PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik moet ook afzeggen.
    Reserve rijder kan warm draaien.

2. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja precies, dat wordt daar ook gezegd... mja sommige zijn daar blijkbaar niet van gediend.. lol. Tja dan maar forza opstarten of zo.. :+

B Tender vindt dit leuk.
  3. sv3nnie

sv3nnie Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Hmm nog een beetje nasleep van vorig weekend. Hopelijk kan ik er de tweede race wel bij zijn. Eerste gaat heel lastig worden gok ik :mad:

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

4. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Wat een kutupdate. Dat schakelen is echt mega vervelend. Liever shiftlock dan dit getreuzel...

Ik was overigens wéér mijn stuur instellingen kwijt. FF en knoppenindeling stonden weer uit het niets op default :mad:

5. GoldPwnageNL

GoldPwnageNL Always go for gold!

Leuk Bevonden:
    383
  6. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Vandaag heb ik nog meer harde arbeid gehad.

Veel plezier mannen!

Racerblade01, ColdzeroNL, Jimmy J. en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Wat een kut auto!!! Totaal geen gevoel in het rijden

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

GoldPwnageNL vindt dit leuk.
  8. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Uitslag race 1:

Uitslag race 2:

Rossi46, B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  9. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Helaas niet zo'n lekker avondje gehad. In allebei de races buiten mijn schuld om in bocht 1 al schade. En in race 1 een stomme fout gemaakt door @Beltoni van achter aan te tikken waardoor we er allebei af gingen. Later nog een harde klapper gemaakt dankzij een vervelend gelegen kerbstonetje. Had een racepace van hoge 45'ers in de hand en had graag met Tender en Racer voor de kop gevochten, maar dat kwam er echt totaal niet uit.

Excuses aan Beltoon en @Kimi NL vanavond. Helaas niet de races waar ik het meest trots op was :x

Brno ligt er verder wel erg lekker bij in pCars 2. Dat gaat ongetwijfeld close worden over 3 weken.

loyallronin, B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  10. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117

@Jimmy J. Kan je mij uitleggen wat ik hier anders kan doen? Volgens jou remde ik midden in de bocht. Had ik dan de nummer 2 eraf moeten tikken zodat jij op kwalificatie snelheid door de bocht kan terwijl de race net is begonnen.

Ik val terug naar P13, vecht me weer terug om vervolgens weer door Jimmy van de baan afgetikt te worden. Doordat iemand vooraan wat langzamer gaat op een tactisch slecht punt ontstaat zo'n situatie maar als je jezelf niet in een goede positie zet geeft dat geen vrijbrief om zomaar een achterkant weg te tikken.

Weer terug gevallen naar P13, gelukkig zonder grote schade. Uiteindelijk beland ik tegen het einde van de race weer achter Jimmy. Hij heeft een slechte exit, kiest duidelijk een kant van de baan en probeert me vervolgens nog even van de baan te drukken. Ik was duidelijk sneller dus laat mijn auto gewoon staat, met natuurlijk een grote kans om van de baan afgetikt te worden. Gelukkig neemt karma het over en vliegt Jimmy van de baan terwijl hij mij maar op een haar mist.

Je kan wel roepen dat je in je eentje 45ers kan rijden maar als je dat niet kan zonder schade aan te richten in een race ben je wat mij betreft gewoon een bijzonder matige coureur.

Laatst bewerkt: 16 okt 2017
    B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  11. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Dat waren een stuk leukere races dan vorige week!

Race 1: In ronde één vooral veel chaos vermijden en dan vanaf P3 naar P3 coasten met constante 1.48ers (niet heel spannend)
    Race 2: In ronde één vooral veel chaos vermijden en dan vanaf P5 naar P4 proberen te komen. Hele race binnen 1 seconde van Tender gezeten, maar doordat we beide wat schade hadden ging het inlopen op Jeepee/Dex/Jimmy iets langzamer als verwacht. In de laatste 7 minuten was het een goed treintje binnen 2 seconden van elkaar.

Heerlijk geraced in Race 2, zonde van het einde toen ik Jeepee/Dex/Jimmy 2x toe raakte. 1e keer was naar mijn mening niet mijn fout, 2e keer wel. Maar we hebben het gelukkig heel gehouden en eerlijk tot de streep.

Dave 130R en B Tender vinden dit leuk.
  12. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    @Beltoni @Jimmy J.

Ik ga me er niet te veel mee bemoeien maar filmpje 1 leek mij idd onnodig maar filmpje 2 is in mijn optiek gewoon een racing incident.

Racerblade01 vindt dit leuk.
  13. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ter kennisgeving, ik kom later terug op situatie tussen @Beltoni en @Jimmy J.
    Beltoon heeft z'n zegje gedaan, ik wacht op de reactie van Jimmy. Aan de hand daarvan onderneem ik actie.

loyallronin vindt dit leuk.
  14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ook mijn visie. Hier laat ik het verder bij voor wat betreft Jimmy/Beltoon.

Lekker geraced gisteren! Door allerlei omstandigheden kwam m'n pace er in practice en kwalificatie niet helemaal uit, maar race één heb ik Racerblade op gepaste afstand redelijk kunnen blijven schaduwen. Lag in het begin zelfs nog eventjes eerste maar werd ook al weer snel verschalkt. Uit de problemen gebleven en op die manier een mooie P2 binnengeharkt.

Heat 2 in rondje 1 helaas niet uit de problemen gebleven, toen er opeens dwars voor me een auto op de baan verscheen. Lag daardoor nagenoeg achteraan, en met 8 voor-damage en anderhalve seconde per ronde op m'n pace inleverend vreesde ik voor een gevecht in de achterhoede. Mijn 'geluk' (als je daarvan mag spreken) was dat er heel veel auto's niet ongeschonden uit de race kwamen, waardoor ik langzaam op mensen in wist te lopen, met @Kimi NL de hele race in m'n kielzog. Tof gevecht gehad met @GoldPwnageNL en in de slotfase ook met @Jimmy J. , waar ik met een wat brutale move (heel korte binnen-lijn in de laatste bocht) waar ik wel blij mee was wist te verslaan. Af weten te sluiten op P3, had ik na ronde 1 niet meer verwacht!

Laatst bewerkt: 16 okt 2017
  15. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Met "onhandig" doe je de situatie wel tekort. Vooral omdat Jimmy daarna riep: ja je ging niet hard genoeg. Op de beelden is duidelijk te zien dat ik gewoon het tempo van mijn voorgangers rijd.

Met je 2e opmerking ben ik het natuurlijk ook niet eens. Dit is gewoon iemand zijn achterkant weg tikken. We hebben een spotter en pijltjes om aan te geven wie er voor, achter, links of rechts rijdt. Ik rijdt een stuk voor hem en hij had in zijn spiegel kunnen zien dat ik er aankwam. Het enige wat ik had kunnen doen was minder ruimte geven zodat de beuk minder hard was.

De 2e situatie is natuurlijk een stuk lastiger te voorkomen dan het divebomben in de eerste ronde maar ik zou dit eerder onkunde noemen dan een race incident.

16. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dave scrhijft 'onnodig', niet 'onhandig'. En was ook zeker onnodig. Jij moest je snelheid daar overduidelijk op Racerblade aanpassen, die zijn snelheid weer op mijn (verdedigende) lijn aanpast en (geheel terecht in zo'n openingsfase) wat marge inbouwt. Dan kun je simpelweg niet met kwalificatie-pace door die bocht heen vanaf P4.

17. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Denk dat ik dat was. Ik werd in bocht 1 na de start in de flank geram waardoor er iets niet helemaal lekker zat en ik volledig de controle kwijt raakte in bocht 2 en midden op de baan terecht kwam.

18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Spijtig :'-(. Ik vond de openingsfase sowieso erg rommelig, dat kunnen wij beter met zijn allen!!
    Heeft iemand heat 2 kunnen opslaan? Ik zou graag terugzien hoe de eerste bochten er aan toegingen.

19. Jimmy J.

Jimmy J. Active Member

Leuk Bevonden:
    3.740
    Incident 1:
    100% mijn fout. Kan er lang of kort over lullen, maar het was een simpele inschattingsfout van mij kant. Tijdens de race voelde het alsof jij en Racer daar erg 'at ease' doorheen gingen, maar dat maakt het niet minder mijn fout.

Incident 2:
    Het is jammer dat je geen onboard view van mij in de replay had. Ik reed daar erg voorzichting en wou vooral geen melee veroorzaken omdat ik wist dat het met die langzame auto dringen ging worden (je ziet me meerdere tikken op de rem geven, daar waar het normaal alleen liften is). Toen ik mezelf naar links liet rollen om er voorbij te gaan kwam jij erg 'out of the blue' in mijn beeld. Ik kon niet meer 'meer rechts' sturen om een tik te vermijden. In 3rd person had ik dit misschien kunnen voorkomen, maar onboard had ik het overzicht hier niet. En als je het over tactisch inzicht hebt had je zelf hier ook wel wat minder de apex op kunnen zoeken omdat je had kunnen verwachten dat het tussen jou, mij en die blauw/groene auto 3-dik ging worden.

Incident 3:
    Dit is wat mij betreft niet eens een incident want niemand raakt elkaar, alleen van deze zin word ik boos: "en probeert me vervolgens nog even van de baan te drukken", hiermee suggererende dat ook #1 en #2 opzet waren. Je ziet duidelijk dat op het moment dat ik wél doorheb dat je al naast me zit (op het moment van afknijpen dacht ik dat je nog achter me zat) ik extreem veel ruimte voor je laat. Zoveel dat ik zelf op die nare kerb terecht kom en eraf stuiter.

Overigens was er ook nog een Incident #4 tussen ons, maar die heb je weggelaten. Bij de exit van bocht 1 kwam jij helemaal naar buiten toe en drukte mij van de baan daar met damage op mijn voorkant tot gevolg. Nou kan ik wel roepen dat het opzet was en dat je een bijzonder matige coureur bent, maar ik snap ook wel dat je onboard rijdt en mij daar moeilijk tot niet had kunnen zien.

Verder vind ik je beschuldigingen nogal kinderachtig. Mij de schuld geven is 1 ding (en volkomen terecht). Zeggen dat het opzet was en dat ik niet met andere op de baan kan rijden is een 2de (in al mijn cupraces is dit de 1ste keer dat ik direct bij een 'groot' incident betrokken ben. Ik geloof dat jouw teller al wat hoger staat).

20. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    En nu is het klaar. Vecht de rest maar uit via PM.

Voor het einde van de dag kom ik met een oordeel.

Racerblade01, loyallronin en B Tender vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina