1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[project cars2] Toyota GT86 RB GT4 am cup [woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door asjemenou75, 22 jan 2018.

  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik hoop trouwens dat mijn Fanatec handrem vanavond op tijd binnen is. Kan ik mooi oefenen op mijn 'Reverse entry, turn 1 strategie'.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
     
    asjemenou75, hillss en Kimi NL vinden dit leuk.
  3. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik heb vanmorgen vroeg paar rondjes offline gereden en ging letterlijk in bijna elke bocht verkeerd om.. Behalve op de banking zelf niet.. Die race up monza in de regen was gewoon puur geluk dat ik overal tussen door kwam zonder schade

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
  4. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ik kwam ook erdoor zonder schade maar kwam alsnog 1,5 sec per rondje tekort. Vorige week na de race pakte PCars de 'stable setup' op Daytona geloof ik.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  5. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ik kijk wel ff wat ik doe

    Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
     
    B Tender en asjemenou75 vinden dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Sjongejonge wat was dit een vreemde avond.

    Ik denk dat de gemiddelde triatlon atleet niet zoveel wisselingen in hartslag heeft over 200km, dan ik gisteravond over 3 races.

    Race 1: Ging al helemaal verkeerd. Geen tempo, zowel chicane als bocht 1 was constant ijs-rijden voor mij en door veel fouten van mijzelf 5e geworden. Gewoon drama.
    Race 2: Snelheid zat er goed in. Lage 1.56'ers zaten er echt in. Voor de rest gaan we het gewoon niet over hebben.
    Race 3: Snelheid weer dik op orde, vooral veel 'geluk' met de pech van anderen en naar P1 gereden.

    Als ik vaker dit soort avonden heb haal ik de 60 jaar niet.

    Wat een mengelmoes van frustratie en ongeloof.



    P.s. ik was mijn headset gewoon kwijt in race 3.
    Ik kwam op het moment van het opstarten de kamer pas weer in om op het duimpje te drukken. Toen moest ik nog snel even naar de wc en met nog 20 seconden te gaan vond ik het niet nodig om opzoek te gaan naar mijn headset.

    Dit circuit laat ook niet toe om half scheef achter je stuur te gaan zoeken naar je headset. Dus maar niet gedaan.
     
    DutchOwnage en B Tender vinden dit leuk.
  7. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
  8. GoldPwnageNL

    GoldPwnageNL Always go for gold!

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    383
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Genoten!!
    Kwalificatie ging heerlijk en ik kon de auto vlak voor @Jimmy J. op pole prikken. Ik verkeek me echter op de omstandigheden in heat 1. Gevoelsmatig was het een stuk glibberiger en door foutjes lag ik al snel achteraan. Terugknokkend maakte een kleine aanvaring met United dat ik opnieuw mocht beginnen aan die opmars, maar gelukkig werd er zo leek het in deze heat door niemand volledig foutloos gereden. Van fouten van anderen kunnen profiteren en zo alsnog P4 kunnen halen.
    Terugkijkend een raceincidentje tussen mij en @DutchOwnage denk ik, was ook wel optimistisch vanuit mijn kant gereden. Had misschien beter kunnen waarschuwen dat ik aan de binnenkant zat daar.


    Heat 2 ging lekker! Zat er goed bij qua pace, reed enigszins behoudend en kon profiteren van foutjes van anderen. Bofte nog dat een kusje van @Jimmy J. geen schade opleverde en kon de race redelijk probleemloos op 1 finishen, hoewel United wel tot (bijna) het einde de druk op de ketel hield.

    Heat 3 ging eigenlijk het lekkerst. Ronden reden we met vijf man binnen 1,5 seconden, was supertof. Ik had best wel superpace (1.55,9 in de avond :) ) maar liet me een beetje verassen door @asjemenou75 die een momentje meemaakte bij de chicane. Verloor de auto en moest met dik 10 seconden achterstand en een na laatste liggend met nog 3 rondjes te gaan het beste. Auto was gelukkig nog fris, en het hielp dat er voor me 'geraced' werd. Had een heleboel vertrouwen in mezelf en de auto wat maakte dat ik voor mijn doen echt lekker door het veld kon 'snijden'. Gebeurt neit vaak, maar als het gebeurt is het heerlijk. Dit maakte dat ik ingaan laatste ronde weer op de staart van koplopers Kimi en GOld lag, die individueel van elkaar van de baan af vlogen in bocht 1. 'katinhetbakkie' dacht ik, maar helaas kon ik Gold niet meer ontwijken, raakte ik hem, en bleek even later dat ik zelfs dat ik me moet laten terugzakken naar P3 (van P2). Balenbalenbalen, maar uiteindelijk superlief en supersportief van Asjemenou en Gold dat ze me P2 alsnog wilden gunnen door me die plek terug te geven <3 Daarmee zorgend dat ik met een warm gevoel naar de laatste race terugkijk ipv juist met een nare nasmaak. :):)


    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En liet hier nog zien aan @GoldPwnageNL hoe je bocht 1 moet nemen :p

    #Reverse entry
     
    asjemenou75, Kimi NL, Jimmy J. en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Als ik 0 keer spin in de practice + kwalificatie, dan weet je gewoon dat het raak gaat zijn in de race. Ik had er nog geen halve ronde voor nodig om dit te laten tellen. Vanaf P2 raakte ik 'm kwijt in de chicane en kon van achteraan beginnen. Met een late pitstop het hele veld kunnen overcutten en kwam in lap 6 vlak achter @asjemenou75 op P2 uit. Vanaf toen t/m de aller laatste meters een gevecht om de leiding gehad. Was echt heel leuk! Ik had meer pace, maar kon hem er nergens echt overtuigend naast zetten. In de laatste ronde volledige focus op een goede exit van de chicane en kon zodoende na een flinke slipstream toch nog de winst opeisen op 0,09 seconden! Helaas vergeten een capture te maken van de laatste 2 minuten.

    Race 2 en 3 door fouten van mezelf niet echt lekker mee kunnen doen. Gelukkig kreeg alleen ikzelf schade bij elke tik die ik uitdeelde.
     
    asjemenou75, GoldPwnageNL en B Tender vinden dit leuk.
  11. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Nu weet ik ook weer hoe mensen zich voelen als, terwijl je heerlijk cruisend op kop rijdt, Ziggo besluit dat het weer eens tijd werd voor een storing|:-. Maar voor de rest heerlijk geraced in heat 1 en 2 en voor een groot deel ook heat 3. Wat voelt het goed als je genoeg vertrouwen in de auto hebt dat je er ook daadwerkelijk de gevechten mee aan kunt gaan. Heerlijk!
     
    asjemenou75, Jimmy J. en B Tender vinden dit leuk.
  12. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik waardeer dat je het filmpje upload (ik heb de replay gisteravond terug gekeken tot dit moment) .

    Als ik het analyseer zie ik het volgende gebeuren in volgorde van tijd:
    - Je remt later als B Tender waarna je soort van 'schrikt' over hoe snel je dichterbij komt.
    - Vervolg is dat je op een andere lijn komt, je rempunt mist
    - Je schakelt terug, auto raakt in een snap-off-overstuur moment.
    - Je remt nog 1x om hem te redden, maar het is te laat
    - Je bent passagier en je doet niets meer.
    - Je stuur staat nog naar links, omdat je hem van de baan weg wilt sturen
    - Voorwielen krijgen grip en rolt de baan onbedoeld weer op.

    Tot zover ben ik het helemaal eens met het label: "Gevalletje racen".

    Wat ik alleen wel echt super kut vind(en wat ook mijn vermoeden bevestigd waarom ik niet meer kon uitwijken), is dat je vanaf het moment dat je naar de 2 terug schakelt. Gewoon de rem niet meer aanraakt, alleen maar gas geeft en met een kut gangetje van 37km/h het asfalt weer op rolt. Had verkomen kunnen worden, maar dat is achteraf gelul.

    Volgens mij een gevalletje van verkeerde oplossing voor de situatie, maar dat is ook racen.

    Neemt mijn kutgevoel nog niet weg. Maar dat komt wel goed met alcohol. :+
     
    asjemenou75, B Tender en GoldPwnageNL vinden dit leuk.
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat gevoel dat je de auto en jezelf helemaal vertrouwd is zo heerlijk ja!!!
    Eruitklappen daarentegen enorm enorm rot. Echt balen :'-(:'-(
     
  14. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Ja, helaas ontbreekt het daar voor mij persoonlijk toch wel een beetje aan. Dit is echt een van de weinige auto's waar ik een beetje potten mee kan breken tot op heden. Daarom best jammer dat een hoop mensen er niet mee overweg kunnen helaas. Maar goed ook wel weer begrijpelijk, ik herken het maar al te goed.

    Daarom is die zondagse opzet ook wel leuk, zit het er een weekje niet in met een bepaalde auto niet getreurd op naar de volgende zondag. Je zit er niet weken aan vast.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
  16. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Zo dat circuit lach :) me beter dan verwacht. Deze week te weinig gereden en meer in de klei gespeeld met Farm Simulator…….misschien rook ik een beetje gisteravond.


    Heat 1 uit de penarie gebleven, 2e ronde gepit en daardoor uiteindelijk naar plek 1 gereden. Vanaf ronde 6 Jimmy in mijn nek, daarachter Art die hoopte dichterbij te kunnen komen, maar dat ging niet lukken. Verdedigen was makkelijk op deze baan dus Jimmy voorlopig achter me. Wel was de auto bij aanremmen chicane en bocht 1 tricky en remmen moest pompend gebeuren. T/m ronde 14 aan de leiding gereden tot aan 100 mtr voor de streep, kwam die vieze vuile rat van een (doorgestreept), leuke gezellige top coureur Jimmy er toch nog met zijn nr plaat voorbij op 0.099 ste……maar p2 voelt voor mij als p1. Was een leuk gevecht en knap gedaan!


    Heat 2 uit de penarie gebleven, Kimi en Gold die in de chicane elkaar in de wegzaten. Ik zag het gebeuren, heb geremd naar zag wel Kimi vol op rond tollende en naar grip zoekende Gold klappen. Proberen om naar voren te rijden maar Art was al te ver. In ronde 8 ?? kwam die, vieze vuile rat van een (doorgestreept), leuke gezellige top coureur Jimmy weer in op mijn bumper, maar nu was het gat iets te groot voor hem, waarschijnlijk had Jimmy iets meer dammage overgehouden van onze aanvaring bij het aanremmen van bocht 1, die replay ga ik nog ff nakijken want hoe ik die auto toen uit de muur heb weten te houden daar kunnen jullie allemaal nog wat van leren.......denk ik…..P3 en podium begint te wennen…..


    Heat 3 uit de penarie gebleven, geen Ziggo probelemen en even nog gedacht plek 2 te kunnen pakken door de malaise van Tender en Gold, maar terug plek geven terwijl je er niets aan kan (fijne game engine) doen vond ik lullig, dus Tender voorbij laten gaan en dus nog maar eens P3....als ik nu de stand bekijk was dat niet heel handig van me ;). Die podium ceremonie begin ik al aardig zat te worden.



    Conclusie, genoten van de gevechten , verassende baan, ik moet nog meer farm simulator gaan spelen, lullig voor Art, Kimi maar dat hoort nu eenmaal bij (online) racen.


    Waar was Hills in godsnaam mee bezig de hele avond ????
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2018
    Jimmy J., B Tender, Kimi NL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik heb nog even zitten kijken waarom het tot een aanvaring kwam en waarom het me destijds in die split-second een goed idee leek om in opening te duiken, terwijl ik nog niet echt 'op je bumper' zat, @DutchOwnage

    Ik denk dat ik een kans zag in jou (kortstondig) heel vroeg (kort) remmen voor bocht 2. Je tikt kort de rem aan (veel te vroeg eigenlijk) en ik denk dat mijn brein dit, i.c.m. veel 'ruimte' aan je binnenkant, zag als een mooie inhaalkans, bijna als een uitnodiging. Je corrigeert jezelf door de rem direct weer los te laten en later écht te gaan remmen, maar dan zit m'n hoofd al in 'inhaalstand' cq 'hier ga ik hem pakken'. Er was voor mij denk ik nog wel 'tijd' om de inhaalpoging af te breken, maar heb het denk ik op dat ene moment niet meer opgemerkt. Daarom reageerde ik denk ik toch wat verrast toen we elkaar ontmoetten aan de binnenkant van de bocht, ging er denk ik onterecht vanuit dat je me daar verwachtte aan de binnenkant.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het was maar een ieniemienie-knipper van het remlicht, maar denk dat ik anders hier waarschijnlijk niet ingedoken was.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2018
  18. DutchOwnage

    DutchOwnage Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    168
    Ik begrijp je reactie om in een split-second het (een) gaatje in te duiken. Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom ik al zo ver voor de volgende bocht mijn rem al aantikte. Het was absoluut geen brake test ofzo. Maar op zo'n moment neemt je (race) instinct het over, ik had wss hetzelfde gedaan. Maar alleen in een auto waar ik zeker van mijn zaak ben, zoals in deze auto. Nogmaals, het was een beetje ongelukkig en jammer dat je er dan zelf de dupe van was...Naar mijn weten week ik ook echt niet van mijn lijn af.
     
  19. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Heat 1 Laatste ronde met Jimmy




    Heat 3, uit de muur houden :)

     
    B Tender en Jimmy J. vinden dit leuk.
  20. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Ah gaaf @asjemenou75! Tof om die laatste ronde zo terug te zien.

    En wát een domme inschattingsfout in het 2de filmpje van mij zeg. Ik kwam zo hard dichterbij @DutchOwnage (en hij ging weer harder dan jij) dat ik dacht dat ik met mijn dubbele slipstream al voor jou langs kon glippen. Dat Art uiteindelijk weer wat was 'afgeremd' tot jouw snelheid had ik helemaal niet door. Gelukkig hield je hem heel daar :) Van mijn auto was weinig meer over haha
     

Deel Deze Pagina