Goede, vermakelijke episode. Opbouw naar actie en daarna de eerste slag. Nieuw personage, die weggejaagd wordt door Rick, lijkt te zijn geïntroduceerd. Negan weer ouderwets Negan als hij uiteindelijk Gabriel te pakken krijgt na een domme actie van hem om die baardmans van Hilltop te redden. Hilltop gast gaat weg met de gepantserde auto van Gabriel. Beetje voorspelbaar, dus vermoedt dat we dit seizoen nog wel meer gebruikelijke voorspelbare zaken gaan krijgen zoals in eerdere seizoenen.
De toon is in elk geval gezet en op basis van deze episode denk ik dat we wel een stuk minder saaie karakterontwikkeling krijgen. Ook de droom van Rick na de oorlog met Negan komt in beeld. Ook Carol en Daryll hebben elkaar weer echt gevonden. Paar leuke quotes van The King, elk belangrijk personage dat nog erg in dubio is. Gaat denk ik wel een goed seizoen worden.
Eerst volgende waar je echt naar uit kunt kijken om te weten of het zo blijft zou episode 8 moeten zijn, wanneer de mid season finale is. Enige minpunt tot nu toe vind ik de buik van Maggie. Of ze heeft een miskraam gehad, of ze zijn gewoon nog niet ver genoeg in de tijd om iets van haar zwangerschap te kunnen zien.
Cijfer episode: 8/10