1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pillars of Eternity

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 12 jul 2017.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Net weer een stuk(je) gespeeld. Ben nu in de Gilded Valley. Regen drupt sfeervol van de daken in dit dorpje dat zijn beste tijd heeft gezien. Blijkbaar worden in dit vervallen dorpje alleen nog zielloze babies geboren en ook de vrouw van de landheer heeft net een miskraam gehad. Gezien het aantal lijken dat hangt aan een eeuwenoude boom, midden in het centrum, wordt het tijd om deze vloek te breken. Maar eerst moet ik een party gaan vormen. Aloth, een tovenaar, wilde in ieder geval graag meereizen. Maar is dat voor "safety in numbers" zoals hij claimt, of tegen zijn extreme dubbele persoonlijkheid die hem al vaker in de problemen heeft gebracht... ik weet het nog niet? Rare gast though, maar ik kan zijn magie wel gebruiken...
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Aloth is dope. Die boom vond ik freaky as hell! Sowieso vet dat elke mogelijke character voor in je party een eigen toffe backstory heeft. Je bent nog heerlijk nergens Zif ;) Geniet ervan! Ik ben helemaal psyched van Divinity: Original Sin 2 atm. Vandaag uitgekomen :) White Marsh komt nog wel een keer.

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  3. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Net de intro gespeeld. Althans misschien is het nog langer maar zit nu aan het begin van die cave. Ondanks net begonnen zit ik er meteen helemaal in. Erg vet!
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Klopt, die eerste dungeon telt ook denk ik nog mee. Vind het schrijfwerk *erg* goed gedaan in deze game. Helaas is lang niet alle tekst ingesproken, maar Pillars is desondanks een erg sfeervolle game. Ben gewoon ontzettend nieuwsgierig wat er steeds weer gaat gebeuren. Vanavond meer spelen.

    Original Sin verwacht ik deze winter te spelen. Te goede RPG om te laten gaan, maar Pillars verdient nu mijn (beperkte) tijd. Wanneer je van diepgaande klassieke party-based RPGs houdt en niet te bang bent om lappen tekst te lezen (en spelsystemen te leren), *moet* je deze titel gewoon gespeeld hebben.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Vanavond weer meer Pillars! :)
     
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Dit of divinity?
    En in hoeverre lijken deze games op elkaar.
    Kwa difficulty etc...

    Ooit is de eerste Divinity gespeeld maar kwam er toen niet echt in.

    Maar als ik dit zo zie begint het toch weer te kriebelen :)
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  8. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Beiden gespeeld. Divinity 1 twee keer uitgespeeld. Pillars op de DLC na uitgespeeld en Divinity 2 zit ik nu 25 uur in. Voor mij is het een easy pick voor Divinity 2. Game is veel beter dan deel één imo. Vooral het verhaal is er met sprongen op vooruit gegaan. Plus dat de artstyle en humor mij veel meer aanspreekt. Daarnaast is de muziek werkelijk briljant (allemaal live recordings met een orkest) en zijn alle (dus ook echt alle. Van de rat in de Dungeon tot de npc ergens verstopt in het hoekje van een map) dialogen extreem goed ingesproken. Pillars is veel meer lezen. Daarnaast is het belangrijkste, de gameplay, er nog meer op vooruit gegaan. Elke battle is een uitdagende puzzel die je op 101 manieren kan oplossen en levert iets op. Quests kun je op tig manieren (die je nooit voor mogelijk had gehouden) clearen en de origin characters zijn ieder volledig uniek en briljant. Pillars is ook een erg goede game maar Divinity 2 steekt er met kop en schouders bovenuit! Beste CRPG die ik ooit gespeeld heb _O_
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  9. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord, klinkt goed!

    Toch maar eens voor D2 gaan rondneuzen :)

    Edit: oeps dacht dat D2 er ook was voor dr PS4, is dus niet zo helaas.
     
  10. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Die komt nog wel naar de PS4 hoor ;) Game verkoopt als een trein en de controller support op de PC speelt serieus lekkerder dan mouse en keyboard. Gewoon even geduld hebben.

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dan kun je in de tussentijd mooi Pillars spelen, Smok3y. ;) Div2 laat nog even op zich wachten op de consoles en de release is nog niet bevestigd.

    Dat gezegd hebbende: Div2 is (schijnbaar, zelf nog niet gespeeld) erg goed. Div1 was dat ook al, maar Div2 heeft diverse verbeteringen doorgevoerd. Het spelen met de elementen in die game vond ik erg verfrissend. Wat ik daarentegen *beter* vind in Pillars (tov Div1) is simpelweg de toon van het verhaal en de kwaliteit van het schrijfwerk. De verhaallijn in Div1 was me iets te "speels" om echt indruk op mij te maken (oh de wereld vergaat maar intussen maakt mijn karakter gewoon grappen over kazen). Het spel probeerde erg grappig te zijn en dat raakte mij lang niet altijd. Maar goed, dat is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Pillars is weer heel "serieus". De stukken tekst zijn lang niet allemaal ingesproken en locaties/gebeurtenissen en karakters worden gedetailleerder omschreven (zoals in een boek). Veel leeswerk dus, hoewel veel achtergrond informatie niet verplicht is.

    In dat opzicht is Pillars dus meer old skool dan Div1. De gameplay gaat diep, je moet ook zelf veel uitzoeken en dat vraagt een behoorlijke investering (in tijd maar ook in jouw fantasie). Maar het betaalt zich dubbel en dwars terug wanneer je dit type spellen leuk vindt. Deze game weet gewoon wat het wel zijn: een diepgaande CRPG met grootse avonturen en moeilijke/tactische combat. En het spel ademt heel veel sfeer uit, door de combinatie van beeld/geluid en aanvullende teksten.

    Wanneer je de serie Baldur's Gate kent weet je wat voor soort spel Pillars probeert te zijn. Het heeft ook wel een beetje weg van Dragon Age, maar dan ook echt alleen de eerste titel in die serie.
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Klinkt goed,enige waar ik over twijfel is de moeilijkheidsgraad waar ik veel over lees.

    Zal er eens over nadenken :)
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Pillars is prima te doen op normal. Divinity is best lastig kan ik je vertellen 8) Was op Tactician begonnen en moest echt noodgedwongen na een uur of vijf terugschakelen... Normal is als Divinity veteraan goed te doen maar als nieuwkomer zal het idd een pittige ontgroening worden ;) Is wel echt een groot deel van de charme! En het is nooit onmogelijk, al lijkt dat soms wel zo.

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Het is zeker geen instap titel, maar de moeilijkheidsgraad valt mee wanneer:
    * Je enigszins bekend bent met dit speltype of in ieder geval bereid bent te investeren.
    * In het algemeen aandachtig speel, ook wanneer je bekend bent met dit speltype.
    * Niet afschrikt van wat meer leeswerk dan de gemiddelde game. Het spel laat niet alles zien, maar vertelt het wel (soms letterlijk in storybook vorm waarin je zelf keuzes moet maken).

    Het is niet een spelletje dat je zomaar even tussendoor speelt, zoveel is mij wel duidelijk. Dat komt vooral door de gameplay diepgang en de vele verhaal elementen. Maar dat is ook weer de charme van Pillars en dat geldt denk ik ook voor Div1 & Div2. De vele verhaal elementen zorgen er trouwens ook voor dat je continue een vorm van progressie ervaart in de wereld. Dit is geen Diablo 3, dus het spel richt zich minder op loot hoarden (magische items zijn zeldzaam) en continue levels grinden (max level is dacht ik level 12, maar elke level up weegt hier zwaarder). Pillars is zeker geen titel waarin veel repetitie voorkomt; je groep maakt veel spannende avonturen mee.

    What can I say? Gewoon een lekkere titel om in de herfst/winter te spelen. Pillars is zeker geen flashy titel, maar het voelt ouderwets gezellig aan. Het heeft de aantrekkingskracht van een goed boek op mij. Ondanks dat ik niet altijd evenveel tijd heb kijk ik toch weer uit naar de volgende speelsessie. En ik weet dat er nog veel moois gaat gebeuren.
     
    Smok3y en Killamonkey vinden dit leuk.
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Bedankt voor de heldere uitleg @Zifnap!

    Denk dat ik mede door de weinige gametijd (drukke baan/gezinsleven) die ik heb, dan nog even wacht met deze titel.

    Zeker aangezien je er toch veel tijd/aandacht in moet steken.
    Ergens ben ik ook bang dat deze RPG me iets te "hardcore" is.

    Toch een titel die ik in de gaten ga houden op marktplaats.
    Lijkt me typisch zo een game die, als je er eenmaal goed inzit erg leuk is!
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Dat is het zeker, maar Div1/Div2 hebben diezelfde eigenschappen. Vraag je dus af wat je precies zoekt in een CRPG en hoeveel tijd je bereidt bent te investeren in je gaming hobby. :)
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  17. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Ben in de dungeon bij het begin dorp maar heb echt wel moeite al. Van normaal naar easy gegaan en nog steeds af en toe een hele wipe van mijn party door een paar geesten.

    Edit: En nu ging hetzelfde gevecht wel makkelijk. Nog veel te leren
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2017
    Killamonkey vindt dit leuk.
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Die eerste dungeon wordt afgeraden (althans na de eerste verdieping) wanneer je teveel worstelt met de mechanics of de gevechten of wanneer je minder ervaring hebt. Dit is typisch zo'n hint "kom maar later terug" wanneer je tegen diverse shadows vecht. Heb er zelf ook moeite mee, maar ben inmiddels wel een stukje gevorderd op de 2e verdieping. Hard difficulty overigens.

    Wat is jouw party nu Makkabeer?
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Bedoel je The Endless Paths of Od Nua? In dat geval gewoon stoppen als het te moeilijk wordt en paar levels later weer terugkomen en kijken hoeveel verder je dan kunt komen. Vond dat zelf een van de tofste stukken uit de game!

    Sent from my MI 5s using Tapatalk
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Nee, dungeon in het eerste dorp, onder een vergane tempel.

    EDIT: @Makkabeer, je hoeft niet alles in een vaste volgorde te doen. Als het te lastig is kom je later gewoon terug. Persoonlijk ben ik nog niet aan de moeilijkheidsgraad gekomen, maar de 2e verdieping is nu toch wel echt te lastig voor mijn kleine groepje. Shadows zijn gewoon te sterk. Tijd om weer verder te avonturieren.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2017

Deel Deze Pagina