PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

1. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151

Kimi NL vindt dit leuk.
  2. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik heb in bocht 1 en 2 geen enkele penalty gehad dus ik weet niet waarvoor je er daar 1 zou kunnen krijgen. Misschien deze week wel even op Fuji testen hoe het daar zit qua tracklimits (kan me niet herrineren dat er moeilijk plekken in zitten). Bij het inhalen van achterblijvers is het wel handig dat de achterblijver op de baan blijft en niet volledig stil gaat staan, volgens mij moet je dan geen straf kunnen krijgen.

3. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.741
    Los van beuken/achterblijvers:, als je binnen de lijntjes blijft krijg je echt nergens een penalty. Kerbstones liggen buiten de lijnen. Enige vervelende aan de self-inflicted penalty's is dat je er 2 ronden mee kunt weggooien in een kwalificatie.

4. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben wel erg benieuwd naar mijn crash. Heeft iemand een replay opgeslagen? Vanuit cockpit cam krijg je in dat soort situaties echt te weinig mee.

5. GoldPwnageNL

GoldPwnageNL Always go for gold!

Leuk Bevonden:
    383
    Vanavond ga ik de replay van Race 2 terug kijken en maak daarbij ook nog wat foto's en filmpjes :)

Surreallistic, Beltoni en B Tender vinden dit leuk.
  6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Je krijgt in bocht 1 op Zolder echt 100% zeker een penalty als je hem wat wijd neemt (maar binnen de lijntjes blijft).
    @Loyall
    Ik merkte tijdens het oefenen dat ook ik de Cayman vaak verloor. Met name bocht 1 was niet mijn vriend. Ik ben er voor mezelf achtergekomen dat ik denk ik simpelweg teveel vroeg van de auto. Ik verwachte onbewust GT3-achtige bochtensnelheden maar daar is de GT4-Caymans simpelweg niet toe in staat. Vooral in bocht één moest ik 'gewoon' wat langzamer de bocht in en dan rolde hij er netjes doorheen (in plaats van oversturend het zand in de duiken). Voor m'n gevoel ging het met een slakkengang, maar de pace lag dan gewoon in lijn met m'n voorliggers en achterliggers.
    Heeft voor mij dus geholpen om bewust de knop om te zetten: dit is een GT4-auto, geen GT3-auto.
    Daarnaast hielp het mijn balans enorm om bij het remmen te proberen niet 'in de ABS' te remmen, maar gedoseerd buiten de ABS te blijven.

Laatst bewerkt: 9 okt 2017
    Kimi NL vindt dit leuk.
  7. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Zou je ook willen kijken of je hem kunt delen?

GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  8. GoldPwnageNL

Leuk Bevonden:
    383
    Hier nog het incident met Crookk:
    Ik had niet verwacht dat Kimi NL van zijn gas ging. Hierdoor schrok ik een beetje en kon ik Kimi net ontwijken. Alleen Cr00kk zat erg dicht achter mij en die nam ik mee.

Link

B Tender vindt dit leuk.
  9. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Wat verstaan we onder wijd? Ik heb een aantal keer veel risico genomen, waardoor ik vol over de curb ging met nog nèt de linker wieltjes aan de juiste kant. Beltoon deed een aantal keer hetzelfde. Net als Cold. Allemaal geen centje pijn. Ga je wijder dan is het terecht dat je een penalty krijgt, want je haalt voordeel uit het buiten de lijnen rijden.

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Wijd als een buitenbocht door (te) laat remmen, maar wel nog met alle 4 de wielen op het asfalt (niet op de cerb).
    Dit had denk ik ons allemaal kunnen overkomen.

11. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Mwah, dat denk ik wel. Zaterdag werd ik ook bij jullie lobby er random uitgeflikkerd en kon verder wel gewoon doorpraten in de party. Gisteren hetzelfde in race 1 en de eerste poging bij race 2: een paar disconnects, maar elkaar wel gewoon kunnen horen in de party. Dan ligt het dus niet aan individuele connecties en waarschijnlijk ook niet Xbox Live.

Als die ergens streng is, is het bocht 1, dat klopt. Maar iedere keer dat ik daar een penalty kreeg zat ik wel degelijk met minimaal drie wielen op de kerbs. En dat is feitelijk illegaal. Alleen omdat die kerbs daar twee meter breed zijn krijg je misschien niet het gevoel buiten de baan te zitten. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

Hm, die heb ik niet zo meegemaakt.

Anyway, ik heb me wel prima vermaakt gisteren. Race 1 had ik een goede start en kon door de pech van @Rossi46 vanaf P1 een paar rondjes stampen. Daarna het gat (met wisselend succes) behouden. Race 2 in het begin wat foutjes gemaakt, met als 'hoogtepunt' dat ik bijna mijn teammaat elimineerde in de laatste bochtencombinatie. Daarna rustig mijn kansen afgewacht en me naar voren weten te werken. Veel geluk gehad dat het veld behoorlijk compact was in de eerste paar ronden waardoor het gat naar @Kimi NL nog te dichten was. Daarna in de laatste 5 ronden nog één keer gespind en drie keer bijna (kut tweede chicane), dus het was nog behoorlijk zweten (letterlijk) om de overwinning binnen te halen.

B Tender, Jimmy J. en Rossi46 vinden dit leuk.
  12. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Kan je weinig aan doen inderdaad. Het was achterop Kimi knallen of uitwijken. Ik had denk ik hetzelfde gedaan.

Kan je jouw volledige stream nog ergens terugzien eigenlijk?

13. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik zie al wat jij hier fout doet. Je past de 2 seconden regel niet toe.
    3 strafpunten op je licentie! :D :p

14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik was denk ik gewoon achterop Kimi geknald :+

15. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360

16. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Heat 1:
    (de concurrenten van Gasley rijden toyota :p las ik )
    Heat 2:

Racerblade01, Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.
  17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Op 1:05.10 zie je me in dat groepje rijden op P6 met zoals gezegd Hills vlak op m'n hielen op P7 en daarna een redelijk gaatje op GoldPW.

Twee bochten verderop, bij start/finish, zie je me uit de uitslag verdwijnen, 18 seconden voor de vlag valt en op koers voor eigenlijk P6 maar minimaal P7. :confused:

En dan op 1:06.30 zie je zelfs de twee voorsten van dat groepje, P4 en P5, spinnen. P4 had dus zelfs binnen handbereik gelegen:'-(, maar P7 had het toch sowieso wel geworden.
    18 seconden op een halfuur:'-(

18. GoldPwnageNL

Leuk Bevonden:
    383
    Wouw ze net posten! :thumbs:

19. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Foei Gold, zag toch echt een reset knop actie in de practice van race 1

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat momentje rond 23:40 kwam mij héél goed uitO-). Vooral ook dat @hillss meeging. Gaf mij (letterlijk) de rust om de race relatief rustig uit te rijden.

Ik heb stiekem nu al superveel zin in Fuji! Op Zolder heb ik me nooit heel comfortabel gevoeld.. ik hoop me op Fuji wat meer te kunnen mengen in het gevecht vooraan!

Deel Deze Pagina