1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Pro Evolution Soccer 2018

Discussie in 'Games' gestart door rubenpol007, 17 mei 2017.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat is mooi, dan hoef ik ook geen tijd meer te steken in die andere manier van cursor switch :) Dat werkte trouwens wel wat beter, maar nog niet optimaal. Ben benieuwd in elk geval.
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Stel je niet zo aan man. Zal ik voortaan erbij zetten dat ik denk/vind dat die meningen best interessant kunnen zijn voor mensen die benieuwd zijn hoe de game speelt. Mag het dan wel of ben je bang dat ik ook maar iets wil bepalen? Je hoeft je niet meteen zo aan te stellen omdat iemand zegt dat bepaalde posts de moeite waard zijn om te lezen en niet zegt "ik vind ze de moeite waard". Boehoe, want nu wil ik je dolgraag mijn mening opdringen. Ja, vast wel.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2017
  3. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Goed punt. Volgens @Cyrax zijn oeverloze klaagzangen over hoe slecht de licenties van PES zijn de moeite waard, waarbij de ouwe snoepert mij ook nog tot ongewenste intimiteiten probeert te verleiden (inmiddels heb ik aangifte gedaan). @Rampage is op zijn beurt alleen maar bezig om iedereen zijn erwtensoep-recept aan te smeren.

    Ik kom hier om goed onderbouwde meningen te lezen, waarin uiteen wordt gezet waarom PES 2018 beter is dan FIFANBOYS 18. Gelukkig is hully er om deze reacties met kwaliteit af te leveren.:)
     
    Cyrax vindt dit leuk.
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Bedankt voor je mail, vlegel :). Ik vind het nogal snel gaan, maar ik denk erover na goed?

    Ontopic:

    Ik vind de licenties juist geen probleem, ik vond het een probleem dat veel reviews steeds terugvallen op het ontbreken van (een aantal) licenties. Omdat het een algemeen gegeven is, al jarenlang, en dat er niet veel aan veranderd kan worden aangezien EA bepaalde rechten heeft. Dus vond ik het inderdaad onnodig dat reviews daar over vallen en minpunten uitdelen. Het ligt dus iets anders dan dat jij hier zegt.
     
  5. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Aangifte doen kan nooit snel genoeg gaan. Ik zou niet te lang nadenken over het voorgestelde gebiedsverbod.

    Ja ja, jij hebt er wel degelijk moeite mee dat in FIFA 18 reviews als kritiekpunt wordt genoemd dat de Noord Koreaanse divisie er niet in zit. Maar dat is gewoon een terecht kritiekpunt. We moeten breder kijken dan onze Westerse wereld en ook de voetbalcompetities uit Iran en Syrie gewoon in FIFA opnemen. Maar goed, jij bent weer tevreden met vier Premier League divisies... want daar spreken ze zo lekker Engels. Tss.

    @Rampage
     
  6. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik heb net bij de Subway gegeten.
     
  7. T-hond

    T-hond Rampage = Fanboy

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    23
    Ik zag inderdaad dat de ErwtenSoepway in de aanbieding was.
     
  8. SoccerNL

    SoccerNL New Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Spelen er hier meer mensen online en hoe is jullie ervaring met de servers? De eerste paar dagen ging alles goed maar nu heb ik bijna elk potje last van vertraging. Tekentje van lag komt niet in beeld te staan maar alles duurt langer.. spelers maken rare bewegingen en het voelt totaal niet soepel meer aan. Zonde na zo n goed begin. Herkenbaar?
     
  9. ageQned

    ageQned Active Member

    Berichten:
    2.193
    Leuk Bevonden:
    732
    Geen last van lag ik speel dan op de ps4 overigens.
     
  10. SoccerNL

    SoccerNL New Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm raar ik speel ook op de PS4. Net wel weer een goed potje gehad maar toen straks achterelkaar vertraging. Zwaar irritant
     
  11. rubenpol007

    rubenpol007 Active Member

    Berichten:
    636
    Leuk Bevonden:
    72
    Erg goed, nog geen lag gehad
     
  12. JoeBarbaroNL

    JoeBarbaroNL Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    4
    Fijn is dat ja als er in ML een club is die de afkoopsom betaald, voor je belangrijkste speler (Mane). Dan kan je gewoon niet eens een tegenbod doen je kan t bod alleen accepteren :mad:
     
  13. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik heb al tijden geen pes meer gespeeld. Een paar keer de demo gespeeld , maar mijn mening is dat ze de responsiveness van de bewegingen omhoog mogen gooien. Ik geef geen moer om realistische bewegingen, althans een balans tussen realisme en fun is goed. Toen er nog geen 360graden dribbelen was, was alles zo snappy. Echt heerlijk. Nu lijkt het alsof er boter op je joystick is gesmeerd.
    2e punt is de voorzetten. Ligt het aan mij of kan je geen fatsoenlijke harde kopballen of volleys vanuit een voorzet maken. Ze koppen altijd zo zacht
     
  14. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Langer (X) inhouden resulteert bij mij eigenlijk altijd in een harde kopbal wanneer de voorzet op maat is voor de koppende speler.
    Voor het uitvoeren van een volley of omhaal moet je timing echt perfect zijn en de desbetreffende speler ook nog eens de skills ervoor hebben. Bijvoorbeeld Suarez zie ik geregeld acrobatische sprongen maken terwijl met Jørgensen in de spits ik vrijwel altijd kop. Wel iets te vaak recht op de keeper... (advanced shooting gaat mij nog heel slecht af)
    ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

    Gisteravond voor de tweede maal enkele wedstrijden online gespeeld. Tot tweemaal toe een actueel Champions League kunnen spelen tegen een 'random' speler. Leuk!
    Eerst voor Napoli gekozen, trof ik Feyenoord. Daarna mocht ik het tegen Real proberen met Borrusia.

    Eerste wedstrijd zwaar de overhand maar ik kreeg maar geen doelpunt gescoord. Met de relatief kleine spelers van Napoli verloor ik echt veel duels in de 16-meter. Door de lucht of over de grond, uit geen enkele voorzet of corner kwam gevaar. Alle directe schoten, en daar zaten toch echt een paar goede poeiers tussen, werden allemaal gestopt of gingen op de paal of lat. Bizar.
    Laatste minuut, één counter tegen en doelpunt. Verloren. :F:

    Tweede match ook maar voor de meer verdedigende tactiek gekozen en op de counter gaan spelen. Resultaat, met gemak al 3-0 voor in de eerste helft. Tegenstander liet zich toen ook helemaal in zakken wat resulteerde in een hele lelijke wedstrijd. Alleen nog maar kick-and-rush voetbal. Uiteindelijk 3-1 geworden omdat ik 'te mooi' wilde scoren en dus verre van efficiënt meer was. Tegengoal wederom uit een counter na een een waardeloze corner. (vind het maar vreemd dat nieuwe corner-systeem)

    Derde pot wederom voor Borrusia gekozen, nu tegen Arsenal. Alleen nu met de standaard opstelling en tactiek en gelijk voor de aanval gekozen. Tegenstander leek het zelfde te doen en de kansen vlogen over en weer. Best aardig wedstrijdje al was het voetbal technisch weer ontzettend rommelig en ongeorganiseerd, wel spektakel. 2-1 gewonnen.

    Ervaringen online zijn tot dusverre positief, match-making duurt soms wel even maar tijdens de wedstrijden zijn de verbinden goed tot redelijk stabiel. Bij een echt stabiele verbinding voelt de game zelfs net zo aan als offline-gameplay, ongekend voor PES. :thumbs:
    Vind alleen jammer dat ook je tegenstander bijna direct een replay kan weg klikken, beetje kinderachtig. Ok, wanneer je meer dan 3 goals achter staat zou ik kunnen begrijpen dat deze optie word geactiveerd. Maar niet als het spannend is, dan wil je ook even direct kunnen nagenieten van een doelpunt waar je vaak hard voor hebt gewerkt.
     
    Nol vindt dit leuk.
  15. JoeBarbaroNL

    JoeBarbaroNL Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    4

    Nice man! als ik dat zo lees zal ik van t weekend ook eens een kijkje nemen ONLINE speel voornamelijk Masterleague
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  16. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ben normaal meer van de offline gameplay, gewoon snel een wedstrijdje spelen tegen de CPU of als de mogelijkheid zich voordoet tegen vrienden op de bank. Zogenoemde 'couch-gameplay' onder het genot van een pot bier blijft toch onovertroffen qua spelbeleving!

    Competities of speelmodi zoals de Master League vind ik al jaren niet meer interessant, voelt te langdradig en te voorspelbaar.
    Tot PES 2008 nam ik vaak nog de moeite om het volledige 'jeugd elftal' na te maken waarmee ik vroeger vele jaren succesvol heb gevoetbald. En dan kijken hoe ver we geraakten in de ML en hoe elke speler zich ontwikkelde. Dat vond ik toen echt tof en dat hield ik makkelijk seizoenen lang vol zonder dat het saai werd.

    Puur de gameplay tegen de CPU levert echter tot nu toe niet de gewenste hoeveelheid fun op. Je wint of te makkelijk of je hebt het gevoel dat je speelt tegen een team vol 'cheaters'. Het spel wat de CPU op de mat legt, ongeacht de moeilijkheidsgraad, lijkt ook beperkter dan ooit. Veel dezelfde goals, weinig tot geen overtredingen en te vaak zeer ongeloofwaardig 'tiki-taka' voetbal. Het lijkt niet meer het onvoorspelbare PES wat het ooit was.

    Gelukkig lijkt online nu wel eindelijk goed te functioneren en zou dit wel sterk kunnen toedragen aan de houdbaarheid van PES 2018. :)
     
  17. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Ik heb gehoord dat het vrij te spelen level weliswaar heel moeilijk is, maar ook dat de PC dan echt goed speelt. Geen cheaten, wel strategisch goed voetbal.
    Ik ben nog niet in staat geweest dat level vrij te spelen omdat je daarvoor 5x moet winnen op het hoogste niveau.
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Heb de moeilijkheidsgraad "Legende" wel al vrij gespeeld. Enige wat ik kan zeggen, schaf een paar extra controllers aan. Zelfs Roda JC tikt je helemaal zoek ook al kies je zelf voor een top team met de spelers allemaal in top vorm. :lol: Het levert wel genoeg WTF-momenten op als je ziet wat voor goals je om de oren krijgt...

    Op dit niveau worden dus juist de negatieve punten duidelijk zichtbaar en doet de CPU echt ongeloofwaardige dingen. Voorzetten, corners, afstandsschoten allemaal zo hard en perfect, bijna altijd een doelpunt. Valt een bal in de 16 lijken jou spelers te verkrampen en krijg je met geen mogelijkheid de meer bal weggewerkt. Ook qua loopsnelheid lijken jou spelers plotseling allemaal een astma-aanval te hebben gekregen en heeft de CPU een onuitputbare conditie. :rolleyes:
    Maar het ergste blijven gewoon de loopacties van jou verdedigers wanneer ze niet bestuurd worden door jou, echt tenenkrommend slecht en wedstrijdbepalend.

    Je kunt op "Legende" wel redelijk de bal rond tikken op de eigen helft, dan lijkt de CPU amper druk uit te oefenen. Maar zo gauw je gaat aanvallen dan merk je dat er een gedaanteverwisseling plaatsvind en speel je ineens uit het niets tegen een elftal voetbalgoden en worden jou spelers gedegradeerd tot zwaarlijvige amateurs.
     
  19. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Hmmm... als dat zo is, ga ik niet op dat level spelen. Ik heb geen zin om een hartverzakking te krijgen door een voetbalspelletje |:-
     
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zo perfect en snel als de CPU kan spelen op "Superstar" en "Legende" heb ik in levende lijve nog nooit iemand zien spelen. Dus de uitdaging online voelt dan automatisch al eerlijker aan en daar kun je ook nog vaak genoeg rekenen op menselijke fouten zoals overtredingen. ;)

    Superstar is wel goed om te leren onder flinke druk te spelen, maar de manier waarop je vervolgens doelpunten tegen krijgt voelt gewoon te scripted.
     

Deel Deze Pagina