1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    IT Chapter 2 komt 6 sep 2019.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    The Wizard of Lies (2017) - Aardige film over Bernie Madoff en het enorme Ponzi schandaal. De Niro speelt hem aardig, maar is ook echt de Niro. Pfeiffer vond ik niet om aan te zien, de acteurs die de zoons in de film speelden, waren het sterkst, net als de actrices die hun vrouwen speelden. De wanhopige, depressief makende sfeer rond het schandaal en de familie Madoff die je erin volgt zijn redelijk goed neergezet, maar dat mag ook wel gezien het schandaal rond Madoff 65 miljard heeft gekost. Bizarre wereld leven dat soort mensen in.

    Van wat ik van IT (2017) heb gezien, komt The Wizard of Lies over als de IT van de financiƫle wereld. Vooral de muziek en deuntjes doen het hem, maar de wisseling tussen heden en verleden is minder geslaagd. Film is zeker het uitkijken waard, maar een absolute aanrader noem ik het niet. Acteerwerk en muziek is wat de film draagt, naast een paar scenes. 7/10.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    The Magnificent Seven (2017)

    Had hem opgezet in de hoop een leuke western te zien, maar het is toch echt een actiefilm met Western als setting. En dat is wel een verschilletje. Als je je daar eenmaal op inzet dan valt het nog wel mee, maar de beste stukken zaten voor de opening titles in mijn ogen. Daarna is het allemaal beetje eendimensionaal en rechtlijnig, echt zo'n Chris Pratt film waar ik precies helemaal niks mee kan. Heb nog geen interessante film met hem gezien eigenlijk.
    Twijfel of ik nu een keer het origineel moet kijken. Stiekem moet ik Seven Samurai ook nog zien.

    6/10
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    FUCKING HYPE
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Vorige week maar Wind River geweest. Zeer zeer goed. Ook Gerald's Game op Netflix gezien, ook bijzonder.

    Vanavond naar The dark tower nu het nog kan. Eens zien of hij echt zo crap is.

    EDIT

    Yeah, paar keer weggezakt want het deed me allemaal zeer zeer weinig. Next.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2017
    AntraXxX vindt dit leuk.
  8. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Blade Runner 2049

    Apart. Mooi. Bizar. Vaag.

    EDIT
    Zeker een waardig vervolg op het 30+ jaar oude deel 1. We volgen gedurende de film de Blade Runner "K". Een replicant die gehoorzaam is (nieuw Nexus model). Zijn eerste ervaring (in de film) is tussen hem en een Replicant die vrij is gaan leven. Nadat deze replicant word geretired en : "... you have never seen a miracle" tegen "K" zegt begint de film te rollen. Heel-erg-langzaam. Alles word echter helder en in het laatste half uur valt alles erg netjes op zijn plaats. Ik moet zeggen, de film is apart. Maar de tering, wat ademt deze een atmosfeer.

    Hoe meer ik ga nadenken over de film, hoe beter ik hem vind worden. Het is een film die je dus echt even moet laten bezinken.

    In het laatste stuk van de film komt Harisson Ford overigens pas terug. Waar Blade Runner : The Final Cut liet blijken dat hij een replicant zou zijn laat deze film dat lekker in het midden. Een scene tussen Jared Leto en Ford is heerlijk om naar te kijken. Waarin Leto denkt dat Deckard een replicant is maar afsluit dat hij "het ook niet zeker weet".

    De muziek is geweldig. De sfeer is top. De dialogen zijn helder. De film had, imo, iets korter kunnen zijn om de snelheid (die er bijna niet is) er in te houden ... maar al met al, zeker een waardig vervolg.

    Het enige wat ik eigenlijk miste in de film was de Rutger Hauer replica. Dat had echt een fantastisch stukje geweest. De hele film draait namelijk om de replicas en hun "vraag" of er meer in het leven is dan een slaaf spelen.

    9/10
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2017
  9. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ga vanavond en ben echt enorm benieuwd. Zeker omdat ik Blade Runner helemaal niet zo geweldig vond.
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Dan zal je dit deel ook niet geweldig vinden.
    Blade Runner, en dit vervolg, zijn hele aparte films.
     
  11. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Misschien, al klinkt dat wel kort door de bocht. Blade Runner is natuurlijk een film uit '82 en kan ik niet gemakkelijk uit uit die context plaatsen. Ik ben zeer benieuwd naar een Blade Runner anno nu.
     
  12. Santino

    Santino Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    254
    Is het handig om het eerste deel nog eens te kijken voordat ik naar deze film ga of maakt dat niet uit? Ik kan me er weinig meer van herinneren.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Maakt geen ster uit.

    Gosling zit er in, dat is je geld al waard.
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    F9 jaar uitgesteld. GODVERDOMME (2020).
    Spinoff met Johnson en Statham in 2019. FUCK YES
     
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik heb de nieuwe nog niet gezien, maar omdat er met Ford een link zit naar de oude film, zou het niet onverstandig zijn toch?
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Let niet op @Reckuuza in dit geval :+
    Zou inderdaad de oude nog even kijken.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar is het ook nodig voor het verhaal?
     
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ja. Zonder 1 zal je 2 niet snappen.
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het eerste deel deed me maar weinig helaas. En dat is jammer want ik vind sci-fi geweldig, de hele setting etc.

    Dus het zal mij benieuwen hoe ik deze nieuwe ga ervaren.
     

Deel Deze Pagina