@Dex nauwelijks. Het betreft allebei een 2.0 Turbo plus intercooler blok dat voor de gti variant zuiniger staat en tussen de 180-220 pk levert. De R levert 280 PK. De niet R variant is met een ecu update van 700 euro bij een fatsoenlijke partij als JDEngineering eenvoudig naar dat niveau te krijgen zonder motorische aanpassingen. Er zal wellicht alleen wel wat meer slijtage zijn want de Turbo is iets anders in de R.
Het geluid is eigenlijk hetzelfde alleen poept de R er softwarematige crackles uit bij gas loslaten. Ook die kun je eenvoudig laten programmeren. Ik heb op mijn auto wel een R uitlaat gemonteerd gekregen die iets luidruchtiger is zeker wanneer DSG zijn ding doet bij het schakelen. Heb al wat wachtende mensen in een bushokje per ongeluk laten schrikken van de klap die er dan te horen is in de sportstand. Helaas geen geluidsopname van maar wellicht kan ik dat binnenkort eens plaatsen.
hier een Rline: - www.youtube.com/watch?v=JTI-13QL1es&t=4s
hier een R: - www.youtube.com/watch?v=C5bzDrEWAwk
Laatst bewerkt: 19 sep 2017