Kleine hint voor de niet tuners onder ons ( en de rest natuurlijk) Via time trial kan je via de leaderbord iemand zijn ghost toevoegen, als die gene een setup heeft gebruikt en je start de time trial dan krijg je bij tuning de keus of je de tune ook wil downloaden (je kan hem dan ook opslaan voor je eigen) + je krijgt er een achievement voor
Ik heb her en der wat filmpjes voorbij zien komen van PC2...wat ziet dat er gaaf uit!! Kan niet wachten om het spel te halen (inclusief nieuwe controller, 2e x stuk). Eerst maar is examentje knallen
Officiële Racebriefing - Ronde 1 - Zolder Algemene informatie: voor de eerste ronde van het PCC's strijken wij met z'n allen vlak over de grens in België neer in het pittoreske Zolder. Kijkend naar buiten is de verwachting voor een regenrace geschept, maar sinds ik in directe verbinding sta met God, Jezus en zijn discipelen. Kan ik jullie garanderen dat het zowel tijdens de Practise, Kwalificatie, Race 1 en Race 2 volledig droog zal zijn. Ook heb ik mijn charmes in de strijd gegooid om het zonnetje te laten schijnen zoals dat op 4 juli 2017 het geval was. We zijn dus verzekerd van een zomerse zon en "Nothing but blue sky's for miles!". De Banden: Verder staat Zolder in het teken van ruw en slecht asfalt. Houdt dus rekening met bandendegradatie en wisselende grip in de rechterbochten in Sector 1. Heb je een uurtje de tijd, probeer met je setup één of meerdere longruns. Na 3 of 4 ronden neemt vooral op de softe compound de grip een duik, met een spin in bocht 2, 3 of 4 als gevolg. Protip: Let vooral op de bandentemperatuur, boven de 100 graden neemt de grip bij de softband al snel af. Voor ronde 1 geeft de organisatie dan ook éénmalig een bandenadvies af en deze luidt: Hard. Deze hebben 2 tot 3 rondes nodig om op temperatuur te komen, maar blijven eenmaal op temperatuur veel langer goed. Bij de Softe compound is na 10 rondjes op snelheid het grootste gedeelte van de band reeds weg. Timetable: 19:45 - Lobby open 20:00 - Start Practise (10min) 20:10 - Start Kwalificatie (10 min) 20:20 - Start Race 1 (30 min) 20:50 - Einde Race, 5 min pauze. 20:55 - Start race 2 (formatieronde + 45 min race) 21:40 - Einde Race 2. Aantal ronden: Qua racepace verwacht ik een gemiddelde van 1.40/1.41 per ronde, afhankelijk van de brandstofniveau's. Dus Race 1 zal over een 19-tal rondes gehouden worden en Race 2 over 26 ronden. Uiteraard afhankelijk van het feit of er racers gebruik gaan maken van de pits. Lobby settings: Time progression: ON Tijd race 1: 13.00 uur, staande start Tijd race 2: 15.00 uur, rollende start, reversed grid. Penalty's: ON (Zijn minder streng als in time-trial/practise) Datum: 4 Juli 2017 Weer: Clear TCS: toegestaan ABS: toegestaan STM: NIET toegestaan Racelijn: NIET toegestaan Bandenslijtage: Real Damage: On Mechanical Failures: On Pits: Automatische Pitlimiter, zelf rijden in pitbox. Wat verder nog ten tafel komt: 1. Vergeet niet dat je met gepaste snelheid(+- 60km/h) de pits in moet rijden, een te hoge snelheid is een instant DQ! 2. Zegt de Game dat je een positie terug moet geven aan een andere rijder, doe dit dan ook! Dit soort dingen niet opvolgen is ook een DQ of een ferme tijdstraf. Los dit onderling tijdens de race even op, als de game het fout heeft! @Jimmy J. @DutchOwnage @Rossi46 @Dex @loyallronin @ColdzeroNL @Crookk @Beltoni @HRT WietHoK NL @Racerblade01 @GoldPwnageNL @Surreallistic @sv3nnie @hillss @NovaCaine @Dave 130R @B Tender @asjemenou75
Ooooooooooooo.. is dat het .... ik dacht dat de game "stuk"was. Ik dacht nog: ik snij de bocht toch hetzelfde aan met dezelfde snelheid en toch ga ik in de rondte. Maar ff serieus: Ik vind die duik in grip wel dramatisch en abrupt. Zou iets vloeiender mogen met patch.
Ik had nog niet erg veel zin in Pcars 2 omdat ik de physics nog niet echt door heb en de auto's totaal niet onder controle heb. Maar dit soort opmerkingen motiveren mij enorm. Ik ga er echt voor nu. Ben wel race-roestig na sabatical. Maar ik voel de race-koorts opkomen
Ligt heel erg aan de band. Heb gisteren een 30-tal rondes gemaakt. Die snelste ronde reed ik op Softs in de 2e ronde. Na de 3e ronde zijn ze eigenlijk al te warm voor veel grip. Ook kun je in het lijstje mooi zien dat ik veel rode rondes heb. Veel spins en vaak van de baan gegaan. Voor het oplettend oog, ja ook hier sta ik zonder brandstof
Niet in de mate als dat ik zou willen. Heb echt vanalles geprobeerd, maar het is pas bij de 3e of 4e ronde een probleem. Afwijken van de lijn is de beste oplossing, maar dan kun je geen 1.40's halen. (1.41 hoog is wel mogelijk). Ik heb nog een paar opties die ik wil bekijken morgenavond (vanavond ga ik aan echte auto's sleutelen ipv digitale). Springrate, bumpstops, fastbumps, rebound etc aanpassen levert wel iets op. Maar daardoor vind ik de auto in de andere bochten beduidend minder lekker, dus ik denk dat het een kwestie van lift/coast gaat worden.
Ik had op Oschersleben al wat extreme dingen geprobeerd. Voor mega stug en achter slap, andersom, 100% slap, 100% stijf, maar hij bleef maar hobbelen. Die eerste bochtensectie is echt een hel haha, je stuitert in die 1ste lange rechter knik gewoon bijna van de racelijn af. Voelt alsof 'ie in een soort eigenfrequentie raakt.