De enige manier om dit af te straffen is "to vote with your wallet". Koop die game niet, koop die crates niet en cancel je pre orders. EA en Dice moeten maar lekker op de blaren zitten.
Wat er nu met BF2 gebeurd is natuurlijk wel de ergste vorm van P2W ;-) Call of Duty : Advanced Warfare had hetzelfde model. Items in Supply Drops werden gepromote als enkel "cosmetic" items. Dat was dus niet enkel cosmetisch. Maargoed, hier ging het om wapens en "rigs" (of weet ik veel hoe die zooi genoemd is) waardoor je een minimaal voordeel had t.o.v de standaard gear. In dit geval heb ik wel vertrouwen in DICE. @CrazY Ja, maar dan help je een franchise om zeep die potentie heeft. Maar ... ja, helaas is dit de enige echte degelijke oplossingen tegen dit soort praktijken.
Voor de duidelijkheid: de serie Battlefront hoeft van mij niet op zijn gat te gaan. Gameplay lijkt prima en graphics/geluid zijn indrukwekkend. Het zijn vooral de lootbox ontwikkelingen daaromheen (en die zie je zelfs in SP games terug zoals Shadow of War) waar ik een beetje moe van word. Ik, en heel veel andere gamers, hebben nooit om die rommel gevraagd en toch wordt het ons steeds meer opgedrongen. Dit is niet de weg waarin ik de gaming wereld wil zien ontwikkelen.
Gaat nou de community de schuld krijgen van het omzeep helpen van een franchise? Leg die schuld lekker bij de uitgever / developer neer.. Die komen toch met die onzin?
Oneens. Nu moeten de gasten van DICE ff lijden, maar als er niks gebeurt wordt dit de norm en zijn alle gameontwikkelaars slaven van het systeem! REVOLT!
Voor iets waar ze, waarschijnlijk, niets aan kunnen doen. Verder is het inderdaad wel zo dat ze nu op de blaren moeten zitten ja.
Het management (EA) reageert toch niet tijdens de AMA? Dit zijn (dacht ik) mensen die aan de game gewerkt hebben en niet over deze beslissingen gaan.
Klopt, het was DICE die het gesprek aanging in de Reddit AMA. http://www.eurogamer.net/articles/2...und-star-wars-battlefront-2-in-its-reddit-ama
Als EA de AMA zou doen zou je een "EA has responded to this question. Pay $1,99 to unlock the answer" krijgen. Gaat ook niet werken natuurlijk.
De executive producer van DICE is pas enkele maanden geleden bij het bedrijf gekomen. Dat is die gozer die aan de f2p game Paladins had gewerkt. Was gelijk ook degene met de meest vage en onzinnige antwoorden
Fuckit, toch maar gekocht. Game zou prachtig moeten zijn op grafisch gebied en daar ben ik dan wel weer erg benieuwd naar
Wat voor oplossing zouden jullie hier eigenlijk het liefst zien voor deze game en zn problemen?? Aangezien ze dus niet de spelers willen splitsen dmv dlc/seasonpass en cosmetics schijnbaar lastig zijn met licenses en gezeik van lucas/disney. Ik snap dat ze er uiteindelijk er geld mee moeten verdienen, maar ben benieuwd wat de mensen hier een eerlijke oplossing zouden vinden voor dit probleem.
Naja, we weten nu in elk geval wie we op XBW de schuld kunnen geven als over een jaar alle triple A games dit soort shit hebben Sent from my MI 5s using Tapatalk
Ze hebben toch een planeet gemaakt? Pilipo? Althans, kan me niet herinneren dat deze planeet eerder is getoond in een Star Wars game. Sullust uit BF1 is ook door het EA DICE team vormgegeven. Daar was ook nog geen materiaal van. Hetgeen wat ik ze het liefst zie doen is het hele P2W systeem eruit halen. Hero's en Star Cards verdienen d.m.v objectives in het spel of gewoon voor "grinden". Laat mensen maar geld uitgeven aan cosmetische items waarmee je geen voordeel hebt. Of gebruik het systeem uit 1 waar je bepaalde dingen kan oppakken zoals Hero's. Dat werkte prima. Vooralsnog denk ik niet dat er grote veranderingen plaats gaan vinden zolang het Pay2Win in de game blijft zitten.