Helaas gebeurt dat wel, genoeg man in de doelgroep 10-18 die zich blauw koopt aan FIFA pakjes, GTA V Online onderbroeken, en zeker ook aan Battlefront dingetjes en andere microstransacties. Dus sterven zal het zeker niet, ik denk eerder dat het alleen maar erger zal worden.
Doom? Titanfall 2? Dat zijn, afgezien van een prima SP, ook MP games pur sang. Het niet kopen van een game gaat echt niet helpen. Als je Call of Duty als voorbeeld neemt word er al jaren met de consument gedold m.b.t micro-transactions. Betalen om er mooi uit te zien of een EPIC variant van een wapen kopen die je een "voordeel" geeft. Er zijn maar ZAT mensen die hier gebruik van maken en ook maar zat verhalen te vinden van jongetjes/meisjes die papa's creditcard gebruiken om even 3000 dollar/euro uit te gaan geven. Het helpt ook niet mee dat de voorbeelden van deze mensen een stel grote YouTubers zijn jammer genoeg. Die geven bakken met geld uit (worden gesponsord) en jutten hun volgers op. Dat zijn er vaak miljoenen. You do the math. FIFA, COD, GTA ... noem maar op. Dan kunnen we hier gaan roepen om een "boycot" ... maar dat gaat echt never nooit niet gebeuren.
Je haalt nu het feit dat jij geen single player spellen speelt door elkaar met er worden nauwelijks nog single player spellen gemaakt. Gelukkig is dit als behalve waar.
Voor elke 1000 spelers die niets kopen hebben ze maar 1 'whale' nodig. Daar komt het wel min of meer op neer. En ik ga niet hypocriet doen, ik heb ook geld uitgegeven aan wat Overwatch loot boxes b.v.
Valt wat van te zeggen maar vind genoemde games nou niet echt stand-out games m.b.t singleplayer? Gelukkig worden ze nog gemaakt maar Battlefront is echt geen singeplayer game. Leuk dat het er bij zit ... maar als je de SP eenmaal doorgelopen bent ben (althans, ik) je er wel klaar mee. Datzelfde geld voor COD, Battlefield etc. Het is leuk om te spelen, ja. Maar het multiplayer gedeelte zorgt toch voor de replay value. Zeg nergens dat er geen SP games meer gemaakt worden btw ... ik vind singleplayer alleen steeds meer een beetje overkomen als "bijzaak". Vandaar dat het multiplayer gedeelte van veel games ook aangekleed voelt met alle toeters en bellen (lees, micro-DLC).
hehe true. Maar Overwatch is eigenlijk wel een goed voorbeeld, want daar is veel minder commentaar op. Want het zijn maar 'cosmetics'. Ja dat klopt, maar wel time-gated cosmetics waardoor voor veel mensen de drang om geld uit te geven nog groter is. Want anders mis je misschien wel de kans om het te unlocken.
Idd. Kwaliteit gaat niet omhoog. Er wordt alleen maar artificiele padding toegepast. Dit zorgt uiteindelijk juist voor *devaluatie* vd content. Lootboxen heb ik persoonlijk nog iets meer moeite mee, omdat het een gok element in zich heeft. Vooral wanneer je er geld aan kunt uitgeven reist de vraag of dit niet aan banden moet worden gelegd. De regulering rond casino's is immers ook behoorlijk. Het is echt schokkend hoe de gaming wereld consequent onderschat wordt.
Excuus wat gebruikt wordt ivm gokken is dat je met een lootbox altijd wel wat krijgt. Wat mij betreft een vage 'excuus' regel.
Je betaald 60 euro voor een game en nog eens 50 euro voor een Season Pass. Dat is 110 euro. Daarbij kan je voor 10, 20, 50 en 99 (want klinkt minder dan 100, dus goedkoop) aan ingame currency kopen. Resultaat? Je hebt niet het gewenste item. Je kijkt naar je rekening, kan nog makelijk 4x 100 vanaf. Resultaat? Nog steeds niets. Ondertussen ben je al 600 euro verder voor één game. Het is het gokken wat mensen er toe zet om geld uit te blijven geven. Maatje van me deed het met FIFA Ultimate Team. Die heeft er honderden euro's doorheen gejaagd omdat hij perse die speler wou hebben. Resultaat? 4-0 op z'n ballen krijgen van mij en een joystick in zijn TV
Nou speel ik geen Fifa, maar ik zie dit wel vaker met games. Het zijn niet de goede spelers die extra uitgeven in een pay to win situatie (die unlocken het vanzelf wel). Het zijn vaak de wat mindere spelers, dus in dat geval zal het ook in Battlefront 2 wat minder impact hebben
Haha, StarCraft 2: Wings of Liberty is nu volledig gratis te spelen. Lekkere steek van Blizzard naar o.a. EA op Twitter:
Unlocking Everything in Battlefront II Requires 4,528 hours or $2100 Veel succes voor de mensen die er geen extra geld aan uit willen geven. Maar serieus, dit is toch gewoon dikke onzin. In een aaa game van 60 euro... Mensen die er wel geld aan uitgeven hebben maanden een voordeel op mensen die geen extra geld er aan uit willen geven in een multiplayer game... Erg benieuwd naar die AMA vandaag op reddit en wat daaruit gaat komen. http://www.swtorstrategies.com/2017...-or-2100-to-unlock-all-base-game-content.html
Ja zelfs dan, want de ratio waarop je credits krijgt is waardeloos en het zijn de ergste loot boxes die ik ooit gezien heb. Voor 40 euro heb je 22 lootboxes en je kan tussen de 3 en 5 cards krijgen. Gisteren AJ op Twitch gekeken waarin die zooi werd getest en hij kwam ook al op 300 euro uit om alleen al groen/blauwe kaarten voor je trooper classes. Ik weet wel betere manieren om mijn geld uit te geven EA en hoop overigens voor de hele gamewereld dat de druk op star wars ervoor zorgt dat deze praktijken niet de norm gaan worden. Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Dit staat bij zn berekening: This estimate ignores the time required to get all cards to level 3, the time required to unlock all heroes, and daily crates. Hier het hele stuk ; Just a heads up. With the system implemented in Star Wars: Battlefront 2, it will take you quite a big wallet, or tons of free gaming time on your hand, to unlock the whole game. Here is the break down: Notes I’m assuming that all cards are already possessed, are at level 3, and that the player has 0 credits and crafting parts left over. I’m also assuming that all one time rewards (challenges and level rewards) were used while getting the cards to level 3, so they are not factored in. Cards from loot crates are assumed to be level 1 55% of the time, level 2 40% of the time, and level 3 5% of the time. Duplicate credit values are assumed to be 200 for a level 1, 400 for a level 2, and 600 for a level 3, this makes the average card level 1.5 and makes the average duplicate worth 300 credits. Loot crates are assumed to provide an average of 2 cards. Crafting parts are assumed to average 50. This makes the value of a crate (once you have every card in the game) worth 600 credits and 50 crafting parts. The credits are accounted for by reducing the cost of hero crates from 2,200 to 1,600. The cost of upgrading a level 3 card to a level 4 card is 480 crafting parts. Only hero crates are bought because they are the cheapest source of crafting parts. Players earn credits at a rate of 1,100 credits per hour. Loot crates required are rounded up. All totals for gameplay hours are rounded to the nearest whole number. This estimate ignores the time required to get all cards to level 3, the time required to unlock all heroes, and daily crates. Troopers There are 17 cards for each of the 4 base troopers. This totals 68 cards and will require 32,640 crafting parts. This will require opening 653 loot crates which will require 950 hours of gameplay (238 hours for a single base trooper class). Enforcers The enforcer class type has 5 cards. Upgrading these requires 2,400 crafting parts. This will require opening 48 loot crates which will require 70 hours of gameplay. Aerial The aerial class type has 5 cards. Upgrading these requires 2,400 crafting parts. This will require opening 48 loot crates which will require 70 hours of gameplay. Armor The armor class type has 6 cards. Upgrading these will require 2,880 crafting parts. This will require opening 58 loot crates which will require 84 hours of gameplay. Speeder The speeder class 6 cards. Upgrading these will require 2,880 crafting parts. This will require opening 58 loot crates which will require 84 hours of gameplay. Starfighters Each of the three starfighter classes has 9 cards. This totals 27 cards which requires 12,960 crafting parts. This will require opening 260 loot crates which will require 378 hours of gameplay (126 hours for a single starfighter class). Heroes There are 14 infantry heroes with 9 cards and 9 starfighter heroes with 9 cards. This totals 207 cards. Upgrading these will require 99,360 crafting parts. This will require opening 1,988 loot crates and will require 2,892 hours of gameplay (126 hours for a single hero). Grand Total There is a grand total of 324 cards. Upgrading these will require a total of 155,520 crafting parts. This requires opening a grand total of 3,111 loot crates which will require 4,528 hours of gameplay. Final cost in crystals The 600 credits received from a hero crate is worth 27% the cost of a hero crate. This is equivalent to 30 crystals. To account for this, I reduced the cost of a hero crate from 110 crystals to 80 crystals. 12,000 crystals can be bought for $100. Opening the required 3,111 loot crates requires 248,880 crystals. If you only purchase $100 crystal packs, this will cost $2,100.
@bulletproof010 ... @Maddmonkey ... Waarom halen ze constant het moet betalen aan? Je kan toch ook gewoon spelen? Of is dit echt nodig? Want anders #flippingtables