Ik had het er vrijdag al even over, maar hier ook de foto's van mijn nieuwe daily.
Een E46 318CI automaat uit 2002. Helemaal origineel en overcompleet met alle boekjes, stempels en slechts 84dkm op de teller.
Totaal geen strepentrekker en niet de hot-hatch die ik voor ogen had als daily, maar tijdloos design, comfort en de kloppende/sluitende administratie alsmede het smetteloze uiterlijk/interieur (op de vloermatten na, die zijn besteld) en 2 kleine krasjes op de middenconsole (die bestel ik binnenkort) waren de beweegredenen om toch voor youngtimer te gaan ipv een modernere hothatch.
Ik heb voor aanschaf ook nog even met een handbak 318i gereden, maar die vond ik niets "sportiever" als de automaat. Dus toen voor comfort/gemak gekozen over sportief.
Reden dat ik niet voor de 6 cilinders heb gekozen is vanwege het verbruik en de scheurende sub-frames. Plus zijn daar bijna geen nette exemplaren voor een eerlijke prijs meer van te koop met de opties die ik er perse op wilde hebben. Deze haalt gewoon netjes 1 op 12 terwijl je met 6 cilinder gauw richting 1 op 9 gaat. Met 110km per dag is dat een best verschil.
Plus zal deze over 50.000km nog steeds een erg lage km-stand hebben in vergelijking met de rest en zal dus de afschrijving minimaliseren. Diesel/LPG was een no-go voor mij, die hebben allemaal al teveel km's gelopen.
Klik om te vergroten...