Wat wil je doen met een actrice die ineens komt te overlijden dan? Haar rol compleet knippen?
Haar scenes waren klaar en onderdeel van het verhaal. Dat kan je simpelweg niet even eruit halen denk ik zo. Vandaar dat ze na haar dood bij elkaar zijn gekomen omdat Leia een belangrijke rol zou vervullen in IX. Dat gaat dus nu niet meer door.
De dood van Snoke kwam, voor mij, ook zwaar onverwachts. Ik had ook liever uitleg gehad wie hij was en waar hij vandaan komt. Die hebben we niet gekregen en dat is niet erg. Nu de focus op Ben Solo en vanuit daar verder. Ben Solo heeft iets gedaan wat Anakin Skywalker/Darth Vader nooit lukte. In deel 4-5-6 (toen de prequels er niet waren) hadden we OOK geen enkele uitleg m.b.t Sidious. Enkel dat hij de Master van Darth Vader was en that's it
Snoke werd door zijn acteur inderdaad beschreven als sterker dan Darth Vader. Lijkt me logisch. Darth Vader was 1/10e van wat Anakin Skywalker was. 1 bliksempje z'n pak in en het is klaar.
Wie weet krijgen we nog uitleg in IX hoor of is Snoke niet echt dood en komt hij terug als Sith Ghost. Who the fuck knows? Na IX zal het allemaal wel wat duidelijker worden. Simpele discussie tussen Rey en Luke waar Snoke ter sprake komt zou voor mij prima zijn.
Luke's dood
moest in deze film gebeuren. Als je hem namelijk laat leven word hij het middelpunt van deel 9. Je hebt dan een Jedi Master aan je zijde met 30+ jaar ervaring. Lijkt me niet fair t.o.v Ben Solo. Dan had je er de klok op gelijk kunnen zetten dat Ben Solo dus Luke Skywalker even vermoord. Dan waren de rapen helemaal gaar
Nee, doe mij dan maar zo.
De humor? Tja, soms geforceerd. Sommige grappen kwamen wel goed aan en andere waren
te. Ben ik met je eens. Zo zijn er echter in alle delen wel momenten m.b.t de humor die echt slaan als 'n tiet op een aambeeld.