PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

1. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Nou dat was leuk vandaag,, race 2 wil ik de moeite niet eens meer voor doen. Klote disconnection iedere keer. Laat ze maar opschieten met een goeie patch want kwa lobby is het niets anders dan pc1 blijkbaar. Volgende week nieuwe ronde

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

2. GoldPwnageNL

GoldPwnageNL Always go for gold!

Leuk Bevonden:
    383
    Vervelend Wiethok!:oops:

3. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Was weer genieten! Eerste race ging wel lekker, door het wegvallen van Rossi en Kimi een mooie 2e plaats weten te bemachtigen. Was leuk gevecht even met Kimi maar die moest helaas in de eco mode gaan rijden. Toen redelijk steady de race uitgereden. Op Racer verloor ik ongeveer een seconde per ronde, dat was wel jammer.

Race 2 begon prima, snel wat plekken gewonnen maar voornamelijk vanwege het ongeluk van anderen. Race kwam helaas redelijk vroeg ten einde. Ik raakte de auto kwijt in bocht 1 en op het moment dat ik dacht dat ik hem weer had leek het alsof ik een tikje kreeg. Belandde helaas op mijn dak :lol:

Tja, dat hoor er ook bij. Verder erg genoten van het close racing in Heat 2, ging erg lekker tot mijn incident. Loyal die opgeeft vanaf Pole met drie auto's hijgend in zijn nek :cool:

Erg veel zin in volgende week, hopelijk zijn de lobbies wat stabieler |:-

Laatst bewerkt: 8 okt 2017
    Rossi46, hillss, B Tender en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Dave wat gebeurde er met jou ineens in de tweede race dan?

5. hillss

hillss Active Member

Leuk Bevonden:
    164
    Heren alle bedankt,

De onofficiële uitslag van race 1 ga ik in ieder geval in lijsten..:whistle::D.

Verder bedankt voor het avondje weer, ondanks de ditjes en datjes.

Hopelijk wordt er met z'n alle als start-up cup, naar gekeken. Na de laaste weken met de (bugs). Hadden we zo'n avond als dit toch ook wel een beetje zien aan komen denk ik.

@Dave 130R hopelijk alles oke? Had gelijk hartslag 250. Gezien in met zelfde materiaal rond rijd.

Dave 130R, Kimi NL, B Tender en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Blijkbaar heb ik jou in race 2 gelanceerd? :) Je verloor de controle uitkomen bocht 1 (eigenlijk daarvoor al) en door de contraslip schoot je naar rechts. Waar ik dus net kwam aanrijden ;) Ik moest een kant kiezen...

7. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Gaat @Crookk trouwens nog filmpjes maken? :whistle: Ik heb geen enkele replay op kunnen slaan...

8. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Toch moet ik wel zeggen dat ik het jammer vindt dat de race niet opnieuw werdt gestart ( dan met rollende start) vooral omdat gelijk in de eerste ronde een paar man een disconnect hadden (is wel vaker gedaan) , als het nou halverwege de race was noem ik het een ander verhaal, maar nu kwam er niet eens een antwoord op de vraag wat nu.. Als komende zondag de lobby weer zo is doe ik niet meer mee voor dat er een goeie patch is geweest

9. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Gelukkig was het aan het begin van de race :)

Had geen zin om 40min. te wachten om de replay op te slaan maar volgens was het tikje wel wat mij de das om deed. Ben benieuwd of iemand de race heeft opgenomen. Het was sowieso mijn fout, voor Rossi een mooie kans om een plek te pakken. Helaas met slechte afloop.

We hebben het hier vroeger ook wel eens over gehad. Probleem is dat de volgende keer iemand anders er uit vliegt en dan blijf dezelfde discussie houden. Het is wel echt kut maar helaas doe je er niet zoveel aan aangezien het spel nog instabiel is. Jammer dat je er de 2e race niet bij was.

10. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Naar mijn weten hebben we 1x een algehele restart gedaan (nieuwe lobby) en dat was bij mij. Volledig terecht dus.

:D

Nee geintje. Dat was destijds nog vóór de start (ik werd op de grid uit de sessie gegooid). Er werd toen een uitzondering gemaakt omdat het de laatste race was, welke het kampioenschap zou beslissen. Buiten dat hebben we volgens mij nooit aan dergelijke restarts gedaan. Zeker niet tijdens een race.

Ik snap dat het zuur is als je er uit wordt gegooid (zelf ook in PC1 een paar keer gehad, zonder restart), maar dat heb je op dat moment te accepteren. Hoort bij het leven. Ik mocht race 1 aanvangen met een dikke achterstand op het volledige veld omdat ik geen FFB had tijdens de start. Niet leuk, als pole sitter. Even - op mute - tot 10 tellen en daarna het beste van zien te maken. Het is niet anders. Met natuurlijk het verschil dat ik nog wel gewoon de race kon rijden en jij niet...

11. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Het was niet eens een tikje, ik raakte je vol in je flank. Anders dan had je verder geen schade gehad. Probleem is dat ik je met geen mogelijkheid (meer) kon ontwijken. Achteraf had ik er voor moeten kiezen juist richting je auto te sturen, grote kans dat ik je dan wel had kunnen ontwijken. Maar ja, dat is achteraf... Ik was allang blij dat ik amper schade had ;)

12. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik kreeg kramp in rechterbeen in 2e heat.
    Was zo wie zo veel te traag=(
    Reed veel te krampachtig om nog (traag)tempo erin te kunnen houden
    Ik word oud.
    Wilde ook niet de race voor anderen verpesten door onvermijdeljke stomme akties van mij.
    Vandaar retired.

Heb erg veel moeite met physics van Pcars 2.
    Met soft slicks kan ik nog rustig rond cruisen.
    Maar met hard slicks ga ik in een enkele ronde minstens drie keer in een spin.
    Het voelt net zo aan als rijden in de regen in Pcars 1.
    Het sturen voelt bij mij zo onnatuurlijk aan met name de draaicirkels van de auto tijdens aansnijden van de bochten.
    En als ik gas geef vanaf de apex van een bocht dan ben ik de controle over de auto veel te vaak kwijt door tank slappers.
    In 2e heat moest ik op softs rijden omdat hard gewoon geen optie is voor mij.

Samenvatting: Geen controle over en gevoel in de auto tijdens rijden.
    Ik ga kijken of ik mijn stuur settings kan aanpassen.
    De huidige situatie is dat ik met deze setting alleen in cruise tempo de auto onder controle heb op soft slicks.
    Ga ik pushen dan zijn de softs erg snel overhit.
    Met hard slicks hou ik de auto niet eens op de baan.
    Met alle andere tot nu toe gevonden gevonden settings kan ik helemaal niet normaal rijden.

Laatst bewerkt: 9 okt 2017
    Beltoni vindt dit leuk.
  13. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Of de situatie inschatten en iets meer afstand nemen. :whistle: Had in jouw schoenen waarschijnlijk hetzelfde gedaan hoor dus kan het je ook niet kwalijk nemen.

Volgens mij had iemand het er voor de race nog over of je je auto mocht resetten als je op je kop lag. Had ik toch maar moeten luisteren. :lol:

Haha het zag er hilarisch uit. Waren inderdaad sneller en zaten met 3 man op je bumper!

Vind zelf de Porsche met hard slicks een stuk lekkerder rijden dan met Softs.

14. sv3nnie

sv3nnie Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Ik had dit probleem ook op harde banden in het begin. Wat ik daaraan heb veranderd is de banden druk. Ik reed in een oefensessie met dezelfde instellingen als waar Kimi de lobby mee heeft gehost redelijk probleemloos 26 rondjes.
    Banden druk van de harde band had ik op 1.20 bar gezet. Kijk even of dat wat helpt op de harde band. Als je rondjes rijdt zou je rond de 21/22 PSI moeten zitten denk ik.

loyallronin vindt dit leuk.
  15. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    @Crookk @hillss en de rest

Misverstand tussen Crookk en mij in race 2 leverde me redelijke schade op en na heel de dag met grindtegels in de tuin aan de gang te zijn geweest had ik in de 2e race ontzettend last van mijn pols met op schakelen en uit accelereren uit de 2e chicane naar rechts sturend heuvel op.

Race 1 was sowieso kut met te weinig brandstof, Cortana popup en motor schade na mijn eerste pitstops dus vandaar de ragequit.

16. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Als ik het nou alleen was dan noem ik het wat anders, maar de hele start was al niet goed.. Iemand die vanuit de pits heeft moeten starten ( volgens mij tenminste) een paar man die er gelijk uitvallen na 1 lap.. Ffb die opeens crap was bij een paar man.. Dan denk ik eerste cup race in nieuwe game mag best opnieuw

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Achteraf gezien geef ik je hierin gelijk, Wiethok.

18. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Zo gesteld kan ik me wel vinden in je mening inderdaad.

19. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik zie deze cup echt als een probeer-cup, puntentelling is voor mij nu niet belangrijk. Het vervelendste gister vond ik de disconnects. Denk dat dat ook niet aan de game ligt( behalve dat er geen dedicated servers zijn) want na het resetten van mijn router had ik geen problemen meer in de 2e race. Om nog even terug te komen op het penalty systeem: ik heb zelf geen onterechte penalty's ervaren (ik weet wanneer de game mij een penalty geeft, ook al lijken mijn voorwielen nog net binnen de lijn te zijn bij de 2e chicane, waarschijnlijk de achterwielen dan net niet?) en heb ook geen plekken onterecht terug hoeven geven (2x gehad omdat ik Rossi probeerde uit te remmen of te ontwijken in de 1e chicane, ook terecht). Dus over dat gedeelte ben ik wel tevreden en verwacht in Fuji ook minder penalty's omdat er geen chicane in zit en het asfalt strakker ligt.

@loyallronin : denk dat een groot gedeelte van je probleem met de harde band in het stuiteren op het Belgisch asfalt zit (in-car zie je dit heel goed, van buiten waarschijnlijk een stuk minder) als je gas geeft terwijl de achterkant opwipt sta je zo achterstevoren. Tevens staat de bandenspanning standaard vrij hoog waardoor je eerder gaat glijden bij het insturen van de bocht en bij het uit accelereren dus zou het eens proberen met een bandenspanning van rond de 1.10 of misschien nog wel lager. Dan moet het een stuk beter zijn op hard.

loyallronin en B Tender vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Heeft iemand een foto of screenshot van Race 2?
    Ik heb enkel Race 1.

Over gisteravond:
    Eigenlijk maar 1 race gereden (race 2). Race 1 was door mijn pitcrew vakkundig om zeep geholpen door slechts 40L aan brandstof mee te nemen. Daardoor in Ronde 9 of 10 gestaakt met pushen en Beltoon de vrije adem gegeven. Was een erg leuk gevecht maar zou ik door een pitstop nog meer plekken verliezen, dus eieren voor mijn geld gekozen en van 2.5L per ronde door veelvuldig lift-and-coasten mijn verbruik naar 1.8L per ronde weten te brengen.

Race 2 stond voor mij in het teken van ergernissen. Had een leuk gevecht met Loyall en was dan ook erg verrast dat hij in één keer weg viel en wegstuurde (leverde mij 15 procent schade op de voorbumper op). Vond ik nog helemaal niet erg hoor, ik vond het gevecht immers super leuk en vond het jammer dat we het niet konden voortzetten.

Toen mijn voorsprong op Cold naar een 7 - 8 seconden kunnen brengen met constante 1.40-ers waarna mijn echte bron van ergernissen begon. Penalty's en slowdown's. Hoewel enkele wel degelijk mijn fout waren, durf ik mijn hele wagenpark erop in te zetten dat er nog bugs in zitten wat betreft het toekennen van de penalty's. Niet alleen in de Chicane's, maar ook in Bocht 1 en Bocht 2. Ook kreeg ik een penalty voor het inhalen van achterblijvers.

Vanaf toen werd het een bekend riddeltje. Ik ging mij ergeren, probeerde snelheid goed te maken, maakte een fout. Weg plek 1, 2 en 3.
    Ik kan niet wachten tot de patch, want dit is onwerkbaar in mijn optiek. Vandaar ook mijn opmerking, dit kampioenschap wordt niet gewonnen door de snelste racer, maar die persoon met de stabielste game. Daar doe ik racerblade overigens mee tekort, die was dusdanig snel dat ik ook met een bugvrije game geen kans maakte op Zolder.

Bekend is dat ik niet tegen mijn verlies kan, maar na gisteren heb ik gewoon geen enkele zin om dit kampioenschap uit te rijden/hosten. (ga ik wel doen, uiteraard) Vond het van alle kanten in het teken staan van overmacht. Hopelijk komt de Patch snel!

B Tender vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina