Renault raised the game met een deur die knakt in zijn scharnier omdat hij te ver doorhangt vanwege zijn eigen gewicht. Ik ben dingen tegen gekomen die 'normaal' zijn voor die auto waarvan je echt denkt "Jongens, serieus dit? Eén stokbrood minder op de R&D afdeling en je had deze kraak/piep/schaafgeluid niet gehad." Ik wil hem binnenkort ook even de brug op hebben om wat stomme piepjes weg te werken (hitteschilden en uitlaatklemmen die overal en nergens tegenaan komen). Bouwkwaliteit ligt echt 20 stappen achter op Opel.
Zolang ze nog niet uit de auto roesten, ala een Fiat Barchetta (zelf meegemaakt bij de wasstraat, meest hilarische dat ik ooit gezien heb. leek wel een slechte comedy film) is er nog geen man over boord Ik vind het overigens heel fijn dat jouw verhalen over de Renault redelijk overeenkomen met mijn vooroordelen. Nu durf ik echt geen Megane RS meer te kopen
Vergis je niet: het gaat, zit en stuurt fantastisch. En de échte problemen (als in: niet meer verder kunnen) zijn schaars. Maar als je piepjes en kraakjes vervelend vindt, zou ik wegblijven van een Renault ja. Je komt er vrij snel achter waarom deze auto's goedkoper zijn dan de premium modelletjes. Overigens is er één oplossing voor alle vreemde geluidjes: volgas gaan. Zodra het motortje tot leven komt bij 5500 rpm hoor je alleen het blok nog
5500 rpm houdt mijn Volvo het al bijna voor gezien.... Maar die hoor je dan vanaf stationair al goed!
Ik hoor het al wel, Renault is geen auto voor @Rossi46 Mocht in zijn Leon mijn been nog niet eens tegen zijn deurpaneel houden want dat kraakte ook
Kom net terug van een dagje racen op Zandvoort. Holy shit wat is dat zet zeg! In plaats van XBW kart uitje moeten we dit gaan doen. Helaas wel prijzig en heb niet meer dan 15 rondjes gereden maar had het niet willen missen. Startte met een 911 (geen idee welke, stond wel GT3 op de vleugel maar was het natuurlijk niet), daar kan echt iedereen mee rijden. Ging wel als een raket, helaas was het een automaat. Daarna met een Gallardo, dat is echt gekkenwerk. Volgas of vol in de ankers, er is gewoon geen tussenweg. Dit was de enige bak waarvan ik dacht dat ik hem niet helemaal onder controle had, vooral bij het remmen. Toen sessie met McLaren 570 (volgens mij) en een Mercedes AMG GT, wilde graag in de McLaren maar die waren al "gereserveerd". Die AMG GT, wat een bak is dat zeg. Wat kan dat ding kneiterhard en het kost gewoon geen moeite. Taxi on steroïde. Toen kwam misschien wel het vetste, meerijden met een coureur in een Clio Cup Car. Dat gaat echt bizar hard. Alleen maar Porsche en Ferrari's ingehaald, stuiterend over de curbs, niet normaal. Die coureurs kennen het circuit zo goed, rijdt er een "amateur" in een Porsche, ze weten precies welke curb ze moeten pakken. Binnenkant Arie luyendijk bocht, volgas een 911 voorbij en dan bizar snel de pits in duiken. Sloten af met een open wheel, denk een soort formule 3. Is wel een lastig bakje waardoor de mensen voor me niet erg hard gingen. Dat was wel jammer. Voelde een beetje als karten, zonder het glijden natuurlijk, maar dan mach 10. Echt een aanrader!! M'n hart gaat nog steeds te keer
Klinkt als een goed uitje, als we die ver van te voren plannen moet dat financieel toch wel haalbaar zijn voor de mensen die dat willen?
Ik heb al 2x zo'n Bleekemolens race experience gedaan, en om eerlijk te zijn vond ik het circuit rijden saaier dan de lunch... Je gaat achter zo'n gozer aan die er absoluut niet voor gaat. Daardoor voelt het meer als cruizen dan als racen. De limiet van de auto kun je niet beproeven, want dan hang je gelijk in je voorganger. Het karten en de slalomproef (in een afgetrapte Swift tegen een van je matties) vond ik persoonlijk veel leuker dan laidback op de cruise control in zo'n supercar. Sorry voor het cynisme
Haha, je denkt dat iemand je voor een paar honderd euro je de grenzen van een Supercar van 100k+ laat opzoeken? Dat je nog een tweede keer bent gegaan...
Ja ik weet eigenlijk ook niet hoe ik daar een 2de keer ben beland... 1x een actie en 1x een vriend die het van z'n chick cadeau had gekregen en graag iemand mee wou hebben volgens mij haha. Al maakte dat slalommen een hoop goed hoor! Maar voor een paar honderd euro is met z'n alle naar de Nurburgring en daar een wagentje huren bij RSR leuker denk ik
Zelf ook 1x die experience gehad. Naast die Clio-dude zitten was verreweg het gaafst. Die swift in de toerenbegrenzer over dat slalombaantje gooien was ook wel gaaf. Vond vooral de F430 en Porsche slaapverwekkend.
Ohja en die 'ideale lijn' van die dude waar je achteraan moest rijden sloeg he-le-maal nergens op. Zelden iemand zo mongolisch door de Tarzanbocht zien gaan
Ach, ik denk dat ze bewust al die 'aspirant-coureurs' niet volgas laten gaan. Kon mij er ook mateloos aan ergeren dat ik niet aan dat knopje op het stuur van de Ferrari kon zitten. ik wilde dat gekke ding in race stand hebben. Toen ik vroeg om een waterpomp-tang werden ze toch een beetje nerveus.
Haha Volgens mij ben jij er echt met valse verwachtingen heen gegaan. Je mag ook daarna met je eigen auto, onverzekerd, over het circuit racen. Waarom heb je dat dan niet gedaan?
Nee maar ook al is de snelheid laag, dan hoef je toch niet stoer te doen dat hun weten hoe je daar moet rijden en vervolgens zo de Tarzan aansnijden: En de eerste keer was ik niet mijn eigen wagen. De 2de keer hadden we een goedkoper pakket die wat eerder klaar was, en ik had geen zin om 2 of 3 uur te wachten voor een paar rondjes Zandvoort toen. Ik was kort daarvoor ook al over de 'Ring geweest (als ik geweten had dat m'n Corsa gejat zou worden had ik hem finaal afgetrapt daar, maarja... achteraf hè haha)