1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[project cars2] Toyota GT86 RB GT4 am cup [woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 22 jan 2018.

  1. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    [​IMG]

    Toyota GT86 RB GT4 AM Cup Start 31 januari 2018 a.s.

    Woensdag 24 januari TRY-OUT !!! De wagen leren kennen op verschillende circuits die de kalender net niet gehaald hebben: o.a. Indianapolis Road Course, Oulton Park en Bathurst (schijnt episch te zijn met deze wagen)


    Woensdagavond starttijd om 20:15 uur. Bekende, maar met name nieuwe "coureurs" zijn welkom! Kan je een keer een week niet, of kan je maar 1 of 2 heats mee rijden, geen probleem. Meld het alleen eventjes van te voren in het topic.

    In deze competitie komt bijna alles aan bod, staande start, vliegende start, verplichte pitstops etc. etc. Er wordt gereden met de Toyota GT86 Rocket Bunny GT4. Deze is voorzien van een goede standaard tune. Dit RWD monster waarmee je (met of zonder hulpmiddelen) op de limiet kan rijden en competitief kan racen. Soms een beetje snappy, soms een beetje onderstuur, maar heerlijk controleerbaar en wat een heerlijke sound! De competitie en heats zijn bedoeld om te leren, foutjes maken mag en worden niet meteen door de wedstrijdleiding berispt. Er kan zowel overdag als 's avonds ingame gereden zie brieving per week.


    Lobby Settings:
    Racelijn mag aan
    Competitive Racing License staat uit
    Penalties staan aan. De game bepaalt wanneer het "teveel" wordt.
    TCS, STM, ABS mag aan
    Schade staat op performance impact
    Mechanische schade staat uit
    Tuning staat uit, je rijdt met de standaard setup bij default via de lobby.
    Bandenslijtage staat aan: Accelarated
    Brandstofverbruik staat uit
    Pitstop: Manual
    1 week schrap resultaat

    Circuits:
    Week 1: Sugo Sportsland
    Week 2: Donnington GP Heat 1 en 2 / Donnington National, Heat 3 ( + 10 min Qualification , reversed grid 1e 5 posities
    Week 3: BannochBray Road Circuit
    Week 4: Monza GP Heat 1 en 2 / Monza Short, Heat 3 ( + 5 min training, reversed grid 1e 5 posities)
    Week 5: Daytona GP Road Course
    Week 6: Sanoma GP Heat 1 en 2 / Sanoma Short, Heat 3 ( + 5 min training , reversed grid 1e 5 posities)

    Donnington, Monza en Sanoma wordt de 3e heat op het alternatieve circuit gereden. De start van Heat 3 zal dan uiteindelijk om 21:35 plaatsvinden omdat er voor deze 3 banen een 5 min extra training wordt ingevoegd. Heat 3 zal aanvangen o.b.v. uitslag heat 2 , met top 5 reversed.

    POI:
    Iedere week, meestal vrijdags, volgt er een rijdersbriefing met specifieke info voor de woensdagavond eropvolgend.
    Puntentelling wordt tevens iedere week bijgewerkt.
    Per heat ontvangt diegene die als laatste gefinisht is 1, punt. De nr voorlaatst 2 etc etc.

    Safetycar
    . Mocht het nodig zijn dan kan de wedstijdleiding een “safetycar inroepen” Als dat door de wedstrijdleiding geroepen wordt dan gaat de nr1 langzaamaan rijden. Max 1e versnelling en vangt het veld verder op. Als iedereen weer is aangesloten volgt een reguliere “vliegende start”zoals hieronder beschreven.


    EINDSTAND:

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]
    20:15 Lobby Open

    20:20 Start Warm-Up (10 min); ingame time: 10:00 uur / Light Rain

    20:30 Kwalificatie (05 min);ingame time: 12:00 uur / Light Rain

    20:35 Heat 1; 15 ronden; ingame 15:00 uur , startvolgorde o.b.v. uitslag kwalificatie. Staande start Verplichte pitstop (lap 2 t/m 6 ) Clouded

    21:05 Heat 2; 12 ronden; ingame 16:00 uur start Reversed Grid voor top 5. Rollende start (Finish je in heat 1 als 6e zal je ook als 6e vertrekken. Finish je als 5e , zal je de volgende heat vanaf pole vertrekken) / Clear

    21:30 Warm-up Sanoma Short 5 min. ingame 22:00 uur Clear


    21:35 Heat 3 Sanoma Short; 12 ronden; ingame 23:00 uur, start Reversed Grid voor top 5, Rollende start (Finish je in de 2e heat als 6e zal je ook als 6e vertrekken. Finish je als 5e , zal je heat 3 vanaf pole vertrekken) / Light Cloud

    Let op: Pit EXIT!!!, links blijven aanhouden.


    Vliegende start: wacht!! totdat de lichten op groen gaan, anders krijg je een drive-through penalty. Vervolgens rijdt iedereen rustig naar zijn start positie. Jouw positie wordt vooraf in de lobby medegedeeld. Voor bocht (begin sector 3 moet iedereen zijn positie ingenomen hebben. De nr 1 van de reversed grid voorop etc.etc. Vanaf dan wordt er in 1 lijn achter elkaar gereden vol gas in 1e versnelling. Pas als jezelf de start/finishlijn gepasseerd bent mag je opschakelen en vanaf dan inhalen! Zorg dus dat je goed aangesloten bent op je voorganger. Een “aanloopje nemen” naar start/finish kan dus niet!

    Pitstop: MANUAL!! , je moet dus zelf rijden en stoppen in de pits!
    Pitstop: Alleen verplicht in heat 1 (Lap t/m ). Of je wel of geen banden wisselt, of je wel of niet schade hersteld is aan jou. Je moet alleen in je eigen box gestopt hebben, je mag dus niet alleen door de pitstraat rijden en meteen door. Het stoppen kost iig een paar seconden als je niets wisselt of repareert.

    Coureurs:
    Beltoon: #002
    Victor-J: #005
    Kimi: #015
    Ruud: #020
    UnitedA: #112
    Asjemenou: #057
    Tender: #061
    GoldPW: #092
    FLying P: #117
    Hills: #129
    Max: #137
    WietKoK: #138
    ColdZero:
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2018
    GoldPwnageNL, hillss, B Tender en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Anmeld!

    Edit: Ik weet dat het nog niet aan de orde is, maar ik wil graag #15.

    Liveries staan in dit filmpje, vanaf 43:21
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2018
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Nummer 2 voor mij :thumbs:
     
  4. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Voor mij nummer #20!
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    #61 s.v.p.

    Érg toffe auto Pieke! Vond hem altijd heel leuk om te rijden.
     
  6. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    #118!
     
  7. hillss

    hillss Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    164
    Oew oew #129O-)

    Goed bezig
     
  8. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ga er vanuit dat we aanstaande woensdag al starten!!!!!!

    #zinin #avondmetdeboys #losgaan #ejectoseatocuz #Driftentotweeenonswegen #beltoonvandebaandrukken #dikkeboxerroffeljonguh #kut! #grotevraagisnatuurlijkoftuningaanofuitstaatmaarvanuithetamateurperspectiefsnapikhethelemaaldattuninguitstaatmaarikvraaghettochomdatikandersgeenlangehashtagkonbedenken #benieuwdwelkebanen #lagunasecaFTW! #allemaalregenraces #nooitmeerdroogstaan #Hopelijkbenikdewoensdagnacarnavalnuchtergenoegomterijden #asjemenouvuldieopeningspostnoueensaanikwilmijmentaalvoorbereiden.
     
    asjemenou75, hillss en B Tender vinden dit leuk.
  9. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Laten we @Crookk ook eens taggen.
     
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Is @Racerblade01 z'n stuurklem al gefixt?

    (Zo niet: hoorde laatst in de chat dat die bout gewoon metrische draad heeft. Als iemand wat afmetingen kan opsturen zou ik op m'n werk er eentje voor Racer kunnen fixen)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. MaxWV

    MaxWV Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    23
    Leuk, ik doe weer mee! #138 voor mij
     
    B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Is er misschien ook nog animo om te racen op een andere dag naast deze competitie? De animo op zondag is wat tanende en ik werk weer op woensdagavond en zou graag nog in PC2 ontspannen een avondje racen ipv de zondag, is dat voor meer mensen een optie naast deze competitie?
     
    B Tender vindt dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb er wel oren om casual doordeweeks een avondje te racen :) . Gewoon simpel opgezet, kort practicen, kort kwali'en, kort racen, en dan weer naar wat anders. :)
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    De woensdag vind ik super! Andere doordeweekse avonden ga ik niet (naast de woensdag) nog vrij plannen voor het racen.
    De terugloop op zondag vind ik super jammer, maar we hebben in korte tijd veel mensen zien gaan die niet vanwege de dag, maar vanwege de "verplichting" wegblijven. Allemaal te snappen uiteraard, maar wel kut.

    Of ik voorlopig een vervolg aan de V8SC ga geven op de zondag, weet ik dan ook nog niet.
     
  15. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    #22 hier, kan dat kloppen?

    Ik had gisteren simpelweg de motivatie niet om een endurance te rijden. Kamp nog steeds met de naweeën van die griep plus Feyenoord had gisteren weer eens niets in te brengen in die achterlijke Arena, dus zat behoorlijk met de pest in me lijf. Ik probeer er zo veel mogelijk bij te zijn op de woensdagavonden, mits er geen mooie pot voetbal op tv is. A.s woensdag wordt wat dat betreft al tricky want Feyenoord speelt zijn inhaalwedstrijd in de competitie. Dus onder voorbehoud.

    Wat betreft de vraag van Coldzero, ik kan best op een andere avond ook casual rondjes rijden hoor. Bij voorkeur maandag, donderdag of vrijdag.
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik heb er zelf wel oren naar om een super random cup op te zetten. Random in de zin van; Auto en baan worden pas 5 minuten voor het openen van de lobby bekend. Opzet (lengte race & quali) is wel elke avond hetzelfde.

    Aanschuiven en racen dus. Van vooraf oefenen is voor niemand sprake. 't Racen is verder wel serieus.

    Leuk idee? Misschien even beamen of de zondag dan nog steeds de meest ideale dag is.
     
    ColdzeroNL en DutchOwnage vinden dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vind het een oprecht leuk idee. Heb ook weleens met de geachte gespeeld. Door gebrek aan oefening kan/zal het wel net wat chaotischer zijn dan een reguliere cuprace.
     
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik ben voor @Jimmy J. ik zou op maandag, dinsdag, donderdag-avond kunnen. Verder uitwerken in een ander topic zodat dit weer over de woensdag gaat?
     
  19. Victor-J

    Victor-J New Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    17
    Pfoe! Gave wagen, maar rijd me nog niet heel lekker met de controller. Denk dat ik deze even oversla en weer aansluit als ik een stuurtje heb. Ik krijg geen ronde gedaan zonder tijdens het aanremmen om te gaan helaas.
     
  20. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Ow jee:eek:. Dan moet ik 'm ook eerst nog maar even aan de tand voelen voordat ik weer super enthousiast word.
     

Deel Deze Pagina