Heat 1 ging niet best. Geen goede kwalificatie neergezet en van bijna achteraan moeten starten. Bij de hairpin een mannetje of vier kunnen inhalen, maar daardoor reed ik daar eigenlijk 'boven m'n stand'. Had niet het goede gevoel in de regen en viel in het restant van de race langzaam terug.
Heat 2 ging een stuk beter! Ik miste een stukje van de pure pace van (ik denk vooral) Cold, Beltoon, United en Jimmy, maar ik wist de auto grotendeels op het grijze te houden, en loste m'n slowdowns zo veel mogelijk in. Dit bracht me in het tweede deel van de race in de comfortabele positie dat ik de race zou winnen als ik in Beltoons kielzog kon blijven en Jimmy achter me kon houden, door de penalty van 2sec (later van Beltoon. Beltoon had een prima tempo, en mede dankzij de slipstream kon ik relatief comfortabel binnen een seconde achter hem bljiven hangen. Ik haalde niks geks uit bij Beltoon (had ik geen belang bij), Beltoon kon lekker hotlappen om Jimmy op afstand te houden en ik werd 'meegezogen'. Op die manier, zonder écht heel heftige inhaalmanoevres, maar wel met toffe gevechten en continue auto's om me heen, deze race binnengeharkt!
Ditmaal was het asjemenou die (vanuit kansrijke positie) de verbinding verloor
Als m'n connectie in heat 1 van Spa het niet had begeven, had ik nu misschien 3 van de 4 races op mijn naam geschreven (al had die heat ook héél goed naar Wiethok kunnen gaan hoor). 2 uit 4 nog steeds acceptabel though
Laatst bewerkt: 5 mrt 2018
ColdzeroNL en Jimmy J. vinden dit leuk.