Lootboxes met alleen cosmetische items. We hebben het verdomme over SW, daar kun je een shitload aan skins en dergelijke voor verzinnen en mensen zouden het nog kopen ook. Het werkt ook bij andere games dus waarom hier niet.
Alternatief Darth-Vader kostuum!? Sith Lord Yoda!? Dark Side Luke Skywalker!? Zombie Han Solo!? FUCKING. PROFIT.
Kom zeg, er zijn genoeg characters/hoofden in de Star Wars wereld waar ze geld voor kunnen vragen. Als Gears of War het kan zonder de community te splitsen (en die zonder PS4-afzetmarkt alsnog genoeg inkomsten hebben schijnbaar), dan moet verdomme SW met z'n multiplat het toch ook kunnen.
Doe het net als Halo vroeger deed; DLC koop je, kun je 3 (of was het 6) maanden eerder spelen op de nieuwe maps, daarna worden ze free voor iedereen. Perfecte oplossing imo. Maar waarom MOET er betaalde extra content komen? Titanfall 2 is alles gratis, en die game verkocht voor geen meter........
Skins is mijn eerste gedachte. Als een spel goed is vind ik het lang niet altijd een probleem om wat te betalen voor een skin. Mits ik in ieder geval wel het gevoel heb dat de basis game al genoeg content voor mijn aanschafprijs heeft geboden. Waar je trouwens wel rekening mee moet houden in het geval van EA, Activision, Ubisoft e.d. is dat het 'niet genoeg geld' of 'kosten ontwikkelen' lang niet altijd op gaat. Zo schijnt het b.v. dat de marketing van COD WW2 drie keer zoveel heeft gekost als het daadwerkelijk ontwikkelen. En een titel als Star Wars krijgt al veel gratis aandacht alleen al om de naam. Dus misschien moeten de bedrijven eerst even naar die kosten kijken. Nou ja, je zegt het zo, maar b.v. Bandai Tamashii Nations heeft met de movie realization lijn dus de Star Wars licentie. Waardoor er fudale Japan Star Wars figuren zijn, dus Teppo soldaat Sandtrooper, Samurai Darth Vader, Ronin Boba Fett en ga zo maar door. Ook Play Arts Kai had een variant Star Wars lijn, deze licentie was weliswaar alleen in Japan. Maar de mogelijkheden zijn er dus wel. En ik zelf zou best willen betalen voor een Ronin Boba of Samurai Vader skin. Het hoeft niet een alternatieve skin te zijn. Character/hero dlc is ook een optie. Hoewel je dan wel weer voorzichtig moet zijn dat dit weer niet pay to win wordt. Titanfall 2 is hun eigen schuld. Dat krijg je als je een spel released vrijwel dezelfde tijd als je grootste fps titel. Dat was gewoon enorm dom.
Haha, ik zie de realisatie langzaam tot je doordringen. Gratis DLC helpt weinig wanneer je een game released te midden van (grote) concurrenten. Ik zou ook zeggen een shop met cosmetische items. Niet alleen wapens kun je een alternatieve skin geven, ook maskers, helmen en mantels etc. En het lootbox systeem eruit.
Er is net zelfs melding van gemaakt op het 3FM nieuws. Beruchte game inmiddels. EDIT: Artikel op het NOS: https://nos.nl/op3/artikel/2203135-...ieuwe-star-wars-game-een-vorm-van-gokken.html
In-game aankopen compleet uit de game gehaald! Het is nog de vraag wat er met de crystals gaat gebeuren.
Maar de mensen die al flink hebben ingeslagen hebben natuurlijk wel een voordeel... #hetisooknooitgoed
Dit zinnetje... Iedereen die nu naïef vrolijk de game koopt wordt over een maand of twee flink in zijn aars geneukt als ze de boel gewoon weer online gooien. Sent from my MI 5s using Tapatalk
Deze ook nog even hoor, hahahaha. Wat een slap PR gelul. Nee, dit is natuurlijk allemaal per ongeluk zo ontworpen... Sent from my MI 5s using Tapatalk
Lijkt mij sterk dat ze terugkomen en dan verder nog hetzelfde systeem hanteren zoals dat nu was...Het zou er voor de gamer echt wel beter op worden