PCARS "The Welcome Back" - Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 5 jul 2017.

1. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Verdomme, ik wil gewoon met 250+ de pit in kunnen rijden :lol:

Dex, B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    @Allemaal
    Willen jullie nog 1 zondag gaan klooien met verschillende auto's? of willen jullie aanstaande zondag al cup-racen?
    Persoonlijk wil ik nog een zondag oefenen met verschillende settings, maar dan wel een lijstje afwerken ipv gewoon wat random proberen.

Van alles dat ik nu heb gereden, lijken mij de volgende auto's geschikt voor een cup:
    - Ginetta GT4
    - Formule Rookie
    - TC (Enkel FWD auto's, de 320tc is gewoon te langzaam)
    - Caterhams (in SP even gereden, erg fijn <3)

Sidenote: ik heb nog niet heel veel gereden.

GT3 is wel geschikt, maar vind ik niet gepast om mee te beginnen.

3. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Of alleen in een 320 TC. Start where we left off haha. Ik hoorde jullie klagen over een losse kont in die FWD's, maar ondanks dat de 320 erg langzaam was, reed hij wél erg lekker (en in PCars 1 vond ik het een kutbak).

Maar een georganiseerd testlijstje afwerken voor zondag vind ik best een goed idee.

Ps. Je kunt niet iets van een extra toetsenbord op je Xbox aansluiten hè?

Ruitenwissers, verlichting, links + rechts + achterom kijken, handrem, KERS, DRS, Pit Request, Pit Limiter, Rembalans, view wisselen, HUD wisselen... 't past gewoon allemaal niet op het stuurwiel.

Of kun je een dubbele combinatie toewijzen? (bijvoorbeeld A + Y voor ruitenwissers)?

B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  4. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Volgens mij kan dat niet. Ik heb wel eens geprobeerd om toetsen op het toetsenbord dat je onder je controller kunt klikken ergens aan te koppelen. Maar dat werkte niet.
    Een groot toetsenbord heb ik nog nooit geprobeerd.

5. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat klinkt wel chill, alleen zitten alle USB ingangen al vol. Heb geen zin om kabels om te wisselen. Kom net wel deze tegen: https://intl.turtlebeach.com/nl/xbox/stealth-600-xbox-one

Die kan je verbinden net als een controller, dat klinkt wel goed!

Rossi46 vindt dit leuk.
  6. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360

Ik heb deze, werkt erg fijn en best goed geluid.
    geluid van de Chat en Game zijn afzonderlijk te regelen en hij zit na 3 uren ook nog erg comfortabel.

Met draad vanaf controller, maar lang genoeg om geen last van te hebben.

Voor €50,- gewoon goed.

7. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Van mij mogen we wel met RWD beginnen. Voorkeur gaat vanzelfsprekend uit naar de Caterham, dat is echt een heerlijk wagentje om in te rijden.

Laten we deze week t/m zondag even verder kijken/testen. Maken we volgende week een keuze.

Voor Caterham heb ik al een tracklist: Donington Park, Algarve, Indianapolis circuit(heet dat zo?), Fuji, Laguna Seca en afsluiten op Brands Hatch :D

Kimi NL en B Tender vinden dit leuk.
  8. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Laten we eerst voor zorgen dat iedereen een beetje controle en plezier heeft. Ik begrijp dat een aantal mensen nog moeite heeft met de physics/FFB dus zal straks wel mijn settings online gooien + wat tips waarmee ik beter kan remmen zonder ABS nodig te hebben. Dit lijkt me verstandig zodat iedereen met een goed gevoel van beheersing en fun kan beginnen aan een cup zodat we straks niet met afhakers zitten of mensen die geen controle hebben in bepaalde omstandigheden.
    Gisteren bijv. met de glitch dat ik geen last van de regen heb en de rest wel moeten echt testen of dat eruit kan (gok dat het te maken heeft met dat ik de lobby later joinde).

asjemenou75, DutchOwnage en Kimi NL vinden dit leuk.
  9. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Maar jullie doen ook game audio via de headset dan? Want dat ding dekt beide oren af. Enige waar ik de laatste tijd last van heb, is dat ik iedereen in de party wel kan horen, maar zelf niet kan praten. Alleen een reboot van de Xbox lijkt dan te werken. Weet niet of dat aan de headset ligt, maar vind dat standaard Xbox ding verder best prima (zolang de controller maar aan 't snoer ligt)

10. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb altijd met ABS gereden en de keren dat we zonder reden hoorde je mij het hardst schreeuwen van iedereen. Bij PC2 rijd ik vanaf het begin met alles op Real en dat gaat best aardig. Het is vooral even wennen, bij elke auto is het anders. Bevalt mij in ieder geval erg goed.

Denk overigens niet dat met dat soort restricties gaan rijden. @DutchOwnage moet met controller de assists kunnen gebruiken die hij nodig heeft.

Ben wel voorstander van damage maar dat roep ik bij elke kans die ik krijg dus dat weten jullie inmiddels wel. Ook vind ik dat Mechanica Failures aan moet staan als we met tuning rijden. Tunen moet gewoon realistisch zijn, slaat nergens op dat de helft van de mensen bijvoorbeeld de brake duct dicht gooit om wat sneller te gaan. Hoorde laatst ook weer iemand vragen: staat Mechanica Failures aan? Daar wordt ik altijd een beetje treurig van.

asjemenou75, B Tender, Racerblade01 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. DutchOwnage

DutchOwnage Active Member

Leuk Bevonden:
    168
    Dank je Beltoni. Ik heb in ieder geval ABS hulp nodig met het controllertje, dat doseren van de remmen is al zo lastig.

Maar anyway, met het groepje van gisteravond hebben we in een aantal zéér aantrekkelijke, zéér geschikte wagens gereden waarbij over het algemeen de rondetijden ook nog eens lekker dicht bij elkaar lagen. Weet alleen even niet meer welke auto's dat nou precies waren. Ja die klassieke Ferrari en Nissan zowiezo en die nieuwe Ford Mustang GT4 bak. Reden stuk voor stuk heerlijk weg. Zelfs ondergetekende kon aardig meekomen:+. Die Caterham vind ik dan weer wat minder, zo zie je dat het zeer persoonlijk is wat je fijn vind rijden, behalve voor Racerblade, die vind alles lekker;).

Mijn logische suggestie zou in ieder geval zijn hou het de eerste Cup lekker simpel, met een auto die voor bijna iedereen goed toegangkelijk is.

B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  12. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Dus die heeft niet eens meer een losse receiver nodig? Dat is nieuw voor mij. Klinkt ideaal!

Wellicht snap ik je vraag niet goed, maar een dergelijke headset is toch primair bedoeld om de gameaudio door te geven? o_O Dus ja, het geeft gameaudio door. En de chat. Waarvan je onafhankelijk van elkaar het volume kunt regelen.

Eigenlijk ben ik ook wel voor 'damage'. Nu wordt er soms alsnog teveel risico genomen, zag je gisteren ook weer (al leidt dat soms wel tot epische inhaalacties, toch @Racerblade01 ;)).

Laten we aanstaande zondag tijdens de tests vanaf het begin met 'damage' aan gaan rijden. Dan komen we er snel genoeg achter of het in de praktijk acceptabel is.

13. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Het ging in eerste instantie over de partychat, toen Tender met de tip kwam de headset erin en eruit te doen. Vervolgens begon jij over een draadloze headset (en toen dacht ik, hé verrek, handig) maar dat is dus óók voor game audio. Dat laatste heb ik geen behoefte aan. Had gehoopt op een draadloze 'chat-headset' :p

14. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Gisteren een financiële "meevaller" gehad, deze ga ik misschien wel halen. Avondje zonder motorgeluiden vindt mijn vriendin vast niet erg.

Lijkt me een goed idee. Ik denk overigens niet dat het een proces is zonder gemekker en gescheld. Ben alleen wel klaar met het nemen van teveel risico (vooral bij de start), ik denk wel dat dit de beste optie is om dit te realiseren.

15. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Dat was ik die vroeg of Mechanical failures aan stond idd, moet toch weten of ik me radiator helemaal dicht kan gooien of niet. Maar omdat te voorkomen simpel weg tuning uit tijdens cups.
    Verder zal het mij een zorg zijn hoe de cup er uit ziet, zolang het maar leuk en gezellig is voor iedereen.. Persoonlijk vindt ik het een beetje jammer dat de hele discussie gelijk al weer los barst, uit eindelijk wil iedereen toch wat het beste voor zichzelf is

Kwa eerste cup wagen lijkt de Nissan 300zx Twin Turbo LM me wel een toffe bak

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

16. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Zo heb ik momenteel de FFB staan, voor stabieler remmen zet ik in engine en CPU settings engine brake op de max. Daaronder vind je ook nog settings voor traction controle (staat standaard op 10% bij listige wagens zet ik die op 5%) en ABS (standaard 75% en die zet ik op 80% ook als ik geen TCS of ABS aan heb staan want ik weet niet of de game je toch ergens nog wat helpt stiekem).

Kimi NL vindt dit leuk.
  17. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Opzich vrij logisch toch, vóórdat de cup begint? :p Zou raar zijn als we pas tijdens de cup onze wensen gaan doorgeven :p

Overigens ga ik iets geks zeggen (als felle voorstander van default setups in PCars 1):

In de eerste cup mag de setup aan van mij. Het jammere aan PCars 1 vond ik namelijk dat iedereen maar lukraak een setup van die database jatte en de beste keuze daardoor het snelste was, niet zozeer de beste tuner. Lijkt me niet dat er na 4 dagen al een flinke database is waardoor we daadwerkelijk zelf moeten gaan tunen. Mechanical failures aan om extreme turbodrukken, remmen van 639481 graden en kokend koelwater te voorkomen.

Al zal het mij ook wel weer een rotzorg zijn als we wel default gaan.

B Tender vindt dit leuk.
  18. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Om heel eerlijk te zijn zou ik het liefst willen dat iedereen met een volledige headset rijdt. Zodoende voorkom je dat gamegeluid van iemand via de headset aan de rest wordt doorgegeven.

asjemenou75 en Dave 130R vinden dit leuk.
  19. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Mee eens. Prachtig verwoord. Vooral de combinatie "voor iedereen". Teveel restricties is gericht op een select gezelschap. Ik sta met alle liefde mijn plek op de grid af aan coureurs die er altijd bij zijn geweest.

20. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Daarom zeg ik tuning uit laten.
    Anders komt hele pc1 tuning verhaal weer naar boven, van de 1 heeft minder tijd/zin om te tunen dan een ander

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Deel Deze Pagina