Dit zijn de qualificatie tijden: Ik had redelijk hard gepushed en elke boch nam ik perfect. Ook had ik gister een lekkere race pace.
@Jimmy , maar ik val je niet aan hoor en ik ken je racekwaliteiten toch en ik zeg dus zeker niet dat het aan jou ligt. Ik reageerde op jou stelling on/offline m.b.t. Wiethok en som daardoor de in mijn ogen 3 mogelijkheden op waardoor jij minder grip hebt .....ik denk inderdaad ook punt 3, maar waar ik dan benieuwd naar ben waardoor het komt ook opdat je een volledige reset deed. Loyall heeft er ook iedere keer last van dat er niet mee te rijden valt en is daarom afgehaakt. Heeft die weather bug te maken met het joinen van de lobby als nr x? of heeft het met de verbinding te maken. Of rij jij juist met de weersinvloeden zoals bedoelt door SMS en de rest niet?....... strange....
Wel typisch dat alle problemen zijn ontstaan na het instellen van meerdere weather slots. Had gisteren ook een public lobby waar het fout ging, opeens was de baan zeiknat terwijl ik nog geen druppel regen had gezien. Is het misschien een idee om gewoon vast te houden aan een enkel weather slot? Weet niet hoe het bij jullie zit maar dit soort discussies haalt bij mij een beetje de lol eraf. De dynamische omstandigheden brengen een extra tactisch element met zich mee, wat natuurlijk erg gaaf is. Echter, zo lang het niet werkt haalt het alleen de strijd uit wetstrijd. Pun intended.
Eigenlijk alleen maar eens, hoe jammer ik het ook vind. Als de omstandigheden zo verschillend zijn haalt dat een hoop lol weg.
De problemen die @Jimmy J. gisteren ervaarde bij de Meganes, waren die niet met een fixed weatherslot?
Mijn V8 supercar car was op willow Springs totaal niet vooruit te branden terwijl ik daarvoor probleemloos met de besten mee kon komen. Zou dat hier ook mee te maken hebben? En met niet meekomen doel ik op strak achteraan rijdend... ;(
Morgen is de één-na-laatste race met de V8SC op Longbeach. Voor deze race gelden de volgende lobbysettings: We rijden met Fixed weather slots in race 1 en 2. En omdat Longbeach altijd zonnig is, hoef je geen regen te verwachten. In game datum: 1 Juli 2018 Weer Race 1: Clear Weer Race 2: Clear Tijd Race 1: 14.00 uur Tijd Race 2: 22.00 uur Penalty's: ON Timetable: 19:45 - Lobby open 20:00 - Start Practise (10min) 20:10 - Start Kwalificatie (15 min) 20:15 - Start Race 1 - Staande start - +- 30 minuten 20:55 - Einde Race - 5 min pauze - 21:00 - Start Kwalificatie (5 min) 21:05 - Start race 2 - Staande start - +- 40 minuten 21:45 - Einde Race 2. Tips: Zorg dat je TCS op een knop aanwijst waarmee je hem aan of uit kunt zetten. De baan is glad en zeker met versleten banden ga je hier echt veel aan hebben. De baan is om 22.00uur heel mooi verlicht. Dus maak je geen zorgen over zicht en dergelijke. Spin je. Roep het even! De baan is smal en de bochten zijn onoverzichtelijk. En niemand wil een pile-up. Safetycar: Ik wil graag, omdat dit een stratencircuit is en we met schade rijden, bij elke serieuze situatie een safetycar oproepen. Enkel bij crashes tussen 2 of meer personen in 1 situatie en hij mag door iedereen aangevraagd worden. Dus volgt er na de start een pile-up in bocht 1, Vraag om een safetycar en vermeld gelijk hoeveel er betrokken zijn. We hebben er niets aan als mensen vroegtijdig de race verlaten. De leider vangt het veld op in de eerste versnelling en er mag alleen gestart worden op start/finish als ik de goedkeuring geef nadat het hele veld weer bij elkaar is. Ben je gecrasht en ga je gelijk naar de pit, geef het aan want daar gaan we niet op wachten. Kun je doorrijden na de crash, dan wachten we op je. (Je mag natuurlijk wel pitten als we nog in de wachtfase zitten voor de herstart, maar dan wachten we niet op je en moet je achteraan sluiten)
Race 1 ging wel lekker. Niet veel gevochten en een keer tegen de muur gereden. Gelukkig niet mijn radiator kapot dus hoefde niet te pitten. Tender kwam vervolgens wel dichtbij maar had daarna volgen mij nog een ongeluk met iemand dus die kon mij niet meer inhalen. Race 2 begon goed met de snelste tijd. Vervolgens gebeurd er dit: Niet veel schaden opgelopen maar was wel mijn eerste plek al gelijk kwijt wat ik erg jammer vond. Na de safety car weer gestart maar helaas bij het uitkomen 5 bocht slipte asjemenou en daardoor hadden we contact. Geen probleem dus na het pitten samen weer verder gereden. Bleek ik dat ik op Wet tyres reed. Toen maar de auto retired en nog wel in de lobby gebleven om vervolgens nog wat foto’s te maken. Is gewoon een summary van mijn race. Geen verwijten of iets.
Qua racen een saai avondje, maar de baan hield het spannend! Kreeg tijdens de Q steeds beter de flow te pakken en in mijn laatste rondje kwam alles samen Vertrokken vanaf pole kon ik op het begin van de race niet echt relaxen omdat @GoldPwnageNL naar mijn mening te dicht op me zat. TOen hij wegviel kon ik banden sparen en proberen geen muren te raken... gelukt Hele beroerde Q voor race 2 (een na laatste), maar daardoor wel lekker uit de melee gebleven in de openingsfase. Lag volgens mij 2de bij de 1ste SC. Die race ging uiteindelijk niet zo vlekkeloos als de eerste en na wat tikjes met de muur kon ik @ColdzeroNL niet meer bijhouden, maar toch nog netjes 2de geworden. Ik kijk onwijs uit naar Bathurst. Ook al rijd je daar in je eentje, de auto uit de muur houden en toch hard gaan in de mountain-section zal een uitdaging op zichzelf zijn.
De baan was super. De gevechten waren gewoon niet aanwezig. Erg jammer, maar deze baan vind ik wel een blijvertje.
Ik zit de laatste tijd té veel in Forza jongens. Beetje verslavend op het ogenblik. Is niet handig als je daarna direct naar PC switcht. Als je dan ook nog een DQ krijgt als je de pit inrijdt was ik er wel even klaar mee. Die 2 sec. off the pace met de top had ik vrede mee, ben niet anders gewend, maar ik had best met Asjemenou en Hills willen vechten. Voor Bathurst zal ik gaan oefenen en een paar uur van te voren geen Forza spelen, beloofd.
Tussenstand: (zonder schrapresultaten) [ Briefing Bathurst - Endurance: In game datum: 1 Juli 2018 Weer Race 1: Clear (1 Weatherslot) Tijd Race 1: 15.00 uur Penalty's: ON Time Progression: On (2x) Duur: 105 minuten (1 uur en 3 kwartier) Punten: Dubbele punten Timetable: 19:45 - Lobby open 20:00 - Start Practise (10min) 20:10 - Start Kwalificatie (15 min) 20:25 - Start Race 1 - Staande start Overig: 1. Voor de Endurance gaan we ook weer gebruik maken van de Safetycar functie. - Bij een incident tussen 2 auto's in 1 situatie is deze oproepbaar (geef het even aan) 2. De Resetknop is toegestaan om te gebruiken, maar alleen op de berg en wanneer je de weg blokkeert. 3. Maak een pitsetup aan, want je moet gaan pitten. (misschien zelfs 2x)
Na die 1,5 uur moet je nog 15 minuten Ik hoop op een gave wedstrijd. Moet even het brandstofverbruik in de gaten houden in combinatie met banden. Misschien moeten we zelfs 2x stoppen