Denk dat ik voor de eenvoudige cheap versie ga. Na uitspelen verkoop ik discs altijd, dus voor degene die geïnteresseerd zijn...
"If you’re only interested in playing remakes that add content that wasn’t in the original release then this isn’t the remake for you. Despite all of the cut content and features that were eventually scrapped (did you know they’d originally planned 64 colossi, cut that down to 24, and then went with only 16 at release?), the PS4 version of Shadow of the Colossus is mechanically and functionally the same exact game as the PS2 and PS3 versions. However, it looks and plays a lot better this time around. The game focuses on that main character, Wander, as he journeys to a strange, mystical world known as the Forbidden Land in the hopes of reviving Mono, a young woman. But you wouldn’t even really know that if you were just playing the game for the first time. The game is very intentionally vague about everything, giving you very few literal details and names of people and places. That’s a big part of the beauty. It’s an enormous, vast world that you’ve set out across. As terrifying as the 16 colossi are that you’ll face down (and some of them are truly frightening) they’re also majestic in their sheer size and power. They’re like living, breathing mountains in a way, as if the world itself manifested them as guardians. Those themes play strongly throughout the entire game as the truth behind certain events start to become more clear and by the time you see the credits roll you’ll have a pit in your stomach that feels like a mixture between relief, excitement, and profound sadness." Bron: Gamecrate
Ik heb echt 0 research gedaan, dus sorry daarvoor, maar is Shadow of the Colossus eigenlijk een free-roam titel? Of zit er een soort pad in dat je moet doorlopen of is het zelfs linear?
Daar wordt toch geen antwoord gegeven op mijn vraag? Of geeft "an enormous, vast world that you’ve set out across." volgens jou aan wat voor type game het is?
Je moet 12 grote monsters verslaan in een grote wereld,.. thats it,.. voor de rest geen geupgrade, geen gegrind helemaal niks!!
@ArtificialFaith: het was geen verwijt, maar een grappige observatie. Het spel is werkelijk zo simpel als hierboven geschetst. Inderdaad. Maar less is more in dit geval. Het spel heeft een erg duidelijke visie in dat aspect. Minimale clutter en zo scherp als een mes. Dat mis ik weleens in games tegenwoordig. Veel te veel padding en busywork, waardoor je als speler niet meer door hebt dat de kern gameplay en storyline helemaal niet zo uitgebreid is. Gisterenavond SotC besteld. Helaas te laat voor levering vandaag, maar vanaf morgen ga ik lekker genieten van deze game. 1 a 2 bosses per avond; daar leent deze titel zich prima voor.
Inmiddels 2 Colussus down, en jeetje deze game doet wel wat met je hoor. Het doet wat met je door de muziek en de lief oogende colussus, het voelt niet goed om ze te stabben..
Hmm... al 4 collosus down in 2 uur tijd... Dat gaat sneller dan verwacht. Hopelijk krijg ik nog wat tegenstand. Verder wel een heerlijke game!
ze worden wel ietsje lastiger maar de game is niet echt moeilijk. Tenzij je alle secret gebieden e.d. wilt zien, dan ben je wel (heel) veel langer bezig.
Misschien spelen op hard difficulty? Normal stelt weinig voor. The Last Guardian was ook niet extreem lastig.
Heh. Tip: blijf ook vooral tijdens de credits kijken. Het verhaal is nog niet helemaal ten einde totdat je echt "Fin" ziet.