1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS GT4 - Porsche Cayman Cup | #1

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Kimi NL, 2 okt 2017.

  1. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Oreca 3
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Open klasse is ruk, werkt gewoon niet. Zag je ook destijds met de GT3 klasse. De V12 Vantage bleek de snelste te zijn en die won dus alles.

    Het GT3 vs GTE idee van Kimi vind ik een erg leuke. Zit je alleen weer met de vraag waar je de lijn trekt :)
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    En als we nou random auto's toewijzen elke week? Dan kan 1 auto wel de beste zijn maar als je die niet elke keer hebt maakt het nog niet uit. Of de 1e krijgt de wagen van de laatste etc. Elke week dezelfde auto vind ik na 3-4 keer ook minder leuk worden.
     
    Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Wacky Wednesday Cup was perfect toen wat mij betreft: 1 cup, 3 auto's.
     
  5. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Daarom lijkt mij een "Stock-car" kampioenschap ook gaaf met circuits en ovals.
    Op een Oval komt iedereen uit de voeten. Dan gaat uiteraard wel tuning aan en de bandenslijtage omhoog om strategieën etc in de hand te spelen. En op een straten circuit is zo'n auto bij voorbaat al niet geschikt waardoor je ook een interessante mix van resultaten krijgt.

    Vind ik niet eens heel gek.
    Overigens vind ik een "band met de auto" opbouwen over meerdere races wel erg leuk. Het snel doorwisselen van auto's vind ik een beetje afdoen aan de immersie en beleving. Niet dat ik het niet wil hoor, maar een enkele race met 1 auto vind ik voor de zondag wat karig.

    Moet je wel de kanttekening maken dat alle doorgaans snelle jongens ook in de V12 Vantage reden. Dus dat gaat niet helemaal op.

    De lijn is heel simpel te maken, kijk het kampioenschap resultaat van de PCC (als ik hem af heb) en haal de uitschieters eruit.
    Dan kun je wel een goede afweging maken welke mannen bij de snelste horen en wie bij de iets minder snelle mannen.

    Nadeel is alleen dat je een 50% van je potentiële gevechten kwijt bent in je race en je bij een race zoals afgelopen week, maar 5 anderen hebt om tegen te racen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Het idee is dan toch juist dat het aantal gevechten verdubbeld wordt? Omdat de snelle jongens in de langzamere auto's zich dan wellicht mengen met de iets langzamere jongens in de snellere auto's.

    Overigens reed ik in die GT3 cup toen in een M3 en het was toen erg baan-afhankelijk of ik mee kon met de Aston's. Als de rechte stukken te lang waren dan was er voor mij geen beginnen aan, op de bochtigere circuits kon ik aardig blijven plakken.
     
  7. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Het is maar hoe je het ziet. Ik weet niet hoever de GTE en GT3 auto's uit elkaar liggen qua pace.
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    My 2 cents: Van het bovenstaande trekt alleen de Ford Stock Car mij niet, lomp en zwaar geval met (zo is mijn beeld, moet bekennen dat ik er niet op een niet-oval mee heb gereden) de draaicirkel van een olietanker. Rest klinkt interessant!
    2 girls 3 cars, 1 cup
     
  9. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Je kunt het uitzieken ok gebruiken om een nieuwe headseat uit te kiezen. Of heb je die inmiddels al? :D
     
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Da's waar inderdaad.

    Jij reed niet in de V12 Vantage toch? :D

    Of er komen juist hele andere gevechten tot stand welke er normaliter niet zijn. Het is maar hoe je het bekijkt. Dit moet wel eerst een keer getest worden.
     
  11. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Dan kunnen we 4 vliegen in 1 klap slaan voor de volgende cup:

    Vlieg #1 - 1 Cup, 3 auto's, 6 banen
    Vlieg #2 - Ferrari 458 GTE vs Ferrari 458 GT3
    Vlieg #3 - Stock Car, 1 race op oval, 1 race op een stratencircuit
    Vlieg #4 - Nog een extra auto waar we ook mee kunnen testen/racen.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Ik ga in eerste instantie voor de Stock car:
    3 ovals en 2 circuits (SANOMA EN WGLEN). Die laatste zijn inderdaad “uitdagend” met deze auto’s en ook nog zonder remlichten, maar na een beetje oefenen zeker te doen. Voor de ovals pleit ik voor een 60 (?) minutenrace, met sprintraces (iets lagere puntentelling dan de eindoverwinning) op 20 en 40 minuten met direct daarna verplichte caution (evt. via een pitstop). Heb je 3 races in 1 en kan de raceleider even de standen noteren

    Op plaats 2 voor mij de V8SC altijd erg leuk! BATHURST!!

    M.b.t verschillende auto’s per cup, vind ik wel leuk. GT4 of GT3. Er is inderdaad altijd een snellere auto, maar dat kan per baan verschillen.
    En als je de keuze vrij laat kan ieder kiezen wat ie wil. Als achteraf blijkt een verkeerde keuze eigen schuld. Verder zou je ook de puntentelling per circuit (bv progressief per week) kunnen aanpassen om het tot het einde spannend te houden.

    Laguna was voor mij een ramp. Is sowieso al niet mijn baantje. In ronde 3 kwam Cold achterop daardoor had ik veel schade aan motor en aero. Eigenwijs tocht doorgereden tot mijn pitstopwindow. Alles weer spic en span, alleen werd de aero tijdens mijn pitstop niet gerepareerd, had dit per ongeluk uitgezet…, grrrr. Daarna van achteraan alleen nog Cold en Hills kunnen inhalen.
    Wellicht is het wel handig dat mensen tijdens de race niet naar iedereen gaan lopen uitkramen dat men de banden niet hoeft te wisselen, zodat iedereen dat nog ff snel aanpast. Aan de ene kant wel zo collegiaal, maar voor mij dan weer niet. Anders had ik misschien nog wat dichterop anderen kunnen komen als die ook wat langer in de pit hadden moeten wachten. M.a.w. houdt je strategie in de race voor je.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2017
    Kimi NL vindt dit leuk.
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb ik nog niet, weet ook niet of die er gaat komen. Mijn vriendin vindt het wel plezant dat ik enigszins aanspreekbaar ben, aangezien ik de tv in de woonkamer claim tijdens het racen.
     
  14. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Boooeeeee!!

    Na het racen ben je weer aanspreekbaar :D
     
  15. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Praat jij dan ook zo lief tegen jouw vriendin als Stijn tegen de zijne?

    "Schatje, zou je alsjeblieft de afstandsbediening eens willen geven zonder een knop aan te raken?"
     
    B Tender, Beltoni, Jimmy J. en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    "Ik ben bijna klaar popje, nog heel eventjes, echt waar liefje..."
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  17. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    99% met je eens, met uitzondering van het gedeelte dat Laguna voor mij niet echt een ramp was. (+ Watkins Glen is een kutbaan)
    Wat betreft de strategie, dat vond ik inderdaad wel jammer. Want dat was namelijk de reden dat ik niet vermeld had dat je meer als 100 L nodig had te finishen.

    Overigens was het "Niet banden wisselen" niet helemaal juist, met verse banden ben je wel sneller.
    Daarom gaat de volgende cup ook op Bandenslijtage 2x. Ik vind het gewoon allemaal te makkelijk nu.
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Is heel erg auto-afhankelijk. 't Is dat de Porsche niet sneller is op Softs, maar die dingen zijn na 5 ronden weg. Er zullen ongetwijfeld auto's zijn waarop dit beter in balans is.

    In Brno had ik meer last van de slijtage dan op Laguna trouwens
     
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Stock Car voel ik zelf niet zoveel voor. Na de Porsche heb ik wel zin in een auto die lekker rijdt.

    Haha dat was echt hilarisch :D
     
    B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  20. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik heb nog nooit met de Stockcar op een circuit gereden. Lijkt mij wel gaaf.
     

Deel Deze Pagina