Ik geloof heilig in het feit dat als mensen gewoon betaalden op het moment dat ze een product ontvangen of bestellen, dan zaten er een hele hoop mensen NIET in de schuldsanering en waren er ook een heel aantal bedrijven niet op de fles gegaan. Dat wij in Nederland nog niet iets hebben als een wettelijke betalingstermijn van 14 dagen (of veel korter, heb ik liever) snap ik dan ook echt niet.
Het principe van achteraf betalen vind ik echt zo achterlijk. De "voordelen" hebben ze alleen maar toegevoegd zodat meer mensen een CC nemen. Geen conspiracy theorie gedachte of iets dergelijks.
Dat openstaande geld is voor niemand een positief iets. Hoe verantwoordelijk je ook bent met geld, een CC maakt de mogelijkheid tot kopen zonder koopkracht mogelijk en daar ben ik gewoon op tegen. Dat principe heb ik al jaren en dat ga ik niet breken voor 200,- of 300,- euro per jaar.
Verzekerde aankopen doe ik via PayPal en als een webshop geen PayPal gebruikt, koop ik er niet. Tenzij het een Nederlandse webshop met iDeal betreft.
Dus kom maar op met al die geweldige voordelen, de verhalen over hoe makkelijk het leven is met CC en hoeveel honderden euro's jullie bespaard hebben met die CC's. Ik vind het een achterlijke manier van betalen en dat blijf ik vinden.
Om het verhaal compleet te maken:
- Zaken (anders dan huizen/panden) op afbetaling kopen is belachelijk.
- Een tweede of derde hypotheek nemen is belachelijk.
- Geld lenen via particuliere geldschieters is belachelijk.
- Een telefoonabonnement met toestel nemen is belachelijk.
En omdat ik toch lekker gal aan het spugen ben:
- Steigerhouten meubelen zijn echt ongelofelijk achterlijk en niet: "Hip & Modern"
- De "Industriële look" is geen reden om je muur niet opnieuw te stucen.
- De privatisering van de zorg in Nederland is belachelijk en heeft enkel een averechts effect gehad
- Het openbaar vervoer had ook nooit geprivatiseerd mogen worden
- Mensen die de Achterhoek en Twente door elkaar halen, mogen van mij part ook op een rechtsstreekse vlucht naar Noord Korea in een te krap vliegtuig met enkel rauwe kip als eten onderweg.
- Dat Noord Korea uberhaupt nog niet kapot genuked is snap ik al helemaal niet!
P.s. Ik ben heel erg vrolijk vandaag hoor, dus lees vooral bovenstaande (met uitzondering van het CC verhaal) met een knipoog Klik om te vergroten...