deze functie aanzet springen er meteen een aantal apps op groen, waaronder Whatsapp, Safari en Mail. Nu is mijn vraag als volgt: ik heb aan de app Mail mijn outlook-account gekoppeld. Wat doet iCloud Drive met de gegevens vanuit mijn outlook account? Slaat ie automatisch mails op in de cloud? Of doet iDrive niets automatisch?

    Ps: ik heb het niet over het aan of uitzetten van functies in scherm 'iCloud'!
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2017
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    AnubisNefer en fredfenster vinden dit leuk.
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    [​IMG]

    render op basis van die gelekte design tekening deze week. ik zou dat hoekige wel weer gaaf vinden, vind het mooier dan de ronde 6 en 7
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    fredfenster vindt dit leuk.
  5. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    render van de rumored oled iphone 8 tussen 7 en 7+ en sgs8 en 8+

    [​IMG]
    [​IMG]

    die cutout is lelijk, zie het apple zo niet lanceren. maar verder ziet het er geweldig uit imo. gerucht is tevens dat de touch id onder het display zit en dus niet aan de achterkant.

    benieuwd naar de instapprijs, zal die nog onder de 1000 liggen? ga deze denk we halen ben ik bang :whistle:
     
    Alexknl en AnubisNefer vinden dit leuk.
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Die cut out is inderdaad lelijk en zal voor het nodige programmeer werk zorgen bij alle apps. Die dienen dan rekening te houden met die extra ruimte en scherm die er niet is. Ook met standard en landscape mode.

    Of Apple laat het scherm automatisch een rechthoekige vorm krijgen bij het openen van apps, of ze laten 3rd party zelf kiezen wat ze ermee willen doen, of het volledige scherm kan alleen volledig benut worden door 1st party applicaties.

    Lijkt mij een moeilijk hanteerbare regelgeving met die cut out.
     
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Cutout is lelijk inderdaad, zou me echt verbazen als ze dit zo gingen lanceren. Mij lijkt dat ze dan eerder die cutout doortrekken zodat bovenaan gewoon een strak zwart balkje is, dat zou ik nog niet eens zo erg vinden.
    Ook goed om (vooralsnog) te zien dat hij gewoon een plat scherm krijgt, wat ik persoonlijk fijner vind, en geen edge zoals de S8. Hopen dat hij inderdaad fingerprint in het scherm verwerkt heeft.
    Op iCulture las ik laatst weer dat hij toch niet 1000+ euro ging worden, en gwn 'normale' iphone prijs. Maar dat is nog even afwachten natuurlijk.
     
  8. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Wellicht, maar wat ik vreemd vind. Blijkbaar vindt Apple dat er een markt is voor 3 telefoons.

    Waarom zou een consument voor 4e jaar op rij kiezen voor de vormfactor van de iPhone 6?

    Als ik de 8 zie, is er geen haar aan mij hoofd of van iemand anders in mijn omgeving die denkt....... Hmmm. Die iphone 7s model. Vet. Die neem ik.

    Gedurfd keuze van Apple. 3 toestellen releasen waarvan 2 's modellen alleen een bump in specs krijgen met een vorm die dan zijn 4e jaargang zal beleven.
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Waardeloos ontwerp imo. Laat het helemaal doorlopen of niet. Dit doet afleiden en is onhandig voor apps etc.
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Misschien dat de ruimte aan weerszijden gebruikt zal worden voor statusweergaven, accu, signaal enz. Maar dan zou het in fullscreen video en bepaalde apps alsnog zwart moeten worden vind ik (wat nog steeds asymmetrisch en dus meh is). Maar zoals in die renders zie ik echt niet gebeuren tbh, ziet er niet uit en is zeer onpraktisch zoals @AnubisNefer aangeeft.

    Drie modellen is misschien wel te doen, juist omdat 7s/+ al zo'n oud model is. Houdt bepaalde kosten laag, waardoor marges hoog, dus ook bij mindere verkopen voldoende winstgevend.

    Vind het wel jammer dat de lens wederom lijkt uit te steken (volgens andere afbeeldingen). Vind dat het grootste minpunt aan het huidige design. Als de 8 dikker wordt, moeten ze die camera gewoon vlak krijgen.

    Edit:
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    Zoiets dus. Zou dan het liefste ook iets van een "rand" aan de onderkant zien, om het symmetrisch te houden. Maar ja, we gaan het zien :whistle:
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2017
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Vraagje:
    Voor een bruiloft heb ik een afspeellijst met 3 nummers. Nu is het zo dat de app automatisch over gaat naar het 2e nummer als de 1e is afgelopen. Normaal heel logisch natuurlijk, maar aangezien de nummer niet achter elkaar afgespeeld moeten worden moet ik dus op tijd het nummer stoppen. Is het automatisch overgaan naar het volgende nummer uit te zetten? Of heeft iemand misschien een slimme oplossing?

    De enige waar ik mee kan komen is het maken van 3 afspeellijsten met elk 1 nummer, dan stopt de muziek als het nummer is afgelopen en moet ik de 2e afspeellijst starten op het moment dat het nodig is.

    Alvast bedankt voor het meedenken!
     
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599



    Dit ziet er wel nice uit zo die statusbar 'los' van de rest van het scherm, mocht dit het gaan worden.
    [​IMG]
     
    AnubisNefer en fredfenster vinden dit leuk.
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    [​IMG]

    Wel heel erg Galaxy S8.
     
    Alexknl en fredfenster vinden dit leuk.
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Jep alleen onderaan wat weer scherm dan. En dat die statusbar waarschijnlijk bovenin weggewerkt zit, dat ziet er ook netter uit.
    Maja wat moeten ze anders he, blijft een rechthoekig apparaat met zo min mogelijk rand eromheen. Zelfde zie je ook bij LG G6 bijvoorbeeld.
    Zie zelf liever dit dan die edges aan de zijkant van de S8. Gewoon groot en plat scherm met een afgeronde body.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik snap geen ene tyfus van die iCloud.
    Ik heb nu dus dat mn iPhone opslag vol zit en tevens mn iCloud vol zit.

    Ik dacht ga lekker via icloud.com wat fotootjes verwijderen. Hoe kun je daar bulk verwijderen?
    En hoe kan ik nu zien wat er op mn iPhone staat en wat in de Cloud?

    Liefst zou ik instellen dat alleen zelfgemaakte photo's naar de cloud gaan, alle WhatsApp meuk etc om de zoveel tijd verwijderen.
    Hoe doe ik dat?
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Heb je bij de instellingen van je photos app op iphone staan dat opslag geoptimaliseerd moet?
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik heb nu alles weggedonderd trouwens, zo ver ben ik geraakt.

    Ja ik heb die optimalisatie optie aanstaan.


    PS: cache verwijderen is ook al zon feest met iOS haha.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja chache verwijderen is klote. Je kent de LOTR truc?
     
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    €1159 voor de 64gb iPhone X. €1329 voor de 256gb. Damn. No way. Mijn 6S+ is nog als nieuw na bijna 2 jaar. Ik hou het daar nog even bij.

    Ben wel geïnteresseerd in de non-cellular Apple Watch series 3. Heb toch altijd mijn iphone bij me.
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Dat is compleet gestoord 8)

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     

Deel Deze Pagina