1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Gisteravond toch al lichtelijk geïrriteerd geraakt door de game...

    Waarom lijken verdedigers altijd op het verkeerde been te staan wanneer je ze selecteert? Als je stick niet precies onder dezelfde hoek staat als hun looplijn op het moment van selecteren volgt er bijna altijd eerst een vreemde vertragende animatie alvorens de speler pas verder gaat lopen in de richting die jij aangeeft.
    Hierdoor kom ik echt te vaak en onnodig te laat, en dat ze telkens op zeker 5m van hun mannetje blijven staan help ook al niet echt mee.
    DEK NOU EENS KORT GVD |:-

    Zo onnatuurlijk de manier waarop jou medespelers constant aan het draaien zijn en wisselen tussen vooruit of achteruit lopen. Als ik met de vrije camera tijdens een replay eens goed mijn medespelers ga inspecteren kan ik niet anders concluderen dat ik met robots te maken heb die echt totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn zolang ze geen 'commando' krijgen. 8) Ze lopen in formatie, maar daar is dan ook gelijk alles mee gezegd.
    Zo soepel en vloeiend je kunt aanvallen, zo beperkt en 'digitaal' voelt de game in verdedigend opzicht voor mij momenteel. (verdoe dadelijk meer tijd in de menu's om te stoeien met de instellingen en tactieken dan dat ik plezier op de grasmat beleef)

    Start ik dan de FIFA 18 demo op zie ik direct medespelers van een hele andere orde, daar oogt en voelt het toch allemaal een heel stuk natuurlijker en intelligenter aan!
     
  2. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    @Zumpelvelder , als je de post boven jouw post leest ( die van mij ) dan zie je dat ik "normaal" selecteer met L1 en pas als hij niet reageert met het juiste mannetje, dan gebruik ik de Rstick. Dat gaat best, vind ik. Heb je al met die strategie van mij gegoocheld ? :) Staat een paar bladzijden terug. Mocht je het niet vinden plaats ik wel een link.

    EDIT: Ik heb het even voor je opgezocht; hier is het:
    Misschien heb ik wel wat voor je verdedigings-klachten:
    Ik speel met een aangepaste strategie en taktiek. Dat ziet er zo uit:
    Formatie: 4-5-1

    Aanvalsstijlen:Balbezit
    Opbouw: Korte pass
    Aanvalsgebied: midden
    Positionering: Behoud formatie
    Steunbreedte : 5

    Verdedigingsstijlen: Druk voorste linie
    Druk: Behoudend.
    D-lijn kan je hier ook instellen, maar dat doe ik liever handmatig met de d-pad.
    Compactheid : 7

    Er zijn andere settings maar die heb ik laten staan. Het gaat me vooral om deze die ik hier aangeef.

    Wat druk betreft: Dat is wel iets wat met je eigen stijl te maken heeft. Positionering zou ik altijd op behoud formatie houden. Dan kan je makkelijker omschakelen van verdediging naar aanval en omgekeerd. Dit omdat er dan nog niet teveel spelers uit positie lopen.
    Later heb ik er nog wat aan toegevoegd, hier het citaat:

     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2017
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Die instellingen gebruik ik al, als 3e optie dan, speel namelijk niet graag continu in die formatie omdat ik dan enkel op de counter lijk te spelen. Word mij te snel saai, ook steeds dezelfde goals...
    Wat ik er nog aan toegevoegd heb is tweemaal "Strakke Mandekking" maar helaas dekken ze enkel kort bij spelhervattingen, zo gauw het spel weer loopt zie ik dat ze weer veel te snel hun mannetje laten lopen.

    Vrije ruimtes op het veld blijven echt te groot en mis ik ook de juiste aansluiting tussen de verschillende linies. Het middenveld sluit of totaal niet aan bij een aanval, waardoor je nooit eens lekker een balletje terug kunt leggen op de 16, of ze blijven voorin hangen waardoor je ontzettend kwetsbaar bent voor de counter.

    Voor mijn gevoel klopt dat "Behoud formatie" niet helemaal met wat ik wil, alhoewel ik met "Flexibel" ook nog niet beter uit de voeten kom. :lol:
    ___________________________________________________________________________________________________________________

    Wat betreft het cursor switchen. (LB) selecteert eigenlijk standaard het mannetje wat het dichts bij de bal is, echter zie je ook nog een niet ingekleurde cursor, dit mannetje is optie twee en kun je selecteren door 2x snel (LB) in te drukken. Werkt redelijk.
    (RS) is 'manual' selectie waar redelijk wat risico aan verbonden zit omdat je echt precies in de goede richting moet duwen.

    Soms lukt het wel om de ideale man te selecteren met (RS), maar dan komt weer het punt waar ik het al eerder over had. De overgang van AI naar eigen controle gaat niet altijd lekker in elkaar over. Soms hoeft een speler maar een voet uit te steken om de bal te onderscheppen, maar omdat ik dan net even de 'movement-stick' iets anders draaide houd de speler in en draait heel onnatuurlijk weg. Heel knullig oogt dat!

    Net alsof spelers maar onder 4 of 8 mogelijk draaihoeken kunnen bewegen, zit je daar 1º naast doet de speler iets heel onvoorspelbaars helaas.

    Daarnaast probeer ik wanneer ik in een positie daarvoor ben ook gebruik te maken van (RT), dan kun je vrij gecontroleerd een aanvaller aanpakken in een 1-op-1 situatie. Dit werkt wel best fijn.
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  4. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Interessant... die van 2x (LB) kende ik nog niet! Hoe staat de D-line bij jou?
     
  5. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    2x (LB) lijkt niet eens nodig te zijn.. kunt gewoon (LB) blijven klikken en dat roteer je tussen de mogelijke selecties.
    Als je trouwens cursor-hulp uitzet dan speelt de computer veel meer mee, zijn mensen die deze instelling eigenlijk gebruiken? Lijkt de AI wel ten goede te komen maar het voelt niet echt aan alsof je zelf aan het spelen bent...

    D-Line heb ik nu als volgt ingesteld. Bij de opstelling waarmee ik start staat die op 6, dit is de tactiek waarmee ik voor de aanval kies... Bij de tweede opstelling staat die op 4 en voor opstelling 3 gaat die terug naar 2, dat is zeg maar de 'bus parkeren' tactiek. :D
    Het aanvalsniveau regel ik zelf gedurende de wedstrijd, meestal staat die op neutraal of op -1 (lichtblauw). Maar moet ik scoren gaat die sowieso altijd op +1 (rood). Pas in de slotfase als het moet op +2.
     
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Helaas kun je zo snel klikken als je wilt, sommige spelers krijgen vaak genoeg nooit de cursor boven hun hoofd terwijl ze echt wel in een bruikbare positie stonden...
    Enkel als je snel en goed mikt te selecteren met (RS).

    Wat ik momenteel ook best irritant vind zijn alle dubbele functies onder de D-pad... Wil je alleen even het aanvalsniveau wijzigingen, wijzigt ook vaak de tactiek/opstelling mee.
    Wil je aangeven wat er bij een corner moet gebeuren wijzigt alweer ongevraagd de tactiek mee. :F:
     
  7. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Zit jij trouwens alleen op de Xbox 1 of ook op PS 4?
    Ik ben dit jaar naar de PS 4 overgegaan en zou het leuk vinden om met spelers van XBoxWorld wat potjes online uit te proberen met verschillende strategiën.
     
  8. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Wanneer heb je tijd Han?
     
  9. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Uurtje of zeven vanavond? En heb je een headset? Dan kunnen we overleggen over de strategiën....
     
  10. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Hanterp ik ben ook overgestapt naar ps4 je mag me altijd toevoegen. Tag DefenseForceNL
     
  11. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Leuk! :) Ik voeg je toe!
     
  12. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Prima helaas geen headset
     
  13. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Kunnen we wel chatten in de game? Ik weet het niet hoor, ik heb de PS4 nog maar pas.
     
  14. hully

    hully Active Member

    Berichten:
    766
    Leuk Bevonden:
    54
    ha ha toch erin trappen... mijn mening blijft dat jij stomme meningen hebt over pes2018.
     
    Niels_x360 vindt dit leuk.
  15. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Speel enkel op de PC, met X360 controller...
     
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Het weekend nog wel wat potjes gespeeld, maar ik erger me te veel aan de foutjes in de game, dan kan de gameplay nog zo lekker zijn, maar er mankeert gewoon te veel aan de game.
    Van de week maar bij Gamemania inleveren als wisselgeld voor Fifa.
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Kan je ook zeggen wat dat dan voor foutjes zijn?
     
  18. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Heb dat al een aantal keer aangegeven Han.

    Even een opsomming

    - Scheidsrechter
    - Looplijnen spelers
    - langzame voetballers kunnen ineens erg snel zijn bij een achtervolging
    - van speler wisselen, vaak gewoon niet de goede speler geselecteerd, en dit kost tijd en doelpunten.
    - Keepers
    - (Niet echt een fout)ML weer gewoon kut, waarom krijg ik nu iedere keer berichten in ML dat er spelers interlands hebben? had dit niet in een apart venster gekund? nieuwsoverzicht ofzo. ook die speler van het jaar, lekker boeiend, heel een filmpje doe dat gewoon apart, nu is het een onderdeel van het laadscherm naar de volgende wedstrijd..
    - online verbinding fuck dat, ik wil niet online spelen, ik wil gewoon geen berichten zien dat als ik hem uit rest modus haal, dat de netwerkverbinding verloren is gegaan in ML, ik WIL GEEN fucking verbinding hebben met Konami en hun kut servers als ik Master League offline speelt, pleur op met die zooi.

    Verder nog irritatie puntjes als commentaar, viering van doelpunten, en vast nog veel meer waar ik even niet opkom.
    Dit zijn dingen waar ik me wel allemaal aan erger, en als ik dan geen plezier heb na een game dan is het gewoon tijd voor mij om afscheid te nemen van PES 2018, uiteraard kan dit gewoon aan mij liggen.

    Fifa zal ook wel een bron van ergenis worden, er moet gewoon een nieuwe ontwikkelaar/uitgever komen voor voetbal games, op dit moment is er gewoon geen topper.
     
  19. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177

    Dan moet je vooral FIFA kopen ja haha veel plezier xd
     
    rubenpol007 vindt dit leuk.
  20. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Hahaha precies... Haast alle negatieve punten komen terug in fifa en misschien nog wel vervelender dan in pes :)
     
    Niels_x360 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina