1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ben na 2 jaar weer pes gaan spelen en vind het een verademing tegenover het stroeve fifa. Waar ik automatisch elke keer weel dezelfde aanvallen opzette.

    Nog niet heel veel kunnen spelen. Wedstrijd of 15 en mn niveau is nog lang niet als hoe het vroeger was. Maar heb er plezier in.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  2. SoccerNL

    SoccerNL New Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee hoor ik vind het ook heerlijk spelen. Net een paar prima potjes gespeeld online tegen ander Nederlanders online.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  3. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    Nee hoor ik vind m ook prima :) Nog niet online gespeeld alleen maar ML gedaan xd
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  4. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Ik vind hem ook prima spelen. Dribbelen is iets verfijnder dan in 2017.
    Online nooit last van lag, alleen wel van irritante tegenstanders die ultra defensief spelen op de counter..
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  5. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    nee joh, het is geweldig! maar goed ik speel alleen online en offline met / tegen friends met ultieme internetverbindingen. Dan is pes2018 simpelweg het beste voetbalspel ooit. Toeters en bellen interesseren mijn geen ruk.
     
    Niels_x360 en rubenpol007 vinden dit leuk.
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Heb zojuist 6 wedstrijden (Top Player 10min.) gespeeld in de 4-5-1 formatie met de door jou aangegeven instellingen... 3x Exhibition, 3x Champions League.

    Eerste indruk is goed, zeker na spelhervattingen staat de verdediging goed en sluit het middenveld netjes aan. So far, so good.
    Aanvallen met deze formatie blijkt leuker te zijn dan ik dacht, zoveel man op het middenveld, je tikt de CPU met gemak helemaal zoek en het is een kwestie van tijd voordat er een gat ontstaat om jou spits richting goal te sturen. En anders is het wel iemand uitkappen, een één-twee-tje en je kunt vrij langs de lijn opstormen en in alle rust een perfecte voorzet afleveren.

    Maar wanneer ik dan een foutje maak, of de kans niet benut en de bal wel in het spel blijft komt toch weer dat probleem naar voren van teveel vrije ruimte op het speelveld...

    Waarom staat ineens het hele middenveld zo diep? Waar zijn die 4 verdedigers gebleven? Ik zie alleen nog maar de twee centrum verdedigers staan op de rand van de middencirkel. De twee backs dachten dat 5 middenvelders nog wel wat extra aanvallende ondersteuning konden gebruiken? ..die staan namelijk ook ongevraagd veel te diep ergens langs de zijlijn.

    Oftewel, je krijgt een diepe bal tegen die het volledige middenveld overslaat, daar staat op dat moment namelijk NIEMAND. En vervolgens zie je die twee laatste verdedigers zeer ongemakkelijk twijfelen wat ze nou moeten doen... Man kort dekken kunnen ze niet, dus zie je ze twijfelachtig wat vreemde bewegingen maken alvorens ze in actie komen en de meeste domme move maken die je maar kunt bedenken. De een rent op de bal af maar komt te laat en de ander rent terug in positie maar creëert hiermee wel een zee van ruimte voor een ondertussen opkomende tweede aanvaller.Hier had ik verder ook totaal geen controle over omdat het in een oogwenk gebeurd, de pass was sowieso al verstuurd alvorens ik mijn achterlinie weer in zicht kreeg.

    Een lange bal, een simpele steekbal en de CPU gaat vrij op de keeper af. Hoezo counter voetbal stimuleren... 8)

    Nu kan het zijn dat ik toch iets fout doe tijdens de wedstrijd. Misschien teveel spelen m.b.v. één-twee-tjes waardoor onbewust meer spelers diep gaan? (alhoewel dit geen invloed mag hebben op de linkerback of een volledige linie wanneer ik over de rechterflank aan het aanvallen ben)
    Pressie uitvoeren doe ik al expres niet momenteel omdat dit alleen maar enorme gaten creëert in de verdediging en de cpu zich toch wel tijdig hier onderuit speelt.
    Blijft alleen nog de D-pad functies over. Al kan ik hierin momenteel ook niets ontdekken wat mijn eigen fout is, al zou het wel eens handig zijn als Konami die driehoekjes ook zou voorzien van teksten zodat je tenminste direct bevestiging krijgt welke tactische wijziging je heb gekozen. Aanvalsniveau stond op -1 of neutraal, maar geen merkbaar verschil.

    De rollen vervolgens ook even omgedraaid, de CPU voorzien van jou tactiek en ik terug naar mijn 4-3-3 creatie en wat blijkt, de CPU overkomt hetzelfde als mij ook overkwam!
    Exhibition was trouwens wel een eerlijkere strijd, in de CL-modus kreeg ik naar mijn idee ook nog soms van die scripted aanvallen/doelpunten om de oren waar helemaal niet tegen te verdedigen viel. =(
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    @Zumpelvelder Als je spelers te diep staan dan kan je het misschien verhelpen door voor verdedigingsstijl te kiezen voor pure verdediging. Verder heb ik D-line niet ingesteld omdat ik manual de D-line bedien met de D-pad. Je kan ook automatisch de D-line instellen. Bijvoorbeeld op 5 dan zetten ze minder druk en dan staan ze minder diep.
    Je kan ook kiezen door juist de D-line hoog te zetten dan sluiten de verdedigers meer aan. Dan loop je misschien wat meer kans op een counter, dus dan moet je daar een balans in zoeken.
    Dit is typisch een gevalletje van juist een hoge D-line instellen. Dan ben je sneller bij de bal en kan je de counter eruit halen. Daarom kies ik ook voor manuele D-line zodat ik dan zeer snel meer of minder druk kan zetten met de verdedigers.

    Hopelijk helpt het... :)

    EDIT: IK heb net gespeeld met de settings hierboven. Ik heb D-line op 6 gezet en compactheid op 7 en ik kreeg maar één schot op mijn doel...
     
    Laatst bewerkt: 19 sep 2017
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het is ook ieder jaar weer hetzelfde he. :+
    Rondom release iederen enthousiast. En nog geen week later komen de =(=( emoji's weer tevoorschijn.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dan moet je toch echt iets beter lezen.
     
  10. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Dat is altijd zo met PES

    1e paar weken: Best footie game ever
    Daarna: Wat een flut game bla bla bla

    Ik als niet veel eisende gamer. Vind het gameplay wise gewoon super spelen.
    Tuurlijk zijn er genoeg minpunten als je naar het complete product gaat kijken.

    Maar goed, ik stoor me er niet aan.

    Ik wil in mijn pauze of na mijn werk gewoon een paar potjes MyClub spelen. In het weekend de ML. Tussendoor een potje random selection

    Ik vind het prima zo.

    Ga er weer + 100 uur insteken.
     
  11. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Exact en online ervaar ik geen lag of iets. Verder vind ik het toch de beste van de 2 footies. Speelt gewoon heerlijk weg
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ook al ga ik denk ik toch voor FIFA, puur omdat ik geen 2 footie games in huis wil, dit soort meningen zijn wel degene die er toe doen. Gewoon niet zeiken, door gamen mentaliteit, hou ik wel van.
     
  13. Suleyman

    Suleyman Active Member

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    32
    Als iemand hem kwijt wilt. Ik geef je er 3 tientjes voor (xbox)
     
  14. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
  15. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Je gaat toch geen footie op de pc spelen joh.
     
  16. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik zou niet weten waarom niet. De PC versie is zelfs de beste versie van de drie ( Xbox, PS4 en PC ) en dat is een algemene mening en niet een mening van mijzelf!
     
  17. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Gewoon controller aansluiten, dan is het toch prima.
    Alleen tegen vrienden op de bank lukt niet inderdaad :+.
     
  18. JustBlaze

    JustBlaze Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    23
    Waarom niet? Goedkoopste versie, grafisch verreweg het beste+stabielste framerates, option files zijn het makkelijkst te installeren en veel groter aanbod + spelen met controller naar keuze (xb/ps plug&play).
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Leuk als je vrienden langskomen, samen achter t bureau.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Pc staat aangesloten aan TV? :whistle:
     
    JustBlaze vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina